15 mei 2025, 20:36:27

blijft maar eitjes leggen...

Gestart door Vickyke, 2 april 2006, 08:47:35

« vorige - volgende »

Vickyke

Hallo

Vorige twee jaren deed dit koppel het echt fantastisch als broedkoppel.  Ze hebben zelfs nog als pleegkoppel"gewerkt". 
En het jong grootgebracht.
Ondertussen liggen er nu al 10 eitjes in hun blok en ik zie dat ze weer een ei op heeft.  Ze gaan er ook niet op zitten.  Of toch weinig.  Zoals nu zitten ze bovenop het blok ipv erin.  De eitjes zouden rond 5 april moeten uitkomen.  Dus ik vrees dat er geen jongen gaan van komen uit die eitjes.

Hoe kan ik haar nu laten stoppen met eitjes leggen???  Ik durf ze nie weg halen omdat ze anders weerop nieuw begint.

Alvast bedankt!!

groetjes Vicky

Wisse

Je zegt dat ze het vorig jaar fantastisch deden als broedkoppel. Het moet dus een man en een pop zijn! Anders zou het kunnen zijn dat je 2 poppen had.
Zijn verder de omstandigheden ideaal? Genoeg en gevarieerd voer en vers water? Geen andere onrust stokers?

suc6
Wisse

Vickyke

Hey

Er zijn geen andere onruststokers.  Ze staan op dezelfde plaats als twee vorige jaren. Ze krijgen gevarieerd voedsel.
Ik begrijp het niet goed.  Mss moeten ze een keer een jaartje overslaan of zo.

Normaal zouden de eitjes uitkomen rond 5 april... Ik denk dat ik ze nog een goede week laat liggen en dan de eitjes weghaal.

groetjes Vicky