23 mei 2025, 22:49:57

broedeitjes gezocht

Gestart door Karin, 3 januari 2006, 00:19:48

« vorige - volgende »

Karin

Hoi allemaal,

Ik heb weer eens een koppel op onbevruchte eitjes zitten, natuurlijk weer Kazoo en Luna, want Kazoo begrijpt niet dat je eerst moet paren voor er jongen komen  ;D Denkt dat kriebelen achter het kuifje voldoende is  ::) Dit is al het 3e broedseizoen dat dit gebeurt ( laatste was 1 1/2 jaar geleden ). Kazoo broed wel megagoed. Hij is niet van het blok af te slaag  ::)  Nu kreeg ik het advies om ze eens bevruchte eitjes te geven zodat ze ervaring op doen en dan misschien de volgende keer wel gaan paren. Ik heb er zelf momenteel geen over. Ik kreeg een hele lieve aanbieding van iemand die in BelgiĆ« woont, maar ja, beetje ver rijden. Dus ik probeer het hier  ;D Mocht er iemand bevruchte eitjes hebben ( of in ieder geval waar van gedacht wordt dat ze bevrucht zijn  ;D ) en hun eigen valkjes ze om wat voor reden niet kunnen uitbroeden denk dan aan mij. Ik weet dat de kans klein is dat iemand ze toevallig op dit moment heeft, maar niet geschoten is altijd mis  ;D Mocht je ver weg wonen dan kunnen ze misschien opgestuurd worden ( dit wordt ook met kippen- en kwarteleitjes gedaan en dat schijnt heel goed te gaan ).

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kirsten

Hoi Karin,

Lucky is wel alweer druk bezig een nestje te bouwen, maar of er ook heel snel weer eitjes komen durf ik niet te zeggen,. Ik hou je op de hoogte. Ze hebben nog nooit een onbevrucht eitje gehad, dus je kan wel de gok nemen om hem gelijk op te halen. Ze mogen namelijk van mij geen volgend nestje, dus
en je weet ook de geslachten van de jongen,. nou mooier kan het niet,. hahaha

Als ik iets weet dan hoor je het gelijk,

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

carco

Hoi

Ik zou je grag willen helpen met bevruchtte eitjes en ik weet dat als er eitjes zijn hier ze ook bevrucht zijn.
En volgende week zet ik mijn koppel weer apart. Alleen komen er steeds geen jonkies uit, dus of het aan het koppel ligt of wat dan ook weet ik niet.
Want ik had gehoopt bij jullie anders eitjes te kunnen krijgen :-\
Als ik ze heb mag je er van mij best hebben dan weet ik ook of ze bij jou wel uitgebroed kunnnen worden.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Karin

O, wat leuk ! Ik had helemaal niet verwacht dat ik nog aan bevruchte eitjes zou kunnen komen  ;D

Dat klinkt heel goed Kirsten, zeker dat de geslachten bekend zijn, dat is wel heel ideaal  ;D

Zie je wel adertjes zitten Caroline ? En broeden de valkjes goed ? Hoe zit het met de luchtvochtigheid in je huis ? Zelf heb ik vorige week via Feld osteovit gekocht, omdat ik ook problemen heb met een ander koppel. De pop kan waarschijnlijk niet genoeg kalk uit de sepia en grit halen. Maar het middels schijnt ook te kunnen helpen bij problemen met de embryootjes. Misschien een idee ?

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

carco

Hihi
Dat had ik je doorgegeven dat ik dat van Feld had.
Maar op het moment broedden ze nog niet.
De eitjes zagen er vorig jaar steeds ingedroogd uit:ik spoot het broedblok wel steeds in.
Ik vind het heel jammer want ook bij mij zijn de geslachten bekend. Ze hebben eenmaal eerder een nestje uitgebroed wat wel goed ging en erna niet meer :-\
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Karin

Hm, ze zou ze met alle liefde bij mij in de broedmachine mogen leggen, maar ja, en dan.... Ze moeten toch uiteindelijk bij ouders zitten.
Ik hoop dat mijn andere koppel nu ze die osteovit hebben hun volgende ronde het wel goed doen, dus dat wil ik even afwachten of die het nu zelf gaan doen ( eitjes liggen nu ook in de broedmachine, maar er zit niks in  ::)  ), amders hadden de eitjes bij hun gekunt.
Maar zet even een vochtigheidsmeter in je huis. Huiskamers zijn vaak veel te droog en het besprayen van het blok werkt niet voldoende. Ik heb nu bijna dag en nacht de luchtbevochtiger aan staan op de vogelzolder voor de eitjes. Anders is het zo 30 % en dat ik veel te droog.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves