13 mei 2025, 12:40:56

ontwormingsmiddel voor duiven

Gestart door vanessa, 1 december 2006, 15:13:18

« vorige - volgende »

vanessa

hello,

ik heb vandaag naar da apotheker geweest omdat ik ziek ben, en heb ondertussen gevraagd achter ontwormingsmiddel. Maar hij zei dat hij er enkel had voor duiven en of dit ook goed is? natuurlijk weet ik hier niks van. Het zijn soorte kleine tabletten dat je in hun bek moet doen. wie weet raad?

groetjes vanessa
groetjes
          vanessa & twixy

Riny

1 december 2006, 15:15:57 #1 Last Edit: 1 december 2006, 15:27:14 by Riny
Hoy Vanessa
Voor valkparkieten ken ik ontwormingsmiddel alleen in vloeibare vorm.
Groetjes Riny :D

Romy

Dag Vanessa

Ik weet niet of je van België bent, maar ik heb dat probleem hier ook gehad. Het enige ontwormingsmiddel dat de apotheker me kon aanbieden was van duiven (dit kwam het dichtst bij een valkje, anders was het voor honden, katten,...)

MAAR : gebruik dit niet!!! De dosis is véél te hoog voor een valkje! De enige plaats waar je een ontwormingsmiddel kan halen, is bij de dierenarts. Die kan het op maat van je valkje maken (bij mij kostte het 2 euro en het zat in een spuitje)
Let wel enorm goed op want ik bij mijn valkje zo bijna verloren :
Vraag 2 spuitjes aan je dierenarts (want je moet het twee maal toedienen) en zorg ervoor dat ALLEEN de toe te dienen dosis nog in het spuitje zit, zodat je zeker geen overdosis kan toedienen.
Als dat wel gebeurt, kan je enkel afwachten en hopen dat je valkje erdoor komt  :-\

Dit is een goeie raad die ik je geef, volg hem aub op, dat bespaart je heel veel ellende

Veel succes nog met je valkje
Romy