Onze nieuwe valkjes ervaringen....nieuw boekje begonnen

Gestart door *Yvon, 22 juni 2006, 23:04:42

« vorige - volgende »

♪ Marlies

Hallo kletstantes, ;D

Dat kiemzaad moet je niet te lang bewaren hoor, dat wordt snel zuur.
Als het gekiemd is moet je het direct geven en de andere dag, of als het vrij warm is,dezelfde dag weghalen. :-\

Groetjes Marlies ;)

*Yvon

Hoi hoi

Marlies,leg jij het dan eens goed uit.  :P
ik heb het nog nooit gedaan.
Ik heb nu zaadjes in een bakje met een klein laagje water staan.
Heb al een paar keer water verschoond,en het krijgt al worteltjes.

Even een update over T. :
We gaan haar dus niet halen. :'( :'(
Het oogje is nog niet over en ze doen er verders ook niks aan.
We durven het risico niet te nemen en het is ook niet bevoordelijk als ze ook nog eens een beetje tam gemaakt moet worden.
We willen wel een valkje erbij die gezond is en ook tam is of gemaakt kan worden.

groetjes Yvon

Marlies,update jij ook je dagboekie??  ;) ;D
Ik ben opzoek!!!

groetjes Yvon



Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Monky

Hi Yvon,

Wat ontzettend jammer  :'(
Je verheugde je er zo op  :-\ Maar ik denk wel dat het een verstandige beslissing is. Ik hoop dat je snel een andere mooie valkje vindt waar je net zo verliefd op wordt en die gezond is.

Groetjes,
Monky

carco

Hè wat sneu zeg!!!
Je had je er inderdaad zo op verheugd!!

En wat ik had gegeven Marlies dat was alfalfa en moest iets langer weken dan gewoon kiemzaad ;)
En ik weet hoe het kan stinken als je het te lang bewaard! een vriendin had ook zaad gekiemd (een beetje veel) voor ze op vakantie ging en zodra ik de koelkast open deed ging ik over mijn nek.Maar als het goed is uitgelekt(ik dep het altijd goed droog met keukenpapier) kan je het best een aantal dagen in de koelkast bewaren hoor in een afgesloten zak.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline

Ach, wat sneu dat T. niet doorgaat.  :-\

Mar ik begrijp je wel hoor, ik zou het ook niet aangedurft hebben, zeker omdat ze ook zeggen er niks meer aan te doen.

Wazige figuren!!

Je moet maar zo denken, kun je wel weer op zoektocht, is ook leuk!!  :D

Succes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

imv

Gossie! Wat sneu van T.
Maar je hebt gelijk hoor, want ook al wilde je haar zo graag.. het risico is te groot.

En wat die kweker betreft:  >:( >:( >:(
Arme T.

Marlies: I know I know I know  ;) 8)
Ik geef het kiemzaad gemengd met eivoer 'smorgens en haal het 's middags weer weg.
Ik doe ook wel eens als Caroline : goed droogdeppen en in de koelkast, hooguit 1 tot 2 dagen. Wel GOED afspoelen vóór je het geeft...

groetjes
Irene :D

Yvon, tot straks!  ;)

*Yvon

Hoi hoi

Allemaal thnx !!
Ik baal hier idd heel erg van.  :'(
Rene had gister al een kooi gehaald,en stond dus al zo goed als klaar voor T.
Nu dus idd zoeken naar een andere,alleen die we willen liggen niet zo voor het oprapen,niet dat ze nou zo apart was. 8)
En bij de meeste is het kweekseizoen al afgelopen.
Marlies,thnx voor de tips over het kiemen.
Ik ga eerst maar de goeie spullen aanschaffen voor het kiemen.

Foto van T.  Dan weten jullie ook om watvoor valkje het ging en weten jullie ook wat we zo'n beetje willen.  ;)



groetjes Yvon




Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Riny

Hallo Yvon





Dit is een kiemautomaat.
Eerst de hoeveelheid die je wil laten kiemen heel goed afspoelen met koud stromend water.
Dan zet ik het weg in warm water.
Dat laat ik 24 uur weken en daarna spoel ik het weer heel erg goed af, en doe het in de kiemautomaat.
Wel voor je het weg zet het bakje even schuin houden , zodat het overtollige water er uit kan lopen.
Daarna laat je het staan totdat het gekiemd is.
Als je teveel hebt gemaakt kun je het ook , als je het goed afgespoeld hebt en uit hebt laten lekken, wegzetten in een afgedekt schaaltje in de koelkast.
Voor je het geeft aan je valkjes heel erg goed afspoelen.
Ik vermeng het altijd met eivoer en kverse kruiden.
Groetjes Riny :D[/size]

ManjaV

Hoi Yvon,

Wat jammer dat T. niet bij jullie komt  :( En wat zielig voor T. dat ze niks aan zijn oogje doen.

Hier in de dierenwinkel zitten nog twee hele lieve kleine wildkleurtjes. Misschien wat voor jou? Neem ze dan wel samen, anders is het zielig :(  :'( hihi....
Ze zitten bij het bontje wat ik op ga halen. Zijn nog klein!

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

*Esther*

Jee,
dat is balen zeg van je valk.

Als je hem/haar toch heel graag wilt kun je ook korting vragen en daarna naar de dierenarts om een antibiotica.
Je hebt hem toch eerst in quarantaine dus dat zou dan heel goed kunnen.

Hoe oud is dit valkje, dat je het nog tam wilt maken? Hij ziet er aardig volgroeit uit.

Ik heb zelf zo'n koppel bonte witmaskers, waar ook cinnamon bij zit. Maar ze krijgen volgend seizoen weer een nest denk ik het is nu al te koud.

Hopelijk vind je gauw zo'n valkje!
gr Esther


*Yvon

Hoi hoi

CitaatJee,
dat is balen zeg van je valk.

Als je hem/haar toch heel graag wilt kun je ook korting vragen en daarna naar de dierenarts om een antibiotica.
Je hebt hem toch eerst in quarantaine dus dat zou dan heel goed kunnen.
gr.Esther
Dat zouden we wel kunnen doen,maar dan kopen we dus al een valkje dat iets mankeert.Dat is iets wat we dus niet willen.We hebben nu dus de keus van een misschien gezond valkje of toch voor een gezond valkje gaan.
Dan lijkt het me toch beter om voor een valkje tegaan die gezond is.(voor je zover kan zien dan)
Het witmaskertje is nu zo'n 8 of 9 weken.
We gaan gewoon rustig verder zoeken.

groetjes Yvon[/color]

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

caro

Hoi Yvon,

Wat jammer dat het niet doorgaat. Maar ik denk dat je de goeie beslissing hebt genomen. Misschien heeft die valk wel meer ziektes. Ik vind het ook raar dat die mensen er niets aan willen doen.

Het zoeken naar een ander valkje is ook leuk toch. Ik ben benieuwd wat het gaat worden.

Succes met zoeken.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

*Yvon

Hoi hoi

Riny,ook bedankt voor de tips.  :D

Het was idd flink balen. :(
Een zoektocht kan idd ook heel leuk zijn.
Zeker als je wat hulp erbij krijgt.  ;)
Helaas zijn er nou eenmaal mensen die niet zo snel naar de da gaan en wachten tot het vanzelf overgaat.
Soms loopt dat goed af en soms ook weer niet.
Hopelijk voor T. en misschien volgende eigenaren loopt het goed af.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

♪ Marlies

Stomme lui zeg, dat ze niet even met dat beestje naar de da gaan. Wie weet is het wel iets besmettelijks, en dan hebben ze straks meer problemen. Sommige mensen snap je toch echt niet. Wel dieren houden en er aan willen verdienen, maar niet even met zo'n beest weggaan.

Maar goed, ik heb begrepen dat je al iets anders op het oog hebt. Kunnen we daar weer nieuwsgiereig naar zijn. ::)

Groetjes Marlies ;)

*Yvon

Hoi hoi

Doordat het niet doorging met T. zijn we dus opzoek gegaan naar een andere bonte cinnamon witmasker cinnamonpopje.
Carolien(carco) heeft ons goed geholpen door een site door te sturen,waar iets leuks op stond.Wij gelijk gemaild natuurlijk. :D
Ze hadden dus nog bonte witmaskers,mannen en poppen.
gelijk een afspraak gemaakt,en we konden dus vandaag een ritje naar Belgie gaan maken.
Na 1,5u rijden  komen we daar aan,zien we een mooi huis met een mooie tuin en achterin mooie volieres.
Hij had dus idd nog bonte witmaskers.Nadat hij een aantal(incl. een albino pop) gevangen had en apart had gedaan,konden we kiezen uit 2 waarvan hij vrijwel zeker was dat het poppen waren.Maarja......ik vond 1 witmaskertje wel mooi.Die wilde we dus ook nemen.Rene vond de albino ook erg mooi,dus die wilde we ook.Sta ik het witmaskertje te bewonderen ontdekte ik een stukje doorgegroeide ondersnavel.En omdat we toch eigenlijk al twijffelde,besloten we die toch ookmaar niet te nemen.
Onze ogen waren ook gevallen op de fallows die hij had zitten.
We vroegen ernaar en hij ging ze wel ff pakken.Er was er 1 met een flinke kale plek achter de kuif en wss een man en de andere is wss een pop en het kalige plekje was al aan het verdwijnen.
Dus waar gingen we mee naar huis ? ? ? ? ?


de fallow=Fady


de albino=Witney


even met flits gemaakt  :D


na 10min. samen trosgierst eten


en al snel van de regen genieten ;D


En dan hebben we ook nog een filmpje gemaakt.
http://www.youtube.com/watch?v=qW3-ewl-IUk

Zo nou heb ik ook eens een lang verhaal neer gezet.
En ik zou nu al verder kunnen gaan.
Maar dat doe ik morgen misschien wel.  :P

Groetjes Yvon [/color]



Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >