14 mei 2025, 20:43:49

Vervelen in het broedblok

Gestart door Rianne, 23 februari 2007, 10:48:33

« vorige - volgende »

Rianne

Hallo,

mijn mannetjesvalk is uit verveling tijdens het broeden en warmhouden van het jong aan de binnenkant van het blok gaan knagen. :-\
Als hij zo een dag doorgaat, zit er een gat in de zijkant van het blok en kunnen ze er uit. Kan ik iets tegen die verveling doen of moet ik het blok maar extra betimmeren aan de buitenkant?

hennie

Hallo Rianne,

Misschien kun je een poppenkast voorstelling voor hem opvoeren??

Nee, geintje hoor, ik weet het echt niet, maar hoop dat je andere reakties krijg

groetjes, Hennie

Rianne

Ik hoor nu gelukkig niks meer. Misschien dachten ze dat ze te kort eten hadden ::) Maar ik zal het in de gaten houden.
Het mannetje zit natuurlijk al zo lang in het blok.

hennie

Het lijkt me idd logisch dat die valkjes zich dood vervelen op die eitjes. Als je dan wat te knagen ontdekt vlak in je buurt ...

Je kunt ze niet meer iets verplaatsen zodat ze wat van de kant afkomen te liggen? Dan kunnen ze er niet meer bij !

groetjes, Hennie

Rianne

Dat kan wel maar ze verplaatsen de hele handel toch naar dezelfde plek. :)

hennie

Ze zijn ons telkens te slim af!!
We hebben er niks bij in te brengen.
groetjes, Hennie

Ivy

Hoi Rianne.
Dat doen de mijne ook, ze hebben inmiddels de hele trappetje opgevreten (een stuk of vier treden zodat ze makkelijk in en uit kunnen, nu niet meer dus)... aan het blok zijn ze gelukkig nog niet begonnen, je hebt blijkbaar een lekkerder blok haha.
Misschien handig inderdaad om het aan de buitekant verstevigen.
Als de jongen eruit zijn, zullen ze genoeg afleiding hebben :D

Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Rianne

Voorlopig zitten ze er nog wel in, het jong is pas van afgelopen maandag, en er liggen nog 3 eitjes, ik verwacht dat daar volgende week wat uitkomt. Misschien een leuke poster ophangen of een tv schermpje? ;D

Mara

Hoi Rianne

Hier deden ze dat ook hoor, echt knagen!!! Gewoonweg het blokje waar het laddertje aanzat was helemaal weg.

Groetjes Mara

Arno

Hoi Rianne ,
Het is heel normaal hoor dat de valkjes de binnenkant van hun nest een beetje naar hun zin knagen de ene valk doet het bijna niet en de andere valk inderdaad wat fanatieker.
Als je zo'n fanatieke knager hebt kan je de volgende keer wat extra hout in de binnenkant van het nest monteren.
Ik moet zelf ook vaak wat stukjes hout vernieuwen in de nesten maar zo blijven we bezig ;)
Groeten Arno.
Arno Hobbykweker van Valkparkieten
www.arnohobbykweker.nl  meer info over mutaties : http://www.valkparkieten-benelux.tk/

devil

misschien een idee om er een wilgentakje in te leggen zodat het valkje daar op kan knagen  heb er geen verstand van heb alleen 2 meiden en die leggen hun eieren op de bodem van de kooi  ;D ;D
http://usera.imagecave.com/devilgirl/
hier staan mijn meiden in en mijn jongen Grumpy dat is een engelse parkiet van 1998 dus een opa

Inger m

Hoi,
Dat is inderdaad normaal vogelgedrag. Ik had zelf in de grasparkietenblokken expres een stukje hout om aan te knagen. Ik zou gewoon de buitenkant verstevigen en het gedrag vooral niet belemmeren.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Rianne

Ik zal het onthouden voor een volgende broedronde. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat straks m'n hele kamer onder gepoept is omdat ze konden ontsnappen ;)