3 juni 2024, 19:26:43

Bijpassende vogels????

Gestart door Lucky Charlie, 26 mei 2006, 12:18:03

« vorige - volgende »

Lucky Charlie

Hallo,

Ik wil graag nog eens een keer een ander soort vogel bij mijn valkjes hebben. Nu zie ik wel eens leuke vogelsoorten, maar dan weet ik niet of deze bij de valkparkiet kunnen. Zouden jullie me misschien een lijstje kunnen geven van parkiet of pappegaai-achtigen die bij valkjes kunnen? Alvast bedankt.

Groetjes Lutske.


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Quinten

Valkparkieten zijn heel vriendelijk tegen andere soorten maar je moet er wel opletten dat de andere vogels niets doen aan de valkparkiet. zoals grasparkieten kunnen vrij aggresief zijn tegenover de valkparkiet maar dit is niet echt z'on probleem her is een lijst:
kakariki's
bourkesparkietn,
elegantparkieten,
turquoisines,
splendids,
kanaries,
zebravinkjes,
roodruggen,
.....
Als er een soort is die je wilt weten en die hier niet boven staat vraag het dan ma ff oké

Sander

Citaat van: Quinten op 26 mei 2006, 13:26:50
kakariki's
bourkesparkietn,
elegantparkieten,
turquoisines,
splendids,
kanaries,
zebravinkjes,
roodruggen,


Met de roodruggen en de kakariki's ben ik het niet helemaal eens. Vooral tijdens de kweek kun je hiermee problemen hebben. Kakariki's zijn echte herriemakers die nieuwsgierig als ze zijn ook wel eens de valkparkieten zouden lastigvallen. Van roodruggen hoor ik vaak zeggen dat ze agressief uit de hoek kunnen komen. De neophemas (bourkes,splendids,turqoisines,eleganten,blauwvleugels,...) kunnen dan wel weer, omdat zij net als de valkparkieten een rustig karakter hebben.

Groeten
Sander

Quinten

Met roodruggen heb ik geen ervring mijn excuses maar ik heb al kakarikies en valkparkieten samen gehad die maakte geen herrie maar het zou idd kunnen dat ze tijdens de kweek aggresief worden. Excuseer vergissen is menselijk (heb ik ook weer is iets bijgeleerd)

Sander

Hallo

Ik spreek hier ook maar uit eigen ervaring.
Vorig jaar had ik een koppel kakariki's en een koppel valken samenzitten. Toen hadden de kakariki's één jong en de valken geen.

Nu liggen ze beide met jongen, de kakariki's 5 en de valkparkieten 2.

Groeten
Sander

Quinten

Waarschijnlijk heb jij wel veel meer ervaring als ik dus idd best geen kakariki's bij valkjes

Sander

Citaat van: Quinten op 26 mei 2006, 17:23:46
Waarschijnlijk heb jij wel veel meer ervaring als ik dus idd best geen kakariki's bij valkjes


Volledig afwijzen zou ik nu ook niet doen, het is altijd mogelijk!

Lucky Charlie

Hallo,

Heel erg bedankt allebij voor jullie reacties. Het is een aardig lijstje, daar kan ik wel even mee voor uit ;). Nogmaals heel erg bedankt.

Groetjes Lutske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Cobie

Hallo.

Ook ik heb roodruggen en kakariki`s bij mijn valkparkieten zitten. En nog nooit last gehad van onrust. Wat ik ook bij mijn valkjes heb gehad zijn prinses of wales parkieten. Ook dit ging prima samen. Ik heb problemen gehad met de halsbandparkiet en de rosella. Maar bedenk wel hoe groter de vogel hoe meer ruimte je moet hebben. En bij de èèn gaat dit goed en bij de ander dat. Succes verder en laat ons weten wat je hebt besloten.

Groetjes Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

nick01

28 mei 2006, 12:44:46 #9 Last Edit: 28 mei 2006, 12:47:46 by nick01
de neophema's zijn heel erg geschikt voor bij valken in en catharina's ook.
ook heb ik goede berichten gehoord over pruimekoppen.

maar vooral de roodruggen is sterk af te raden die zijn in de meeste gevallen extreem agressief vooral tijdens t broeden.
ik heb nu 4 koppels zitten allemaal apart , als ze ook maar 1 gaatje vinden waardoor ze elkaar kunnen etteren is t al gebeurd.

kakariki's heb ik zelf 2 keer geprobeerd maar ze gaan vaak de valken dwars liggen of ze jagen de valken weg bij hun eigen blok of ze gaan de blokken van de valken in , ook een af rader.

en princessen heeft mijn moeder geprobeerd maar dat ging helemaal niet.
de man ging bij andere voor t blok zitten en echt niemand kwam t blok meer in maar ook niet uit.
dit zijn formaat vogels waar de valk geen kans tegen maakt.

rosella's zou wel kunnen maar pak dan de stanley rosella die is t verdraagzaamst van alle rosella's.
rosella's is ook weer een soort die behoorlijk tot zeer agressief kan worden vooral weer tijdens t broeden.
ik heb pennanten gehad die maakte t de valken nog moeilijk ondanks dat ze apart zaten.
die maakte t mij nog moeilijk om in de vlucht te komen.

maar onthou wel dat er altijd situaties zijn waar t wel goed gaat.
mijn moeder heeft een zeer ruime ren en daar gaat t wel goed met een koppel roodruggen en een koppel kakariki's bij elkaar in.
maar doe ik er nu andere roodruggen bij in dan is t een hel.
er zitten er gewoon wat bij die rustig zijn en zich ook gemak houden , die kun je makkelijk houden bij andere in maar in de regel is t vaak niet zo.
maar dat vindt je ook terug in je broedresultaten hoor als je veel verschillende soorten bij elkaar in doet.
je kunt iets altijd proberen maar hou t dan wel goed in de gaten.
zorg dat je een aparte kooi hebt waar je ze in kunt doen voor als t toch fout gaat.
en koop jonge vogels die kunnen wat meer hebben en kunnen zich nog iets aanwennen zoals leven met andere vogels , oude vogels die altijd apart hebben gezeten zullen in de regel denk ik meer moeite hebben om zich aan te passen.


laat ff horen wat je besloten hebt.


M.

Ikzelf heb momenteel valkparkieten samen zitten met grasparkieten en engelse parkieten, en tot nu toe levert dit op af en toe een woordenwisseling geen problemen op.

Hoe dit tijdens broedperiode is weet ik niet want toen ik met de parkieten broedde had ik nog geen valken.
Nu zou ik het niet doen.

Rosella's worden vaak afgeraden, maar ik denk dat bourkes enzo idd wel kunnen.

Ikzelf ga apart broeden als ik ga broeden, voor de zekerheid.
Kakarieken kunnen op zich wel, maar het hangt ook van je groep af.
Bij de een gaat het met een bepaalde soort prima, bij de ander absoluut niet..

Lucky Charlie

Hallo,

Iedereen bedankt voor de reacties. Ik heb hier heel veel aan. Zelf vind ik de roodrug en kakariki heel erg leuk, maar van de een hoor ik dat deze wel bij valkjes kunnen, en van de andere juist niet. Catharina parkieten vind ik ook heel erg leuk, en ik heb gehoord dat deze ook bij valkjes kunnen. Als dit niet zo is hoor ik het graag. Nogmaals allemaal heel erg bedankt.

Groetjes Lutske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

nick01

die catharina's is sowieso geen enkel probleem die kun je er zo bij in doen.
maar de kakariki's en roodruggen blijft voor mij bedenkelijk.
je kunt t gewoon proberen maar hou t goed in de gaten.
en nogmaals wil je t toch doen lijkt mij t best als je dan of vogels koopt die al andere vogels gewend zijn of zo jong mogelijke vogels.
succes.