10 juli 2025, 14:42:56

Ze eten als wij eten

Gestart door Nicole, 26 februari 2006, 08:17:17

« vorige - volgende »

Nicole

Hallo iedereen!!!  ;D

Het valt mij op dat als mijn vriend en ik zitten te eten, dat Kiko en Kika ook gaan eten. Ik vind dat zo grappig.  :D  Het is gelukkig niet zo dat ze alleen maar dan eten. :) Is dat soms hun instinct ofzo, zien eten doet eten?

Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt?

Dikke  :-* van Kiko & Kika

Groetjes Nicole!

Dikke Kus Kiko & Kika!

Bianca

doen ze hier ook ja
en bij elk zaadje kijken ze me dan aan van "lekker he?!"

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Kirsten

Klinkt heel bekend inderdaad,. ook steken ze vaak elkaar aan.
Als bij mij binnen één valk gaat eten, dan denken de andere 'goh ik heb eigenlijk ook wel trek' ;D

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

yvesvdn

het is ons ook al opgevallen dat hij begint te eten als wij ook eten, en in het weekend zetten we een klein bordje met zaden bij ons aan tafel en zit hij gewoon bij ons om te eten.

best leuk

groetjes

Tara

Hier ook zo, vooral met de tamme binnen dan.
En als ze dan bij je zitten en je eet 'n appel of zo, dan heb je zelf bijna niets aan de appel ;D

Nicole

Hey Hallo allemaal!  8)

Leuk idee om een schaaltje met zaadjes bij je aan tafel te zetten!  :)
Is wel zo gezellig.
Ik ben alleen bang dat ze toch meer geinteresseerd zijn in wat wij zelf eten.  ;)
Het was een keer toch zo erg,
we waren aan het ontbijten en mijn vriend had een broodje smeerkaas.
Kika kwam aanvliegen en belandde midden in het broodje.  :o
Ik heb toen echt zo hard gelachen.  ;D

Het is leuk om te horen dat andere valkjes hetzelfde doen tijdens het eten.

Dikke  :-* van Kiko & Kika

Liefs Nicole!

Dikke Kus Kiko & Kika!

Kolkkie

Hoi Nicole,

Ik weet niet of je veel macaroni of rijst eet?

Wat ik vaak zelf doe, is wat naturelle macaroni/rijst op een apart schoteltje doen voordat ik alle sausjes ed. door de macaroni of rijst meng.
Zo hebben ze bij mij hun eigen schoteltje met macaroni of rijst zonder al sie sausjes, kerrie ed.

En lekker dat ze het vinden ;D

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

sadelienda

ik heb ooit eens gelezen dat dat komt omdat ze ons als een onderdeel van de zwerm beschouwen maar of dat zo is??  ::)

IngerM zal dat vast weten  ;D

Boeing & Chessna zijn mijn Valkmaatje. Samen met 3 grasparkietjes breken ze het huis af. Wat een beesteboel in huis hier ;-)

Jacco

;D  ;D  ;D Herken er veel in! Jacco eet s'morgens lekker samen met mij mee,een ryste wafel is zijn lust en leven,niet dat hij deze helemaal op eet. ;)
Hij knibbelt ook altyd aan het theezakje dat net aan de theepot hangt.Dan als hij klaar is met alles,meld hij zich bij de kraan,den moet drinken.
Jammer dat ik dit niet kan filmen!  :D

Het enige nadeel is het poepen,als hij klaar is met eten.En daar Jacco meer uit als in de kooi is is dit vervelend. :-\ Ach ja,als we maar plezier hebben met ons tweetjes. ;D

Doeiiii....Jacco & Anita. :-*

Irene

hier eten ze ook altijd als wij gaan eten. idd heel grappig om te zien. Tenzij we vlak naast de kooi iets eten, op de bank, dan is het vooral voor Gijs de kunst om zo veel mogelijk op te vallen, in de hoop dat daar een hapje aan te verdienen valt. Als ze los zijn, kunnen we ook geen hap nemen voordat gijs even geproefd heeft wat het is ;D. Afhankelijk van wat het is, lukt haar dat soms. gekke beestjes ;D
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

valkje-jacco

Ja sinds Jacco weer kan vliegen heeftie weer heel veel planten ontdekt, en natuurlijk mijn ontbijt! als ik bijvoorbeeld een cracker pak issie alweer aangegeten door jacco, crackers zijn echt een aanrader voor je valkje!!
Alleen natuurlijk niet te veel geven ;)

gr.Mitchell
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

Nicole

Bedankt voor al jullie reacties. :D

Is erg leuk om te lezen!  ;D

Dikke  :-* Kiko & Kika!

Groetjes Nicole!

Dikke Kus Kiko & Kika!

Mariska

Citaat van: Kolkkie op  1 maart 2006, 11:23:28
Hoi Nicole,

Ik weet niet of je veel macaroni of rijst eet?

Wat ik vaak zelf doe, is wat naturelle macaroni/rijst op een apart schoteltje doen voordat ik alle sausjes ed. door de macaroni of rijst meng.
Zo hebben ze bij mij hun eigen schoteltje met macaroni of rijst zonder al sie sausjes, kerrie ed.

En lekker dat ze het vinden ;D

Groetjes,

Mariska

Hoi Mariska,

Ik doe precies hetzelfde ;D
Gek zijn ze erop ;)
Ik doe het ook met tagliatelle, bami, mie of tricolore pasta, daar zijn ze helemaal gek van ;D
In die groene zit spinazie en in de oranje iets van wortels denk ik.

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

hermelien1989

hey
in die oranje zitten tomaten

groetjes sanne