Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

Romy

Hoi Manja

Oh wat jammer  :( Een eitje met scheurtjes! Laat ons hopen dat er nog eitjes volgen, dan is het niet zo heel erg dat er 1tje kapot is.
Misschien waren de ouders ZO enthousiast dat ze in hun enthousiasme het eitje gebroken hebben  :-\ Dan denk ik met name aan Sunny, aangezien dit zijn eerste nestje is...

Hopelijk komt er vandaag een 2e gezond eitje dat bevrucht is!

Groetjes
Romy

*Manon*

Hoi Manja,

Hoe gaat het met de eitjes?
Ik ben erg benieuwd ;)

Groetjes Manon

ManjaV

Hoi Manon,

Het is zeker balen van dat eitje  :'( :'( Ik heb er op aanraden van een paar mensen een heel klein beetje blanke nagellak over het scheurtje heengedaan. Ik hoop dat het goed komt, maar ik durf het niet te zeggen, er drijft namelijk ook iets in het eitje en volgens mij is dat niet goed!




Hoi Yvon,

Bedankt voor je tip over het zaagsel. Ik denk dat ze zo enthousiast waren dat er daarom een scheurtje in is gekomen. Ik heb gisteren ook direct extra zaagsel in het blok gelegd, maar dat van het benevelen en aandrukken wist ik niet. Thanks! Ga ik zo doen.
Dreamy is wel ineens veranderd in een pitbull.  ::)
In het water zit al extra kalk, want ze krijgen van mij Osteovit door het water en laatst had ze extra Calcitad erbij gedaan, dus je zou zeggen dat ze nu genoeg kalk hebben. Een collega van mij raadde ook levertraan aan, omdat ze door het gebrek aan direct zonlicht dat nodig zouden hebben. Hij heeft ook een voliere.
Ik ga zeker ook eens uitkijken naar dat merk dat jij hebt gekocht.
Bedankt trouwens voor je complimentjes over de foto's! :D




Hey Caroline,

Denk je dat er een bacterie in zit ofzo? Ik ga het eitje zeker heel goed in de gaten houden en zal het meteen wegleggen, als het toch niet bevrucht blijkt te zijn. Dan kan ik een nepeitje ervoor in de plaats leggen. Of hoeft dat niet perse?




Hoi Romy,

Het zou heel goed kunnen dat Sunny zo enthousiast was, dat daarom een scheurtje in het eitje is ontstaan. Ik denk een combinatie van enthousiasme en de bodem van het blok. Er ligt nu meer zaagsel in.




Hoi Manon,

Er is inmiddels een tweede eitje bij! :D :D :D Vanochtend vroeg heeft Dreamy het gelegd! :D :D :D

Groetjes,
Manja

PS Vanavond meer en dan ga ik ook jullie dagboekjes lezen, ik moet nu weer terug naar mijn werk.  ::)


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

*Manon*

Hoi Manja,

Wat droevig zeg van dat eitje, ik ga echt duimen dat het goed komt hoor, maar als er iets in drijft... ja dat lijkt me dan ook niet helemaal in orde, maar we wachten af!!
Wat gaaf!!! een tweede eitje.... helemaal geweldig.
Fijn dat je ons dit even liet weten enne... werkse hé  ;)

Groetjes Manon

carco

Of er een bacterie inzit kan ik niet zeggen, maar als er vieze prut uitkomt is dit voor de andere eitjes niet echt goed.
En een nepeitje er voor in de plaats leggen hoeft niet persé hoor.
Stel dat je 4 eitjes krijg en er is er één weg dat merken ze neit ( ze kunnen niet tellen nl  ;) )
Ik hoop gewoon dat het eerste eitje ook goed is.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Mara

Hoi Manja

Ik denk dat je alles goed doet wat betreft kalk aanbieden. Wat ik wel extra gedaan heb tijdens de broedperiode is kruiden aanbieden. Het klinkt misschien heel vreemd, maar alle eitjes waren eigenlijk goed qua ei schaal en dergelijke. Tevens heb ik zo'n roze blok in de voliere hangen, weet niet hoe dat ding heet maar het is volgens mij een mineralenblok.

Gefeliciteerd met het tweede eitje. Ik hoop dat ze er nu wat voorzichtiger mee omgaan.

Mara

Romy

Hoi Manja

Ik ben heel erg benieuwd of er vandaag nog een eitje is bij gekomen!

Groetjes
Romy

ManjaV

Hoi Manon,

Het is zeker jammer van het eitje, ik hoop ook maar dat het goed komt, maar het is idd wel vreemd dat er iets in drijft, maar ik hoop er maar het beste van!
Het is zeker gaaf dat er nu een tweede eitje is, en er komt ook nog wel een derde. Ik denk dat ze er ongeveer vier gaat leggen.




Hey Caroline,

Ik hoop ook dat het eerste eitje gewoon goed is! Dreamy zorgt er iig goed voor, en Sunny ook, hij vloog net Fuzzy achterna door de woonkamer - om haar te verjagen dus. Dat vond ik minder, voortaan gaat er een doek over hun kooi als de anderen los zijn. Hoe deed jij dit bij Derrick en Damali en Harry en Charlie? Waren ze ook zo kwaad naar de anderen toe?
Oh ja, valkjes kunnen niet tellen. ;D Gelukkig maar. ;D ;D




Hoi Mara,

Wat voor kruiden heb je ze precies aangeboden? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Ik heb een blauwe mineralenblok en een witte (een grote) in de kooi hangen. De roze hangt toevallig net in de voliere. ;D
Ik hoop dat ze zo genoeg vitaminen en mineralen binnenkrijgen.
En ik ga op aanraden van mijn collega een keer per week wat levertraan door het eivoer doen.




Hoi Romy,

Het tweede eitje is er vandaag bijgekomen! :D
Ik denk overmorgen het derde eitje! :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Mara

Hoi Manja

Ik geef mijn valkjes: thijm, rozemarijn, basilicum, bieslook, peterselie, citroenmelisse en munt. Dat knipte ik fijn en vermengde het met het eivoer.

Ik zal even de lijst opzoeken met de rest van de kruiden die ze mogen hebben. IK had een lijst op de laptop staan, maar die is alweer verwijderd...*zucht.*

Tof zeg, dat het tweede eitje er vandaag al lag.

mara

Mara

HOi Manja

Bij deze de lijst:

Basilicum
daslook
komkommerkruid
Wortels (groene gedeeltes)
Kervel
Bieslook
Koriander
Tuinkers
Dille
Venkel (groene gedeeltes)
Veldzuring
Citroenmelisse
Lavas/ maggieplant
Marjoraan
Pepermunt**
Bijvoet
Oregano**
Peterselie*
Postelein
Aragula
Rozemarijn**
Salvia/ salie
Bonenkruid
Dragon
Thijm**
Water Kers

* peterselie in kleine hoeveelheden gezond
** deze kruiden moeten met mate gegeven worden volgens deze site omdat de kruiden nogal wat essentiele olien bevatten.

Ik heb de kruiden in de tuin in de volle grond gezet en de citroenmelisse is van het voorjaar opnieuw opgekomen. Maar je kunt ze bijvoorbeeld ook in potjes kopen.

mara

Romy

Hoi Manja

Hoera een tweede eitje! Is dit eitje nog heel?
Ik hoop alvast dat het een goed eitje is én dat het bevrucht is :)

Groetjes
Romy

ManjaV

Hoi Mara,

Ontzettend bedankt voor de uitgebreide lijst met de kruiden! :D :D :D
Nu weet ik meteen wat de valkjes wel en niet mogen hebben, want daarover twijfelde ik altijd!
In de supermarkt kan je vaak ook deze kruiden verpakt kopen, vers, bijvoorbeeld bij AH. Geef je de kruiden eens per week of meerdere malen? Echt een goed idee, ga ik ook doen.
Ik ga de lijst zometeen uitprinten! :D




Hoi Romy,

Leuk he, het tweede eitje! :D Het eitje is tot nu toe nog steeds heel gelukkig! Ik hoop dat het heel blijft en dat het bevrucht is! :D
Ze is wel heel erg fel, Dreamy. Net schrok ze van een geluidje dat Sunny maakte en toen stoof ze het blok uit, en Sunny schrok er helemaal van!

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Mara

Hoi Manja

Het leuke van die kruiden was dat bijvoorbeeld mijn rosella's behoorlijk fel van kleur zijn geworden. Heb een kweker van rosella's bij me thuis gehad en hij geloofde me niet dat Pino nog geen jaar was (vorig jaar) en dat hij al zo fel van kleur was.

Ik laat het eivoer meestal twee dagen staan (dat van mij is niet nat maar ook niet droog, het blijft ook bij warmer weer lekker fris en gaat ook niet gauw slecht worden) en dan ververs ik het. Ik gaf meestal om de dag kruiden en dan niet elke keer hetzelfde. Er zijn bijvoorbeeld soorten die erg veel etherische olieën bevatten, die kun je beter om en om geven, dus dan wel, dan niet. Je kunt het in elk geval proberen, het schaadt zeker niet. Ik heb ook nog een lijst met fruit en groente die ze mogen hebben.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, en anders heb je weer wat lekker snacks voor ze. Ik weet niet of je kwartels hebt, maar zij vinden dat ook erg lekker.

Mara

ManjaV

Hoi Mara,

Bedankt voor de tips! Ik zal de kruiden dan ook afwisselen met elkaar!
Die lijst met groente en fruit lijkt me ook erg handig. ;D ;D  :P Zou je deze een keer voor mij willen kopiëren in Word en dan in mijn dagboekje willen plakken :D
Ik heb geen kwartels trouwens, maar ik denk dat mijn valkjes van deze kruiden gaan genieten! :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Mara

Hoi Manja

Fruit:
Appel
Abrikoos
Japanse peer
Banaan
Japanse wijnbes
Zwarte bessen
Bloedsinaasappel
Blauwe best
Canteloupe meloen
Carambola, stervrucht
Jamaica-appel
Kersen
Clementines, mandarijnen
veenbessen
Gedroogde dadels
Vijgen (vers)
Zespri gold
Druiven, wit of blauw
Granaatappel
Guave
Honingmeloen
Gaylussacia brachycera
Mabolo
Kiwi's
Japanse mispel
Lychee
Mango
Meloen
Moerbei bessen
Nectarine
Bloedvijg, Cacatijsvijg, woestijnvijg
Sinaasappel
Papaya
Perzik
Peren
Ananas
Pruimen
kweepeer
ramboetan
frambozen
Aardbeien
tamarillo vrucht
Gele pruimen

* De dadels niet te vaak geven omdat er een hoog suikergehalte in zit, dan liever gedroogde, suikervrije of met minder suiker geven
** Alle meloensoorten mogen gegeven worden aan de vogels
*** De vogels lusten niet alleen de bessen van de moerbei maar ook de bladeren

Groente:
Broccoli
Spruitjes
Koolrabi
Wortelen
Selderij stelen
Bieten
Cichorei
Chinese kool
Mais
Komkommer
Boerenkool
Eierplant
Andijvie
Venkel
Groene erwten (in schaal)
Groene pepers
Ijsbergsla
Aardpeer
Veldsla
Aardappel (gekookt)
Pompoen
Radijs
Zuring
Rode bieten (vers)
Spinazie
Tomaat
Courgette

Kijk eens wat ik voor je heb.  :D

Veel plezier ermee en succes natuurlijk. Ik denk dat ze dat lekker vinden, ze zullen er aan moeten wennen maar dat komt wel goed.

Mara