21 juni 2025, 23:29:28

Paddy & Indy

Gestart door Inge88, 7 maart 2007, 20:51:38

« vorige - volgende »

Inge88

Ohja,

Volgens mij kroelt Paddy Indy afentoe. Niet lang hoor, maar het begin is er. Indy vraagt er ook echt om. Als ze zich beide aan het poetsen zijn dan loopt Indy op een gegeven moment naar Paddy toe en houdt haar kopje onder/tegen het buikje van Paddy aan en blijft zo een hele tijd zitten. Vaak werd dit beantwoord met een hap, maar nu leek het erop dat Paddy de veertjes van Indy bovenop haar kopje begon te poetsen. Door Indy werd dit beantwoord met een zacht lief geluidje. (Hennie is dat misschien het prrt geluidje?) dan beweegt ze even snel haar kopje en gaat haar kuifje omhoog.

Anja

Wat leuk dat ze elkaar gaan kroelen. Dat is zeer waarschijnlijk het prrrrt geluidje.

Groetjes Anja

hennie

Hoi Inge,

Ja, dat is het vast. Ik heb trouwens nog eens heel goed geluisterd bij die van mij en het is meer een kort, hoog tsjilp geluidje.

Maar ik denk dat het wel is wat je net bij Indy hoorde.

Schattig hé!

Zijn je vingers een beetje tot rust gekomen, Inge?

groetjes, Hennie

danielle

Hoi Inge,
Ik heb je filmpje gekeken! Wat kan Paddy goed zingen zeg, het is duidelijk het liberte liedje. Ook grappig hoe hij zijn vleugels zo wijd doet. Dat zie ik bij Tommie nooit zo? Zou dit Komen dit omdat Tommie 'nog' geen ander vriendje heeft om mee te flirten? ALs Paddy dit al zo goed kan, zal hij nog wel veel kunnen leren, het is een intelligent valkje  :).

Groetjes van Danielle

*Amanda*

Hey Inge,

Had je het nog geprobeerd met vaseline? Het is niet echt eczeem te noemen. Eczeem is meestal ook schilferig. Het is gewoon een reactie van de huid door een bepaalde stof. Ik heb het van de wasgoed dan ook altijd op mijn onderarm. Niet op mijn handen of ergens anders. Heel raar maar met een dag is het meestal wel afgezakt. Gelukkig heb ik er verder geen last van dus laat ik het altijd maar zo haha...

Flip is echt prachtig om te zien! Ik vind aga's alleen een veel te schel geluid maken. Voordat we valkjes hadden, hebben wij het ook geprobeerd met een aga maar dat was niet te doen. Je werd stapelgek van hem. We hebben hem toen terug gebracht.

Hoe het is met je handen?

Groetjes Amanda

Inge88

Hey Anja & Hennie,

Dan kroel ik de valkjes dus niet lekker genoeg  ???  ::)
Hennie, mijn handen zijn tot rust gekomen hoor!  ;)

Hey Danielle,

Ik geniet elke keer weer als Paddy begint te fluiten en te brabbelen. Ik denk ook dat Paddy een slim valkje is. En dat macho gedrag is zó grappig om te zien. Paddy begon met de vleugels wijd toen Indy er net was. Dus denk wel dat het komt dat Tommie het niet doet, doordat Paddy wel een "partner" heeft. Het tikken op objecten doet hij (nog) niet zo, heel afentoe...

Hey Amanda,

Ik ben helemaal vergeten mijn arm in te smeren, achteraf ook niet nodig, want het verergerde niet en trok zelfs weg. M'n handen zijn nog ietswat stijf, maar niet pijnlijk of gevoelig. Maarja morgen weer een hele week en nog 3 dagen 's avonds kassa draaien...

Flip maakt ook een onwijs doordringend geluid en niet even, maar heel veel en lang achter elkaar. Mijn ouders vind het behoorlijk irritant.
Hebben jullie toen de aga omgeruild voor Punky?

*Amanda*

Hey Inge,

We hebben de aga niet omgeruild voor Punky. Nadat we hem weg hadden gedaan, hebben we even gewacht en gekeken wat er dan wel bij ons zou passen. Toen vond ik op marktplaats Punky. Dat meisje is ongeveer net zo oud als mij en heeft 2 tamme valkjes die kleintjes hadden gekregen. Punky was de oudste en zij vond hem het leukst. Toen moesten we nog 3/4 weken wachten want Punky was nog erg jong.

Ik vind dat geluid van die aga's ook helemaal niks hoor. Het gaat maar door he? Werkse deze week. Ik ga zo ook maar weer naar mijn werk.

Groetjes Amanda

Anja

Hoi Inge,

Je kroelt wel genoeg mss (het is denk ik nooit genoeg ;D ;D) maar net weer even anders. Dat zal het vast zijn.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Inge

Wat moet het vertederend zijn om Paddy Indy te zien kroelen  :-* Wat fijn dat het een echt knuffelkoppeltje begint te worden  :D

Groetjes
Romy

Inge88

Hey Amanda,

Jij ook werk ze! Of stage ze?
De laatste(?) maandag bollen pellen zit er voor mij op.

Het geluid gaat inderdaad maar door... maar alleen als je hem geen aandacht geeft in de zin van naar hem kijken, tegen hem praten of hem eruit laten. Want dan maakt hij alleen nog maar lieve tjilp geluidjes. Maargoed als je kijkt naar een hele dag produceert hij echt veel geluid!

Hey Anja,

Dan zal ik het de volgende keer eens op een andere manier proberen!

Hey Romy,

Het is echt lief ja! Straks zijn ze helemaal onafscheidelijk van elkaar! Straks hebben ze mij niet meer nodig voor het kroelen  :o

Hey allemaal,

Ik heb gisteren een doorgeknipte lege wc-rol in de kooi gehangen, vandaag overdag waren ze weer de hele tijd alleen in de kooi, maar ze hebben er niks mee gedaan ::) Ik verwachtte het toch wel enigszins gesloopt  :P
Ik zal morgen het balletje weer vullen met hooi.

Ik heb een topic aangemaakt over vitaminedruppels. Op de site van Karin las ik dat zij dit dagelijks tot 1 à 2 keer per week geeft. Wie geeft er nog meer vitaminedruppels? Ik heb dit niet eens in huis...

Anja

Hoi Inge,

Ik geef het heel af en toe als ze in de rui zijn.

Groetjes Anja

hennie

Hoi Inge,

Morgen ga je fijn bollen pellen samen met Frank. Veel gezelliger voor jou! En de wedstrijd winnen, hé van het bollen pellen!

Bij mij doen ze ook niks met de WC rol. Het bolletje met hooi vinden ze hier ook prachtig. Ik heb laatst een soort worst van hooi gemaakt. Een hele dikke pluk hooi pakken en dan stevig omwikkelen met touw. Zodat ze dus echt moeten trekken om het eruit te krijgen. Jelle kan er echt zoet mee zijn !

groetjes, Hennie

Inge88

Hey Hennie,

Wat een leuk idee van dat hooi. Ga ik zeker eens proberen!! Dat is dan gelijk een nieuw leuk (tijdelijk  :P ) speeltje voor ze.

Frank belt me zo, maar misschien komt hij de hele dag mee pellen! Lekker veel geld verdienen  :P
Ik pel sowieso wel het meest van iedereen, dus écht een wedstrijd is het niet. Maar vind het wel interessant om te checken hoe hard de rest gaat. Als ik merk dat er iemand opeens sneller gaat en ik dus langzamer, dan weet ik gelijk dat ik sneller moet gaan pellen  :P

Diaantje

Hoi Inge,

Ik heb de vitaminedruppels wel in huis(kreeg ik erbij toen ik de valkjes ging halen)
En inderdaad gebruik ik ze alleen als ze in de rui zijn... je merkt het wel, ze komen er makkelijker doorheen...

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Inge88

Hey Hennie,

Dat touw speeltje heb ik uitgeprobeerd, hij was erg gewild en zo kapot  :P

Hey Diaantje,

Misschien moet ik dan maar eens kijken voor vitaminedruppels. Zijn ze eigenlijk lang houdbaar? En welk merk heb jij?

Hey allemaal,

Van de week schrokken Paddy & Indy 's avonds ergens van (van hunzelf misschien?) en gingen als gekken door de kooi heen fladderen. Ik heb toen snel Indy uit de kooi weten te pakken en toen werd Paddy ook meteen rustig. Indy had een klein wondje tussen haar neusdopjes. Paddy niks. Ik was blij dat ik er bij was, want hoelang zouden ze anders nog fladderen door de kooi?
Overigens was het avond, maar had ik gewoon het licht nog aan staan.
Nu ben ik bang dat het nog eens gebeurd, 's nachts of overdag als ik er niet ben.

Een paar dagen terug was ik de nageltjes knippen van Paddy & Indy. Bij Indy zie ik het leven, bij Paddy niet. Bij Paddy knipte ik iets te ver (ook al was dit maar 1 of 2 mm) en toen begon het te bloeden, ik dus gelijk in paniek en ging met Paddy snel naar beneden om bloem te halen. Maar toen bloedde het gelukkig al niet meer.

Vandaag gaat Flip als het goed is weer naar huis. Mijn buren zijn hier al erg blij om vanwege het geluid. ::) Mijn moeder zal opnoemen over de kooi en de benodigdheden, al zei ze wel tegen mij dat ik het beter zou kunnen doen, omdat ik er meer verstand van zou hebben. Maar een leek ziet toch ook dat de kooi te klein, vies etc. is. Maarja ik denk dat ze het beter van mijn moeder aannemen dan van mij.

Nog 2 dagen bollen pellen en dan ben ik klaar daar. Dan nog een aantal daagjes werken in de supermarkt en dan heb ik vakantie!

Mijn vader had het er trouwens over dat de grote kooi van Paddy & Indy best wel beneden mag staan tijdens mijn vakantie! Jippie! Tijdens mijn vakantie mogen ze dus gewoon in hun eigen kooi blijven, ipv in de tweede (kleinere) kooi. In eerste instantie wilde ze dit niet, ivm de ruimte en de moeilijkheid die kooi te verplaatsen naar beneden.