Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Romy

Hoi Anja

Ze moet inderdaad nog wat wennen aan alle geluiden. Zo vliegt er regelmatig een wesp tegen het raam (heel vreemd hoor, er zitten er echt veel, zijn die een nieuw nest aan het zoeken of zo??), en dan schrikt ze ook een beetje (niet zo hard dat ze gaat vliegen hoor).
Ik vind het ook heel eng als ze tegen het raam vliegt, maar ik heb het zien gebeuren en het was heel zacht, gelukkig. Het raam zit wel zo'n 4 meter hoger, dus haar vaart was al héél wat geminderd, gelukkig :)

Dat water wat ik bij de pillen moet drinken is inderdaad vervelend. Maar gelukkig moet ik de pillen in het midden van de maaltijd nemen, dus ik zorg dat ik altijd al genoeg op heb vooraleer ik aan de pillen begin  ;) Want meestal krijg ik erna niet veel voeding meer binnen  ;D

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Je buikje staat dan bijna op ploffen. Groot gelijk dat je eerst zoveel mogelijk eet voor je de pillen inneemt.

Och och die Flupke toch.
Gelukkig dat het mee is gevallen hoor.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Anja

Ja m'n buik zit dan helemaal vol en dat is niet zo'n prettig gevoel met die pillen die dan op m'n maag liggen. Ik zorg er alleen voor dat ik toch minstens een paar happen na de pillen kan nemen, zodat ze gemengd zitten in voeding. Anders kan het mijn maag verbranden zei de dokter.

Zonet ben ik de vuilbakken buiten gaan zetten en Flupke is opnieuw heel braaf en stil gebleven  :-*
Momenteel zit ze bovenop haar kooitje de rest van het wc-rolletje te slopen  :D

Groetjes
Romy

Anja

Dat vinden ze hier ook heel leuk om te slopen. Of gewoon een velletje papier. En doosjes dan worden ze helemaal gek ;D ;D ;D ;D

Groetjes anja

Romy

Hoi Anja

Wat bedoel je dan met doosjes? Ik kan zo niet meteen iets bedenken? Eierdoosjes misschien?

Momenteel is ze lekker aan het eten  :D

En eigenlijk profiteert Flupke mee van mijn gezond dieet  :D Als ik fruit eet (wat ik verschillende keren op een dag moet), dan smult ze altijd mee! Ook de yoghurt vindt ze lekker, en ontbijtgranen. Kruimels die van de volkorenkoeken vallen, die zijn ook niet veilig als ze in de buurt is  ;D

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Nee geen eierdoosjes gewoon een grote doos uit de supermarkt waar pakken met koekjes in hebben gezeten. Die zet ik dan boven op de kooi en die slopen ze dan helemaal. Zal er wel eens een foto van maken.

Groetjes Anja

Romy

Ahzoooo
Heel gewoon een doos dus  ::) Ik zocht het weer veel te ver  :P
Ja met 12 Y-tjes moet je het wel groot zien he. Ik zie Flupke al knagen aan een doos met ontbijtgranen of zo, daar is ze wel een heel jaar mee zoet  ;D

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Hihihihihi hier is de foto.

Lekker makkelijk en goedkoop.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Anja

Ik heb hem ook gezien in jou dagboekje! Dat is inderdaad goedkoop én lang speelplezier voor je valkjes. Slim gezien van je!

En ik heb nog heel goed nieuws : daarnet vond ik op de grond de 4e afgeknakte staartveer  :D Dat zal een totaal van 8 staartveren vormen eens diegene die uitgevallen zijn teruggegroeid zijn  ;D

Groetjes
Romy

Anja

Romy,

Wat een goed nieuws. Krijgt Flupke toch een gewone staart.
Gelukkig zeg.

:-* :-* :-* :-*

Groetjes Anja

Romy

Hoi Anja

Dankjewel voor de knuffel. :-*
Kan die nu wel gebruiken hoor want ik heb wat Fristi gedronken en dat is me niet zo goed bevallen  :-X

Ja eindelijk krijgt Flupke een normale staart, dat verdient ze wel vind ik!

Groetjes
Romy

Anja

Oei Romy,

Ik hoop niet dat je er beroerd van gaat worden zeg.

Dat heeft Flupke zeker wel verdient.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Anja

Het is gelukkig al wat beter, maar ik zal niet snel terug Fristi drinken hoor!
Nu ga ik eten voor avond, en m'n pillen nemen...

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Ondertussen ben ik niet meer op m'n studio, maar thuis. Toen ik gisteren arriveerde, heb ik Flupke gewogen, want op m'n studio heb ik geen digitale weegschaal. En ze weegt een mooie 74-75 gram  :)

Vandaag ben ik naar de dierenwinkel geweest, want ik had geen houtsnippers meer. En ik heb ineens een zak van 20 kg gekocht, want die van 5 zijn toch meteen op en ze zijn een stuk duurder! Ik weet niet hoe m'n ma gaat reageren daarop als ze thuiskomt...  :P

Ook heb ik pellets gekocht. Nutribird, voor kleine parkieten, omdat ik had begrepen hier op het forum dat de grotere versie te hard was voor valkjes. Ze heeft er al een beetje van gesnoept, maar nog niet echt gegeten. Maar gelukkig weigert ze ze niet meteen!
Ook heb ik vers eivoer meegebracht. Het vorige was een jaar oud en ik wou het vervangen. Het was nog lang niet op, maar daar is niks aan te doen. Nu heb ik erop gelet dat ik een kleiner pakje kocht.
Het is opnieuw met beestjes in, omdat Flupke dat superlekker vindt! En dat was natuurlijk het eerste was ze eruit pikte  ;D

Zo, dat was het weer :)

Groetjes
Romy

Romy

Oh ja, ik heb een vraagje bij 'voeding' geplaatst. Misschien dat iemand me kan helpen?

Groetjes
Romy