4 juni 2024, 22:39:25

Paddy & Indy

Gestart door Inge88, 7 maart 2007, 20:51:38

« vorige - volgende »

Inge88

Gezellig! Beauty is dus een man? Die komt logeren en gaat mee naar de camping toch?

Ik fluit nu "Ik Ben Vandaag Zo Vrolijk" van Alfred Jodokus Kwak.  :P
Hoelang duurt het voordat een valkje dit overneemt? En hoevaak op een dag minimaal herhalen  :-X ? Het is toch wat lastiger dan het bouwvakkersfluitje. Hier deed hij dus een maand over  :)

Inge88

Paddy begint al echt macho gedrag te vertonen. Terwijl hij fluit loopt hij met z'n vleugels een beetje wijd heen en weer over een stok of touw of loopt rondjes door de "speelplaatskast". Hierbij beweegt hij ook soms snel zijn hoofd omhoog en omlaag; ziet eruit als headbangen.

Ik heb vorige week speciale kiemzaden laten kiemen. Er is nu een volledig plantje uitgegroeit en die heb ik Paddy gegeven. Hij vind het leuk om te slopen, maar de zaadjes vind hij erg lekker zo te zien.

Kun je kattengras gewoon bij een tuincentrum vandaan halen? Of moet je hiervoor echt in een dierenzaak zijn?

Ik heb afgelopen dinsdag zo'n pedi-perch zitstok gekocht voor in de kooi. Ik vind het wel dure dingen hoor. Maargoed, ik heb het idee dat Paddy's nageltjes niet genoeg slijten aan de krulwilgtakken. Dus hopelijk aan deze stok wel. Terwijl ik de pedi-perch aan het vastmaken was aan de kooi ging Paddy er al uitgebreid op lopen en zitten.  :-X Hij slaapt er ook al op  :)

Helaas, het 2e valkje zal nog even op zich laten wachten. In het nestje van Linda zitten geen poppen. Het 2e nestje van Linda zal ook nog wel een tijd duren, dus ik ga in de tussentijd opzoek naar andere kwekers die witmasker cinnamon (bont) geparelde of witmasker lutino poppen kweken.
In eerste instantie wilde ik pas een 2e na de zomer. Maar nu ik zie hoe tam Paddy al is, wil ik hier niet meer zolang mee wachten. Ik wil Paddy toch ook koppelen aan het popje.

Romy

Hoi Inge

Fijn dat het zo goed gaat met Paddy! Hij is echt wel een man, aan het gedrag te merken. Flupke heeft nooit met haar vleugeltjes wijd gelopen.
Het moet wel een grappig zicht zijn om Paddy te zien headbangen  :D

Welke kiemzaden bedoel je? Ik heb 'gewone' kiemzaadjes die ik laat kiemen tot ik zie dat er een plantje begint uit te komen, maar ik denk niet dat het de bedoeling van die kiemzaadjes is om te wachten tot het plantje er helemaal is. Zijn het van jou andere kiemzaadjes?

Het kattegras wat ik gekocht heb, had ik gehaald in een tuincentrum, waar ze ook een kleine afdeling voor dieren hadden. Ik denk wel dat je het in een groot tuincentrum kan vinden. Uiteindelijk is het ook gewoon een plant denk ik dan...

Wat goed dat je een pedi-perch stok gekocht hebt! Ik heb al héél veel dierenzaken gedaan en nog nooit zo'n echte pedi-perch gevonden. Na de examens zal ik er toch ook eens werk moeten van maken en er echt naar op zoek gaan, want ik heb ook niet de indruk dat Flupke haar nageltjes afslijten van op natuurhouten stokken te zitten. Laat je eens weten of die pedi-perch ook effectief ervoor zorgt dat de nageltjes wat korter worden?
Blijkbaar is zo'n stok wel heel aantrekkelijk  :P

Wat jammer dat er bij Linda geen pop geboren is met de mutatie die je wilde... Ik begrijp dat je erg graag zo snel mogelijk een valkje erbij wil hebben! Maar ik denk echt niet dat het kwaad kan om nog een tijdje te wachten hoor. Ook al is een valkje al een jaartje of zelfs ouder, dan nog kan het gekoppeld worden aan een nieuw valkje. Alleen zullen ze dan misschien wat meer tijd nodig hebben om te wennen, maar lukken zal het zeker :)

Hopelijk vind je bij een andere kweker wel een popje met de gewenste mutatie. Ik begrijp dat het lastig is om te wachten  :P

Groetjes
Romy

Inge88

17 mei 2007, 12:50:03 #258 Last Edit: 17 mei 2007, 12:53:58 by Inge...
Hey Romy,

Het is zeker een leuk gezicht om hem te zien headbangen! Maffe vogel!

Ik heb kiemzaden van valkparkiet.net besteld. Kiemzaden-mix heet dit. Ik heb in de gebruiksaanwijzing gelezen dat er juist wel zo'n plantje uit moet groeien. Een stengeltje groen met wat blaadjes eraan. Hoever laat jij ze kiemen dan?

Ik zal volgende week dinsdag eens kijken voor kattengras in ons tuincentrum.

Ik heb ze in meerdere winkels zien liggen. Ik heb een groene in de maat M. Hij is ongeveer 23 cm lang. Ik heb er 4,40 voor betaald in een vrij goedkope dierenzaak. Ik zal je laten weten of de stok het groeien van de nageltjes tegen gaat.

Als ik geen andere kweker kan vinden die mij binnenkort een valkje kan verkopen, dan wacht ik het gewoon bij Linda af. Ik ben gewoon vrij ongeduldig. Ik wil voor Paddy een maatje. Als ik van huis ben dan is hij in elk geval nooit alleen. Als ik al die foto's/filmpjes en verhalen zie en hoor van mensen met 2 valkjes... het lijkt mij zo leuk. De manier waarop 2 valkjes op elkaar reageren... Ik heb zoiets van... hoe sneller hoe beter  ::)



Romy

Hoi Inge

Waarschijnlijk heb ik het gewoon verkeerd gelezen bij jou :) We zullen waarschijnlijk dezelfde kiemzaadjes hebben. Alleen laat ik ze niet te veel kiemen omdat je dan meer kans hebt op schimmelvorming. Ik heb het een paar keer na elkaar gehad en daarom geef ik ze nu gewoon sneller aan Flupke. Nu geef ik ze als ik zie dat het zaadje openbreekt en er een steeltje uit komt.

Haha, ik kan ook bijna niet wachten om een valkje erbij te nemen, alleen al omdat ik besef dat het voor Flupke een meerwaarde is om een soortgenootje te hebben, maar ik kan niet anders dan te wachten tot ik afgestudeerd ben... Met een beetje geluk is dat binnen 2 jaar en 1 maand  :P

Groetjes
Romy

Inge88

Pff studeren  :-X Ik moet ook nog 2 jaar. Maar heb gelukkig wel de ruimte voor een 2e valkje. Ik reis 3x per week naar school 2 uur heen, 2 uur terug. Als ik op kamers zou zitten, weet ik ook niet of een 2e valkje wel een optie zou zijn.
Als ik klaar ben met mijn opleiding en een eigen stek heb, zullen er nog wel wat valkjes komen. Ik wil ook gaan kweken  :) Maar ik wil wel dat al mijn valkjes tam zijn en blijven. Paddy is split lutino en kanssplit bont dus met een leuk  albino of witmasker cinnamon (bont) gepareld popje, kan ik daar best leuke mutaties uit kweken  :D

Ik heb mijn kiemzaden in een zeefje gedaan en deze 2x per dag besproeit met water. Het zeefje hangt net boven een bakje water, dus de zaadjes liggen niet in het water. De worteltjes die eruit komen aan de onderkant uiteindelijk wel. De kiemzaden hebben geen extra warmte nodig ofzo. Dus staan ze gewoon op mijn slaapkamer uit de zon.
Ik heb geen schimmel kunnen ontdekken. Maar had ik niet ergens gelezen dat jij het op een andere manier deed?


Romy

Hoi Inge

Wat studeer jij?
Eens ik mij eigen stekje heb zou ik ook graag kweken :)

Het klopt dat ik de kiemzaadjes anders laat ontkiemen. Ik neem een plastiek bakje van zo'n 15 op 15 cm en leg daar een papieren zakdoekje in. Dat maak ik nat en daarboven strooi ik dan de zaadjes. Dan sluit ik dat bakje af met vershoudfolie en plaats het boven de verwarming. Het gaat ook zonder extra warmte, maar dan gaat het wat minder snel.
Na enkele dagen beginnen de zaadjes te kiemen! Dus eigenlijk heb je er helemaal geen werk meer aan (gewoon in de gaten houden dat het papieren zakdoekje niet uitdroogt).

Groetjes
Romy

Inge88

Hoi Romy,

Ik studeer communication & multimedia design aan de NHL in Leeuwarden. Ik hou mij dus bezig met websites, 3d, games, video etc. Alles op multimediaal vlak dus.

------------------------------------------------------------------------

Ik heb echt heel leuk nieuws! Het is zo snel gegaan... maar aankomende zondag zal ik een maatje voor Paddy gaan ophalen! Een albino popje. Ik ga haar ophalen bij Angelique & Peter in Zwolle. 2 uur rijden, maar dat heb ik er voor over  ;) Het popje is 7,5 week oud en nog niet tam, maar al wel enigzins gewent aan handen.

Ik moet nu dus heel snel een naam gaan bedenken!

Ik ben zo benieuwd naar haar!
Zo ik moest dit zo laat nog even meldden...

Anja

Hoi Inge,

Wat een geweldig nieuws zeg. Nu je hoofd nog breken voor een naam  ;D ;D ;D
Gefeliciteerd met je tweede valkje.

Groetjes Anja

kimmie

Hoi Inge,

Wat is dat snel gegaan...!!
Wat leuk..!!
Ik heb je net een mailtje gestuurd ::)

Alvast gefeliciteerd met je popje...

Groetjes...
Groetjes Kim, Karel en Lady


Romy

Hoi Inge

Wat fijn zeg! Nu al een valkje erbij! En dan nog een albino... Wat voor mutatie is het precies (met splitten erbij en zo?)
Overmorgen mag je haar al ophalen, dat is gewoonweg superfijn! En wat dat tam maken betreft zal dat wel goed gaan, aangezien ze het goede voorbeeld van Paddy zal zien  :D

Groetjes
Romy

Inge88

18 mei 2007, 11:43:27 #266 Last Edit: 18 mei 2007, 11:46:03 by Inge...
Hoi Anja,

Bedankt! Vandaag moet ik een naam hebben  :-X Want morgen heb ik er geen tijd voor vanwege mijn werk en zondag is het al zover  ;D

Hoi Kim,

Ik las je emailtje. Het is echt super snel gegaan! Maar het wordt er niet minder leuk om  ;)

Hoi Romy,

Om je vraag te beantwoorden, zie hieronder  ;)
Ik denk ook dat ze een goed voorbeeld zal hebben aan Paddy. Ben ook zo benieuwd hoe ze op elkaar zullen reageren.

------------------------------------------------------------------------

Paddy zit nu weer lekker bij me, op mijn schoot, onder mijn bureau  :) Het is ook zo'n lieverd. Ik ben benieuwd naar het karakter van het albino'otje.
Mijn ouders reageerde gister in eerste instantie van... wat? Zwolle??  :o Ben je gek?  :P
Maar vanmorgen kwam mijn vader al met ideeën voor een plek voor de 2e/tijdelijke kooi. Hij zou wel even een stuk van mijn open kast afzagen  ::)  :P Zodat de kooi daarop past. Het bovenstuk van de kast dient nu als speelplaats voor Paddy. Dan is die dus straks weg  :-\ De twee kooien staan dan naast elkaar. Het creeërt wel ruimte in mijn kamer...

Ik wil uiteindelijk gaan kweken. Ik wil dus ook Paddy en het popje koppelen.

Paddy is een Witmasker split Lutino en kanssplit Bont
Het albino'otje is een Witmasker Lutino Bont of Witmasker Lutino kanssplit Bont. Haar moeder is namelijk onduidelijk. De ene moeder krijgt 50% split bont en 50% bont en de ander 50% split bont en 50% split niks.  :-X

De jongen zouden kunnen zijn:

Vader Witmasker split voor Bont {X2:Lutino} 
Moeder Witmasker Lutino split voor Bont 

Nageslacht:
Jonge man
12.5 % Witmasker Bont split voor {X2:Lutino}
12.5 % Witmasker Bont Lutino
25.0 % Witmasker split voor Bont {X2:Lutino}
25.0 % Witmasker Lutino split voor Bont
12.5 % Witmasker split voor {X2:Lutino}
12.5 % Witmasker Lutino

Jonge pop
12.5 % Witmasker Bont
12.5 % Witmasker Bont Lutino
25.0 % Witmasker split voor Bont
25.0 % Witmasker Lutino split voor Bont
12.5 % Witmasker
12.5 % Witmasker Lutino

Ik zal dus in geen enkel geval het geslacht kunnen zien van de jongen... dat is jammer, maargoed er bestaan testen. Ik kan dus mogelijk witmasker, witmasker bont en witmasker lutino kweken  :D

Diaantje

HOi
Wat leuk dat je een albino erbij krijgt!!! en ook al zo snel..
Grapig he da macho gedrag.. Tjippy doet dat ook..
Als ik hem uit de kooi haal dan wordt ie breed en legt ie zijn kuif in zijn nek en dan geeft ie een kusje of hij brabbelt wat.. haha inderdaad een maffe vogel!
Wacht maar af, veel praten tegen Paddy wie weet gaat ie ook wel dingen zeggen. Tjippy doet dat ook en Simba begint er nu ook langszaam aan mee..
Veel plezier met ophalen van je albino, al een leuke naam gevonden...???


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Inge88

18 mei 2007, 22:36:12 #268 Last Edit: 18 mei 2007, 22:37:57 by Inge...
Ja ik vind dat macho gedoe echt leuk om te zien! Tjippy is al wel wat verder, dus ik ben benieuwd hoe Paddy straks is. Ik praat best veel tegen Paddy... we zullen zien. Je kunt ook echt merken dat Paddy luistert naar wat je zegt. Hij stopt met wat hij aan het doen was en kijkt je dan aan. Ook met fluiten stopt hij als ik wat zeg of fluit, en gaat weer verder als ik daarmee klaar ben.  :P

Ja ik ben super benieuwd hoe ze is. Want ik weet nog niet veel van haar, op mutatie en ouders na.

Ik heb een naam ja! Ik ga haar Indy noemen  :) Ik had hem al een tijd in mijn hoofd en die is blijven hangen. Ik kon ook geen andere leukere namen verzinnen. Ik wilde toch wel een aparte, maar ook duidelijk uitspreekbare naam hebben.
Paddy & Indy...

Diaantje

Leuke naam Indy!! :D
Ben ook benieuwd naar haar.
Tjippy is flink in de rui en nu worden de veertje die terug komen meer geel.. hij wordt nu echt mooi. :-*
Inderdaad het kijken en luisteren en stoppen met fluiten als je wat zegt dat komt me bekend voor dat doet Tjippy ook.
Dan zal het best wel eens gaan lukken bij jou dat Paddy ook gaat praten.. :P


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.