## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

Valerie

OK! Ik had het ook alleen op foto gezien. Totaal niks ervaring. Dus ik zag dat verschil zelf niet. ;)



Mandy

Hoi Caroline,

Wat gebeurt er hier een hoop zeg, spannend allemaal hoor. ;D
Wat de eitjes betreft, voor de eerst gelegde heb ik ook weinig hoop. :-\ Maar wie weet, bij de laatst gelegde wel. :) En anders is het inderdaad een goeie oefening. ;)
En ik ben benieuwd hoe de anderen het gaan doen, zet 'm op zou ik zeggen! :P
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Monky

Hi Caroline,

Er is misschien toch nog een klein beetje hoop. Karin dacht vorige week ook dat de eitjes van Raven en Luana niet bevrucht waren... Er is toch nog een donsje uit gekomen.

En anders... Volgende keer beter  :-\ ;D
Moet je mij horen ik kijk die eitjes bijna uit je dagboek hahaha. Ik had het zo leuk voor je gevonden.

Trouwens... De zon schijnt  ;D

Groetjes,
Monky

Ineke

Zoho, die Fireplast kooi is leuk ingericht :) Jammer van de eitjes. Maar ja, als dat gewipper zo doorgaat bij jou en ze allemaal ns tegelijk eitjes zouden krijgen kun je nog genoeg met verhit hoofd rennen!

Anja

Hoi Caroline,

Wow een hoop bij te lezen zeg.

Erg jammer van de eitjes.
Nu nog twee apart las ik. Misschien daar binnenkort ook eitjes.
In ieder geval heel veel succes met het tweede koppel en misschien de laatste eitjes toch nog wel bevrucht zijn.

Groetjes Anja

~valkjes-oma~

Ach wat jammer dat de eitjes onbevrucht zijn, je had er nog zo op gehoopt :-\ Maar dit is wel een goede oefening, en nu zie je mooi hoe goed ze hun best doen. De volgende keer is het vast raak!

Wilma1

Ik las net bij Maja dat de eitjes onbevrucht zijn  :-\ wat jammer voor je  :-\

Hopelijk lukt de volgende ronde wel  ;)
:)  Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

*Petra*

Amor en Diegah in juni apart, hmmm  ;) ;D ;D

groetjes Petra  :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Monky

Hi Caroline,

Is het nu echt 100% zeker dat ze niet bevrucht zijn?
Toch wel erg jammer  :(
Nou ja, volgende keer beter  :-\ ;) ;D

Groetjes,
Monky

*Yvon

Hoi hoi

Heb je niet nog een keer geprobeerd om de eitjes te schouwen?
Wat een mzzl dat ze niet naar elkaar gaan roepen,want dat zou denk ik toch een behoorlijke herrie kunnen worden.  ;D
Ik ben heel benieuwd wanneer Eros & Chica hun broedblokkie gaan krijgen.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Gerda


Hoi Caroline,

Jammer dat/als de eitjes onbevrucht zijn.
Maar het is echt een goede oefening voor ze. Grisha en Nezumi hebben een paar keer op nepperts gezeten voor ze de kans kregen voor een echt nestje (in verband met de leeftijd van Grisha). En dat is allemaal goed gegaan.

En leuk dat broertje Eros het mag gaan proberen. Hopelijk heeft hij net als Grisha de split bont gekregen. Maar dat merken we dan wel aan de jongen.

Groetjes, Gerda


Caroline



Hoi Valerie,

Nou, ik heb dus ook nog nooit in het echt bevruchte eitjes met een schouwlampje bekeken maar als ik ze vergelijk met foto's .......  :-\



Hoi Mandy,

alle 4 de eitjes zien er op dit moment (ik heb een half uurtje geleden geschouwd) hetzelfde uit en wel zo:



Dus in mijn ogen, weliswaar de ogen van een leek, onbevrucht.

Jammer!!

En inderdaad ook "jouw" Chica mag het gaan proberen, ik ben benieuwd.



Hoi Monique,

zelf denk ik voor 99 % zeker te weten dat de eitjes onbevrucht zijn, het feit dat jij schreef, dat een ervaren kweekster als Karin uit "onbevruchte" eitjes nog een donsje heeft gekregen maakt dat ik voor 1 % twijfel.  ;)

Ik zie wel, ik laat ze sowieso liggen, anders raken Pablo & Coco helemaal uit hun cycles.

Hopelijk ronde 2 meer geluk of ..... de eerst ronde van Eros & Chica of ...... eventueel allebei ..... of de eitjes zo ruilen dat beide koppels bevruchte eitjes hebben, mocht er maar één nestje eitjes goed zijn .....of (hopelijk niet  :-\ ) beide helemaal niks.  ::)



Hoi Ineke,

zeker balen, de eitjes maar ..... ik had er al rekening mee gehouden hoor, als je ziet hoevaak het eerste nestje fout gaat.

Ik weet nu in ieder geval wel dat ze heel erg goed broeden met zijn tweetjes.

En inderdaad, de Ferplast kamervolière uit de garage gehaald en wat speelgoed, sepia en minaralenblok gehaald, voerbakjes en waterfles had ik nog en het broedblok wordt op dit moment al verbouwd, haakjes eraan, acrylplaatje erin en een randje aan de onderkant zodat hij recht hangt, dus ook koppel 2 kan aan de gang, ze zijn zo lief samen, Eros & Chica.



Hoi Anja,

nee, zoals ik hierboven al schreef, ik denk niet dat er donsjes komen uit deze ronde.



Hoi valkjes-overgrootoma,

ook jij bedankt voor je berichtje.

jammer inderdaad, hopelijk volgende keer beter.  ;)



Hoi Wilma,

ja helaas, geen donsjes hier met kerst.  ;)



Hoi Petra,

inderdaad, als Amor in juni een jaar wordt mag hij het met zijn Diégah gaan proberen.

Spannend!!!



Hoi Yvon,

ik heb net nog de eitjes geschouwd maar zie erg weinig.  :-\

Mazzel heb ik inderdaad met het roepen heen en weer, Eros & Chica zijn zo op elkaar gericht dat er geen geluid uitkomt, gelukkig!!  :D

Ik hoop dat mijn vader het blok af heeft het weekend, dan hang ik hem gelijk op.  ;)



Hoi Gerda,

inderdaad wel spannend, of broertje Eros ook het bont in zich heeft, zou wel leuk zijn. Gelukkig is zijn meisje zelf bont dus komt het meteen naar buiten, mits ze niet allemaal meisjes (= bonte witmasker lutino dus bonte albino) krijgen.



Verder gaat het met de valkjes allemaal erg goed. Ze zitten allemaal lekker in hun velletje, goed in de veren en sinds ik 2 x per week appelciderazijn door het water geef, hebben ze keurige ontlasting. Hopelijk blijft dit zo.

Waar ik me wel een beetje zorgen over maak is Zilvie, het grasparkietje mannetje, die zit niet zo lekker in zijn velletje. Hij zit was bollig maar verder kan ik niks aan hem zien, hij eet goed, hij drinkt gewoon, zijn poepjes zijn keurig, ook heb ik hem eventjes uitgevangen en nagekeken maar kan helemaal niks aan hem vinden, ook zijn buikje is goed van kleur.

Ik heb hem lekker warm gezet, in de beurt (niet tegen) de verwarming en druivensuiker gegeven. Ik kijk het eventjes aan en als hij zo blijft of het verergerd dan neem ik even contact op met een DA.


Zilvie in betere tijden.


Hopelijk voelt hij zich snel beter.  :-\

Ik hou jullie uiteraard op de hoogte.  :D

Groetjes van

[/size][/i][/b][/color]


Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Petra*

Hoi Caroline,

Beterschap met kleine Silvie, hopelijk valt het mee...

Groeten Petra  :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Anja

Hoi Caroline,

Hoop dat Zilvie opknapt van de druivensuiker en de warmte.

Groetjes Anja

Wilma1

He bah, het zit je niet mee zeg! Zilvie s het grasje, wat je toch ook eens in de vaseline hebt gezet ??? zoals  ik vorig jaar met mijn Dusty (grasje) Hopelijk knapt ie weer op !!
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3