23 mei 2025, 01:18:00

advies gevraagd

Gestart door eefje nieuwenburg, 1 april 2006, 17:03:11

« vorige - volgende »

eefje nieuwenburg

Even een vraagje ,
zazou is van 14-12-2006 en vito is nu een half jaar oud.
deze 2 hebben gewipt mede omdat ze hier allemaal in de stemming zijn.
nou vraag ik me af,ik lees overal dat ze pas vanaf een half jaar geslachtsrijp zijn,betekent dit ook dat ze pas vanaf een half jaar eitjes kunnen leggen?
dit omdat ik een beetje in dubio zit of ik ze niet beter apart kan zetten van de rest zodat die hun gang kunnen gaan en Vito en Zazou alleen maar oefenen.
die mogen pas volgend jaar voor het eggie dus ik hoop dat iemand me tips kan geven.
het is trouwens van de rest wel de bedoeling dat ze in de stemming blijven want binnenkort mogen ze hun gang gaan.

groetjes eefje

Riny

Hoy eefje
Als je de mogelijkheid hebt om ze apart te zetten,geloof ik dat ik het zou doen.
dan krijgen ze ook niet de kans om de rest te gaan storen.
Je weet maar nooit wat die pubers anders uit gaan spoken.
Groetjes Riny :D

Lin

Citaat van: eefje nieuwenburg op  1 april 2006, 17:03:11
Even een vraagje ,
zazou is van 14-12-2006 en vito is nu een half jaar oud.

groetjes eefje

2005?

Maar ik zou ze ook apart zetten en hopen dat ze niet eitjes gaan leggen.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Tara

Hoi Eefje,

ik zou ze ook apart zetten.
Met een half jaar geslachtsrijp wordt dus ook bedoeld dat dan pas de hormonen op tilt beginnen te slaan,
daarvoor gaan ze meestal geen eieren leggen, dus eitjes worden meestal gelegd wanneer ze geslachtsrijp zijn.

Ik zou ze ook apart doen, ik vind ze nog wat jong...
Als er eitjes komen, zou ik het zeker in de gaten houden.
Er voor ook, dat er geen sprake is van legnood.

Groetjes, Tara

eefje nieuwenburg

ze zitten nu apart maar ik ga het toch anders doen,er zitten er nog meer die niet mogen dus die laat ik samen in de voliere en die wel mogen die doe ik apart,hebben ze alle rust en tijd om aan eitjes enz te besteden.
Zazou word namelijk helemaal gek in die gabberkooi,ze voelt zich echt opgesloten en dat vind ik ook weer zielig.

groetjes eefje

Rianne

Hey,

bij mij wordt er ook gepaard, het mannetje is van juni 2005 en het popje van juli. Ze hebben geen blok, dus ik verwacht geen eieren. Maar als er wel eieren komen, tja daar doe je niks aan denk ik. :-\

eefje nieuwenburg

nee maar omdat zazou nog zo jong is wil ik het koste wat het kost voorkomen ivm eventuele legnood dus heb haar nu weer samen met vito in de voliere gezet en de andere koppels hebben een eigen kamer straks ;)
ik heb toevallig nog een kooi aangeboden gekregen dus daar kan straks ook nog een stel in en dan moet het goedkomen

groetjes eefje

Wisse

Idd verstandig om ze nog niet te laten broeden.
Ik heb altijd de grens van minimaal 1 jaar oud. Dit is voorzowel de ouders als ook voor de evt. jongen beter.

eefje nieuwenburg

ja ik ben het ook nooit van plan geweest maar omdat ze allemaal de kolder in hun kop hebben en zij nog erg jong zijn vond ik het toch wel een beetje eng worden.

Vito is de macho die duikt op alles en iedereen,kweet niet wat daar van moet verwachten .

groetjes eefje