4 juni 2024, 03:26:09

Hoe snel de stappen plan volgen

Gestart door Venka, 18 maart 2006, 20:37:00

« vorige - volgende »

Venka

Ik heb jullie stappenplan goed doorgenomen, en ben flink actief met het volgen van de stapppen!!

Ik heb mijn valkje nog maar 2 dgn. Ik weet dat hij/zij niet bang voor handen was, maar wat ze precies wel durft weet ik niet...

Logisch vind ik wel dat lilo vertrouwen in me moet winnen dus veel verwacht ik nu nog niet van lilo hoor.

Na 2 dgn de hand in de kooi, met trostgierst zijn we al best ver vind ik zelf, en ben ik bang dat ik misschien te snel ga. Lilo eet met plezier trostgierst uit me handen, en sinds de laatste 2 keer heeft lilo er zelfs van gesnoept terwijl hij op me hand zat!
Ik vind het erg snel om nu al naar de volgende stap te gaan, hoe lang moet ik wachten voordat ik het zonder trosgiers kan gaan proberen? Is het verstandiger eerst nog een paar dagen te wachten of moet ik het trostgierst niet te lang blijven geven?

Groetjes
denise

Bianca

Lin en Rianne hebben dit schema gemaakt, dus ik hoop dat zij je eventueel wat verder kunnen helpen met het volgen van het stappenplan.

Heel veel succes met tam maken!


groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Venka

CitaatLin en Rianne hebben dit schema gemaakt, dus ik hoop dat zij je eventueel wat verder kunnen helpen met het volgen van het stappenplan.

Heel veel succes met tam maken!


groetjes Bianca


Dankje wel Bianca!

en ik wacht af wat zij zeggen!
Maar helaas zijn we weer een stapje terug nu, ivm het ontstoken oogje van Lilo, hij is zo geschrokken dat ik hem moet pakken om zijn oogje schoon te maken. Maar gelukkig wint hij wel elke keer weer vertrouwen om uit me hand te eten, maar zitten doet die nu niet meer....

Mariska

Hoi Denise,

Ik zou het zo doen dat als een stap al heel goed gaat om dan een stapje verder te gaan.
Maar beter te langzaam als te snel ;)

Nu met het oogje doe je even een stapje terug, maar dat komt ook weer goed.
Probeer om Lilo te laten merken dat die handen ook leuke dingen kunnen betekenen.
Misschien helpt het om na het schoonmaken iets lekkers te voeren zoals trosgierst.

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Bianca

als je nou moet gaan zalven, pak lilo dan met een handschoen of doek, zodat ze niet jouw eigen handen gaat accocieren met vastpakken en angst.
Liefst een kleur die totaal niet op je huidskleur lijkt, dus als je donker bent witte doek of handschoenen, en als je blank bent zwarte doek of handschoenen. ;)

Zou zonde zijn als dit in de weg gaat staan van het tam maken.


Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Venka

CitaatHoi Denise,

Ik zou het zo doen dat als een stap al heel goed gaat om dan een stapje verder te gaan.
Maar beter te langzaam als te snel

Nu met het oogje doe je even een stapje terug, maar dat komt ook weer goed.
Probeer om Lilo te laten merken dat die handen ook leuke dingen kunnen betekenen.
Misschien helpt het om na het schoonmaken iets lekkers te voeren zoals trosgierst.

Groetjes
Maris!!


Ja  je hebt gelijk beter te langzaam dan te snel, maar ik heb eens gelezen dat ze van trostgierst er dik kunnen worden, dus ik wil natuurlijk niet teveel trosgierst geven, vandaar dat ik he vroeg!

En mariska, dat is ook wat ik doe na het schoonmaken van het oogje zet ik hem terug in zijn hok, eerst praat ik weer even tegen hem en daarna doe ik mijn hand weer in de kooi met een stukje trosgierst, gelukkig knabbelt die er dan na 10 minuten weer voorzichtig aan. Dat vind ik voor hem en vor mij wel weer een overwinning dat hij toch dat vertrouwen weer weet terug te vinden om weer even wat uit me hand te eten!

THX voor je reactie!!

groetjes
denise

Venka

Citaatals je nou moet gaan zalven, pak lilo dan met een handschoen of doek, zodat ze niet jouw eigen handen gaat accocieren met vastpakken en angst.
Liefst een kleur die totaal niet op je huidskleur lijkt, dus als je donker bent witte doek of handschoenen, en als je blank bent zwarte doek of handschoenen.

Zou zonde zijn als dit in de weg gaat staan van het tam maken.


Wat een handige tip bianca!
Daar had ik niet aan gedacht!! Dat scheelt ook meteen weer met de pijn van het bijten! De volgende keer pak ik hem dus met me zwarte handschoenen!!
heel erg bedankt!!!!

Mariska

Citaat van: Venka op 19 maart 2006, 21:39:32
CitaatHoi Denise,

Ik zou het zo doen dat als een stap al heel goed gaat om dan een stapje verder te gaan.
Maar beter te langzaam als te snel

Nu met het oogje doe je even een stapje terug, maar dat komt ook weer goed.
Probeer om Lilo te laten merken dat die handen ook leuke dingen kunnen betekenen.
Misschien helpt het om na het schoonmaken iets lekkers te voeren zoals trosgierst.

Groetjes
Maris!!


Ja  je hebt gelijk beter te langzaam dan te snel, maar ik heb eens gelezen dat ze van trostgierst er dik kunnen worden, dus ik wil natuurlijk niet teveel trosgierst geven, vandaar dat ik he vroeg!

En mariska, dat is ook wat ik doe na het schoonmaken van het oogje zet ik hem terug in zijn hok, eerst praat ik weer even tegen hem en daarna doe ik mijn hand weer in de kooi met een stukje trosgierst, gelukkig knabbelt die er dan na 10 minuten weer voorzichtig aan. Dat vind ik voor hem en vor mij wel weer een overwinning dat hij toch dat vertrouwen weer weet terug te vinden om weer even wat uit me hand te eten!

THX voor je reactie!!

groetjes
denise


Hartstikke fijn dat Lilo het dan toch weer uit je hand eet :D
Dat zou ik gewoon zo vol houden.
Een klein stukje kan geen kwaad en werkt ook goed bij het tam maken.

Inderdaad een goeie tip van Bianca ;)
Wij gebruiken hier ook zwarte handschoenen als dat nodig is.

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Venka

CitaatHartstikke fijn dat Lilo het dan toch weer uit je hand eet
Dat zou ik gewoon zo vol houden.
Een klein stukje kan geen kwaad en werkt ook goed bij het tam maken.

Inderdaad een goeie tip van Bianca
Wij gebruiken hier ook zwarte handschoenen als dat nodig is.

Groetjes
Maris!!


THX Mariska!
Hij krijgt ook idd geen hele trostgierst per dag elke keer kleine beetjes!!!
Hij vind het namelijk zo lekker!!!


Rianne

Hoi Venka,

een bepaalde tijd per stap hebben we er niet bij vermeld, omdat het bij ieder valkje anders gaat. Jij kan het beste inschatten hoe goed het al gaat, en of je een stapje verder kunt. :)
Jammer van het ontstoken oogje, maar ga evengoed verder met het stappenplan. Ipv trosgierst kun je ook een stukje brood proberen, en later misschien wat zaadjes in je handpalm. :)