29 mei 2024, 02:33:02

*--*Huize valkjespret*--* Foto's!

Gestart door Christine, 23 augustus 2006, 13:39:40

« vorige - volgende »

Christine

Citaat van: til op 12 mei 2007, 14:17:31
Hoi Christine,
Ik heb je dagboekje weer even bijgelezen.
Wat zijn die jongen al groot geworden :o
Hi hi dat kwarteltje, leuk is dat het die beestjes die al direct zelfstandig zijn.
Veel plezier met al je jonge grut ;D
Groetjes Anke

Dat is niet het enigste jonge grut! ;D
Er zijn gisteren of eergisteren een zestal kalkoenen geboren, er komen vijf jonge kipjes in de broedmachine uit! ::)

Ik ben benieuwd wanneer de twee andere eitjes van Nicky&Ricky gaan uitkomen! ;) :P

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

Aangezien we hier toch over klein GRUT!! ;D bezig zijn heb ik toch nog meer goed nieuws!

Gisteren en vandaag zijn er kuikentjes geboren! Deze zitten bij de baby kwartel! Ze doen het allemaal heel goed! We zitten nu al aan 7 kuikentjes, 1 kwarteltje! En er zijn er nog twee aan het uitkomen! ;D




:-*


:-*


Buiten zijn er sinds donderdag klein kalkoentjes aan het uitkomen!
Nala heeft ondertussen al 10 :o :o jongen en Ariël weten we nog niet. Vanwege haar blind oogje gaan we haar met rust laten! Zij heeft waarschijnlijk ook een stuk of 8 jongen!
Hieronder een foto van Nala haar jongen! ;D


Bij de valkjes zijn er sinds gisteren eentje geboren en vandaag mijn grootste verrassing! Wederom een lutino! Het is een frutseltje! Maar ik ben er toch enorm blij mee! :D Ik hoop dat deze het wel redt!  ;)

Nicky&Ricky:
Jong 1 geboren op 12-05


Jong 2 geboren op 13-05


Allebij samen!



Miko&Tosca *-*vierling geboren op 29-04*-*
Jong 1




Jong 2





Jong 3




Jong4




Ik denk dat dit mijn grootste update is sinds dat ik hier aanwezig ben!! :D
Groetjes
;D Christine ;D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Anke

Ooooh wat een leuke foto's weer :)
Je kan wel zeggen dat je behoorlijk wat klein grut hebt...
Heb jij een grote tuin, of woon je soms op een boerderij? dat je zoveel beestjes hebt?
Dat lijkt mij geweldig... Als ik ooit de staatsloterij win ga ik op een boerderij wonen en alleen maar met beestjes bezig zijn ;D I'll keep dreaming...
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Christine

Citaat van: til op 13 mei 2007, 17:39:20
Ooooh wat een leuke foto's weer :)
Je kan wel zeggen dat je behoorlijk wat klein grut hebt...
Heb jij een grote tuin, of woon je soms op een boerderij? dat je zoveel beestjes hebt?
Dat lijkt mij geweldig... Als ik ooit de staatsloterij win ga ik op een boerderij wonen en alleen maar met beestjes bezig zijn ;D I'll keep dreaming...
Groetjes Anke

Neen NET geen boerderij!
We hebben twee katten, vissen, valkjes ;), cavia's, kippen, twee hanen, kalkoenen en duiven!
Nu tijdens het broedseizoen loopt de aantallen van de beessies enorm op! We hebben hier exact 24 are (of hoe schrijf je dat) grond! ::)
Ook als je in men handtekening kunt zien bij binnenkort gezinsuitbreiding komt er nog een pup de dieren versterken! ;D


*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Wilma1

Net geen boerderij.....maar WEL GROOT EN ERG MOOI Anke!!!!!  :D :D :D ;)

Tjee wat lief die kuikens en wat groot vergeleken bij het kwarteltje  :o allemaal baby's met een verschil van grote  ;D

Idd en indrukwekkende up-date van je Christine  :D
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Christine

Citaat van: Wilma1 op 13 mei 2007, 17:49:46
Net geen boerderij.....maar WEL GROOT EN ERG MOOI Anke!!!!!  :D :D :D ;)

Tjee wat lief die kuikens en wat groot vergeleken bij het kwarteltje  :o allemaal baby's met een verschil van grote  ;D

Idd en indrukwekkende up-date van je Christine  :D
;) Wilma

Idd net geen boerderij!
Maar we hebben er ons handen mee vol tijdens het kweekseizoen!
Wat ik wel versteld van sta is dat de kwartel het enorm goed doet tussen al de kleine beweeglijke kipjes! Het is eigenlijk een wonder!
Gisteren deed het al zo goed met eentje, daarna kwam er nog eentje en daar ging het ook meteen onder liggen.
Deze morgen was ik al rond half 8 wakker ::) Tja dat heb je als je een kat bij je hebt liggen en die op de onmogelijke momenten wakker wordt! Ik heb hem naar beneden gelaten en met het gedacht nog even men bed in te kruipen! Toen ik het nestblok open deed en even heel goed keer naar de kuikentjes was men slaap meteen over!
Allemaal samen bij de rest gezet en de kwartel enorm happy! Die dacht wel ineens 'waar komen al die mama's vandaan!' ;D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Wilma1



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Christine


*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

Even naar boven halen!

Intussen is er hier weer veel gebeurt...
Allé wat de groei van de valkjes betreft.
Ze doen het alle zes heel goed. Bij Nicky&Ricky hoop ik dat ino die nu 8 dagen is met een gewichtje van 24 gram het goed doet... Ik heb er toch schrik voor dat deze het niet zal redden :-\ Waarom... misschien omdat de oudste nu 44 gram weegt en die is 1 dagje ouder.. ::)

De jongen van Miko&Tosca daar zit alles nog op zijn plaats!
Even de foto's van hun en daarna de foto's van de twee jongste van Nicky&Ricky

Miko&Tosca
Dag 18

Jong 1: Cinnamon witmasker mannetje




Jong 2: Cinnamon bonte witmasker mannetje




Jong 3: Cinnamon bont opaline witmasker popje




Jong 4: Cinnamon bonte witmasker mannetje




Groepsfoto's




De foto's van vandaag
Dag 22
Jong 1: Cinnamon witmasker mannetje




Jong 2: Cinnamon bonte witmasker mannetje




Jong 3: Cinnamon bont opaline popje




Jong 4: Cinnamon bonte witmasker mannetje




Groepsfoto's




De oudste witmasker is tevens ook split bont ;) want die heeft een klein wit sprietje kuif en dan ook nog een paar vlekjes vanachter het kopje

Nicky&Ricky
Dag 9: Jong 1




Dag 8: Jong 2




Groepsfoto's




Groepsfoto's van al de jongen samen



*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Anke

Wow wat groeit dat hard. In drie dagen van pennetjes naar veertjes :o
Het worden al echte vogeltjes zo. En wat een leuke vogeltjes :)
En die donsjes.... :) wahaha een groepsfoto met ook de donsjes erbij, die willen nog niet lachen naar de camera ;)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Christine

Bij huize valkjespret gaat alles heel goed!
De oudste jongen maken aanstalten om het nest te verlaten..

Ook is er bij Nicky&Ricky een nieuwe (voor mij toch) verborgen mutatie opgedoken. Mijn misterieuze wildkleur/cinnamon ??? zou een geelwang kunnen zijn! Ik heb dit in mutatie gezet.
Dit kun je hier vinden:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,24374.0.html
Ik heb al heel wat dingen proberen uit te zoeken wat het kan zijn!
De meeste zeggen zelfs cinnamon maar dat moeten we uitwijzen wanneer de pennetjes veertjes worden! Ik ben echt benieuwd wat zij (als het een geelwang is) gaat worden. Wat ik er in de toekomst mee ga doen, weet ik echt niet... ::)

Met het kwarteltje gaat ook alles goed. Ik denk zelfs dat het een vrouwtje is. Ook maken haar vriendjes het heel goed! ;D Zeker als ze al uit de doos beginnen te vliegen :D

Groetjes
Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

Het is toch weer even tijd voor foto's!
De valkjes zijn inmiddels weer heel aardig gegroeid! ;D
Ze zijn prachtig en mijn verrassingsmutatie's hebben mijn hartje gestolen! ;)
Maar nu eerst de jongen van Miko&Tosca.

Jong 1: cinnamon witmasker mannetje
Gisteren had hij ineens veel zin om uit het nestblok te KLIMMEN! :o
Deze deed dat op een heel bizzare manier! Aangezien ze geen dak boven hun kopje :P hebben kan hij er blijkbaar op een leukere manier uit!




Vandaag:




Jong 2: cinnamon bonte witmasker
Deze is echter enorm pittig! Begint mij nu al te bijten :-[ en durft wel eens hard te bijten! Dit terwijl ik er veel mee bezig ben. Deze was trouwens verkeerd geboren (met de pootjes eerst). Dus ik denk dat het daar wel aan ligt :P




Jong 3: cinnamon opaline bonte witmasker popje
Deze jonge dame is net zoals haar tweede broertje een meid met enorm veel pit! Ze durft zelfs als ik de andere uit het broedblok wil nemen me aan te vallen! :o Dat wordt dus ook wat voor ze tam te maken.




Jong 4: cinnamon bonte witmasker mannetje
Voor dit jong heb ik een enorme zwak! Dit vanwege zijn enorm lichte kleur! Het is een prachtding! ;D Het karaktertje valt heel goed mee van hem! Hij is veel rustiger dan de andere drie.




Hier even de vergelijking hoe licht hij is tegenover zijn broer! ;)




Nu even over mijn twee grootste wondertjes!
Ik maakte me sinds gisteren "druk" over de mutatie zoals de meeste al hebben kunnen lezen in het topic mutatie's ::)
Hier even de foto's

Jong 1: cinnamon/wildkleur geelwang
Ik zie echter nog niet echt of ze cinnamon of wildkleur is! Ik kijk de veertjes er wel uit bij haar! ;D




Jong 2: opaline lutino (misschien geelwang)
Deze is ook een prachtige meid! Als dit ook een geelwang is (zou dus mogelijk zijn) dan heb ik tot nu toe alleen geelwangen uit dit koppel gekregen! Dit had ik niet echt verwacht... ;)




Natuurlijk mijn allergrootste trots die al reeds 15 dagen oud is!
Ik weet niet hoe het bij kwarteltjes gaat maar volgens mij is dit een popje! ;D




Dit was blijkbaar weer eens een mega update ;D

Groetjes
Christine :D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

moonwitch (diana)

Hoi Christine

Super mooie en leuke foto's van alles wat jong is.
Wat is alles goed gegroeid na de laatste foto's.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Christine

De geparelde lutino is een gewone lutino!
Maar is erg gewenst want als ze groot is heeft ze al een baasje! ;D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

aad

Hoi cristine

Eindelijk weer eens wat van mij  ;) ;)
Ik lees toch vaak wel stiekem hoor , maar hoe is het met je ??
Denk zal weer eens wat typen hier  :D
Maar het is wel vruchtbare grond daar in belgië zie ik  ;)
En je rolletje was vol ?? konden geen foto's meer op zeker ??


groetjes aad  :-*