DIERENPARADIJS van Piet en Wilma DEEL 1

Gestart door Wilma1, 18 december 2005, 22:57:22

« vorige - volgende »

Wilma1

Het wordt al een "gevecht"om het IN die bench...of zoals ik een speciale vervoersdoos heb.....te krijgen....kan met nog van vorige week herinneren, de trip naar de "kapper"....toen lag mijn hand OOK open omdat hij zich zo goed VASTbijt!

Kan het natuurlijk evengoed nog wel eens proberen, maar wil hem juist NIET bang van mij maken, zodat de "afstand" groter wordt, omdat ik hem met moeite van me los krijg...denk dat de andere valken OOK bij hem "het probleem" zijn,  als hij op hun kooi gaat zitten rent hij alle kanten heen en weer alsof ie een opening zoekt....

Melody hou ik met regelmaat dichtbij hem voor zijn kooi, zodat hij ook BIJ haar kan komen (heb een idee dat Melody een "zij" is, is ook een kopie van Kiki) , hij "hapt" dan voorzichtig in de veertjes en gaat met zijn bekkie in de hare "roeren", ,maakt lieve geluidjes, TOT ie MIJN handen ziet eromheen en wel hoor HAP  :-\!! welliswaar valt de "schade" dan mee omdat ik erbuiten ben...maar zoals net kan ik "gewoon"met mijn vinger door de tralies om te aaien ( wel met "bevende knietjes".. ;D HELD :P !!) en dat doe ik dan ook, want ondanks bijterig hou ik TOCH al van het beesie en zou hem willen knuffelen  :-* dat het allemaal goed komt.

Ik heb zelf de indruk dat Goofy een gedragsprobleem heeft door het 5 jaar alleen te zitten en ALLES alleen op HEM was gericht! Maar dat is gissen!

Soms twijfel ik "zal ik Melody er eens even bij zetten, kijken wat het wordt".....maar....doe ik daar goed aan????? Ik ga ff naar de topic GEDRAG toe.

Dank jullie voor het telkens weer meedenken!!!lief!:D

Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Riny

Hoy Wilma
Volgens mij maakt Goofy dankbaar misbruik er van dat jij hem niet bang wil maken.
Ik ben misschien wel erg streng ,maar dan maar een bange valk.
Alles beter als een valk die constant aanvalt en je bijt waar die je kan raken.
Groetjes Riny :D

trienke

Valt goofy je dan nog aan :-(

Vervelend zeg. Ik hoop voor je dat hij het eens afleerd.
Ben blij dat het met je andere lieverdjes goed gaat ;)

Groetjes Trienke

marilyn

hoikes wilma

ik vrees dat ik het met riny eens ben en dat goofy misbruik  maakt van het feit dat jij hem niet bang wil maken, zodoende draait hij gewoon de rollen om zodat jij bang wordt van hem en dat voelt hij aan !!!

groetjes marilyn

Riny

Hoy Wilma
Stuur hem maar eens met Ven Gend en Loos  naar mij toe.
Groetjes Riny :D

Wilma1

Citaat van: Riny op 11 januari 2006, 13:17:07
Hoy Wilma
Stuur hem maar eens met Ven Gend en Loos naar mij toe.
Groetjes Riny :D


Ik zal hem waarschuwen als ie niet luistert hij naar een opvoedings school gaat in America!!! En hij daar geen LUIZENLEVENTJE krijgt ;D

Jullie hulpmiddel grijp ik zeker aan en ga "met gevaar voor eigen leven" ;D  ;D  ;D de "strijd" aan!!!Maar ga ook de vraag op de andere topic plaatsen wie weet wat DAAR nog meer uitkomt!!

Tis jammer dat je geen geluid kan horen, want hij zingt het hoogste woord momenteel leuk hoor!! Ik had net al een stukje voor de topic "Gedrag" getypt, maar als ik dan op een verkeerde knop druk....ja dan is alles weg en kan ik opnieuw beginnen! ::)

We moesten eerst ff naar Voorthuizen, naar een dierenkliniek voor Mitzy ( de toen zo zieke poes) ...de echo wijst uit waar we bang voor waren....haar hartspier is MEER dan 100% dikker dan het mag zijn en het pompt "overuren" voor de bloedtoevoer etc. wat ernstige problemen geeft.

Dit is echter ONgenezelijk en de kans dat ze "zomaar" dood neervalt is ZEER GROOT aanwezig :' (....ik vroeg of zoiets uit een onderzoek voor narcose kan komen (vanwege haar sterilisatie en het wegdoen kort erna, de hechtingen waren er net uit!!) en hij zei.... JA, bij een dergelijke controle blijkt altijd DAT er iets mis is, maar WAT dat niet natuurlijk....

Voor mij nu zeker duidelijk genoeg WAAROM ze Mitzy kort na haar OK wegdeden ZE ging geld kosten....ik wou dat ze het verteld hadden,( hun rede was zo warrig van wegdoen en zo gevoeloos, niet een knuffie niks).... dan had ze VEEL eerder behandeld kunnen worden en IK zou haar toch hebben meegenomen....we lopen nu zeker 2 jaar op achter waardoor de problemen zijn toegenomen. Piet is hier nu medicatie halen en als het aanslaat kan het haar leventje wat vergemakkelijken....WIJ HOPEN DAAROP!!! We willen haar NU nog zeker niet missen en geven ALLES wat mogelijk is!!! :'(
:( Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

wat lees ik nu !!! medische problemen met de zieke poes mitzy ojeeeeeeee en dan nog de hartspier  :-\ ik hoop maar dat de medicatie aanslaat .

groetjes marilyn

Wilma1

Een goed advies gekregen wat ik OOK ga proberen....te lezen bij topic GEDRAG....

Vanavond .....eh...GISTERavond zie ik....toch iets fijns gehad...Melody heeft HEEEEEL (een uur wel denk ik) lang bij me gezeten, gespeeld met mijn ring en armband en ging een plekje bij me zoeken waar ze lange tijd een dutje heeft gedaan, zo relaxt en zo tevreden....ach ik ben helemaal verliefd!!! ;D Bij wakker worden op onderzoek uit, dus ff klimmen op de bank....ze vliegt nog niet.

Choco wel.....  hahaha.....vanavond gezien....mijn andere schoonzus en zwager kwamen kijken hoe alles vordert, vorige week waren ze ook geweest en toen was het nog een ukkie, nu lijkt het een complete Valkparkiet en OOK een kopie van Kiki...ze zien er alle 3 hetzelfde uit qua tekening. Mijn zwager had Chico vast en FLOEP daar ging ie...maar hoger dan plfond kon niet dus....BOEM en landde op de voliere...

Zaterdag gaat Chico in een GROTE kamervoliere, om aan zijn nieuwe leventje te beginnen....de anderen zet ik dan terug in de voliere voor meer ruimte..... Koko begint de kleinere kooi "zat" te worden hij wil weer hoed kunnen fladderen en Melody gaat maar even mee met ze, kunnen ze daar nog verder van hun kindje genieten.....en ik houdt wel contact met Melody door haar er steeds ff uit te laten, ze vind het wel fijn bij me!! Bij Goofy gaat Melody zeker nog niet.
:) GAAAAAP....Wilma



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Ff snel een paar foto's van Koko, die nu bij Joke woont.....het gaat HEEEEEL goed en zoals je kan zien is Koko al aarrdig ingeburgert....en leert steeds meer mensen kennen....Hier samen met de 2 oppaskinderen van Joke...ze zijn er helemaal verliefd op en Koko....die laat het lekker over zoch heen komen AANDACHT is altijd fijn!!!!1







Piet gaat met Goofy beginnen voor de heropvoeding (ik ben er vandaag niet)...wat mij vamorgen wel opviel is...als je met je hand te ver in de kooi omt Koko achteruit deinst...ik heb een trosgierst gepakt om TOCH WEER te proberen en voorzichtig kwam hij dat  halen om er iets van te knabbelen.....dus iets om te lokken....en ja Goofy kwam al niet op je hand in de kooi dus viel dat ook niet zo op , met schoonmaken zit ie op de hoogste stok te kijken....hij geeft wel aan eruit te willen door naar de bovenkant te klimmen waar hij er e.v. uit kan en op de stol kan zitten....maaaaar eerst maar ff wat aanleren en dan zien we wel verder!!!

NU moet ik opschieten, want mijn baas wacht op me ;D
Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

wat gaat het goed met koko zeg  :D geen wonder dat die kinderen zo verliefd op hem zijn het is dan ook een schatje hé  ;)

en goofy daar is nog wat heropvoed werk aan maar ik ben er zeker van dat het jullie wel lukt  ;) jullie zijn alvast op de goed weg

groetjes marilyn

bobbie

Hoi WIlma,

Hopelijk gaat alles goedkomen met Goofy, dat hoop ik echt voor jullie. Al dat gehak en gebijt wordt je ook niet vrolijker van.

Succes, Nel :)

Wilma1

13 januari 2006, 17:38:12 #236 Last Edit: 13 januari 2006, 18:11:53 by Wilma1
Goofy is zeer moelijk te benaderen, hij fladdert zijn hele kooi door zogauw mijn hand erin komt....en met een handschoen eromheer lijkt ie panisch....aan de buitenkant wil hij wel een kriebel, maar als ik erin ben geweest, hoeft "buitenom" ook niet van hem....moelijk vogeltje..

Nu zit ik hier met Melody en 1 hand te typen, ze ligt in mijn arm.. :D....had net een meningverschil met Piet....ik wil de overgebleven 3 valken....kiki...koko en melody de voliere in doen, waar Kiki en koko uit vandaan komen met de grasjes........meer ruimte....



maar hij zegt, dat ik melody apart moet houden om tam te laten en ik denk dat ze best erin kan, als ik voldoende aandacht geef ....net als nu...en haar eruit haal, dat niets uitmaakt....ze kent me toch?????
of veranderd dat dan zomaar???

Wie geeft raad???? ALWEER ;D ;D ;D ;D ;D

Ooooooooooo ze ligt zo heerlijk tegen me aan nu  :-* :-* :-* :-*....dat kan toch haast niet veanderen???
;)Wilma



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Roosje

Nee hoor, maak je geen zorgen. Zolang je haar aandacht blijft geven zal ze in principe niet veel verwilderen. Mijn tamme valkjes zijn nog net zo tam als toen ze in een kooi zaten. Ze vliegen alleen wel wat makkelijker weg, ja wat wil je ::)

Wilma1

Als ik haar net zo "africht" als Piet....fladdert ze zo in mijn armen  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

14 januari 2006, 13:35:46 #239 Last Edit: 14 januari 2006, 14:33:37 by Wilma1
MIJN DAG KAN NIET MEER STUK :D :D :D.......Ik ben bezig geweest met de "verhuizing" naar groter verblijf voor de 3 valken....Melody lijkt het geweldig te vinden...loopt als een kip achter de kwartels aan en als die verschrikt weglopen hupt ze mee ;D..... ze is al helemaal naar boven geklommen....elk stukje boomstam verkent EN ook nog netjes gegeten uit de ....voor haar....nieuwe voorbak.....Kiki en Koko zijn ook helemaal in hun sas, alleen Kiki zit te roepen naar Chico...die zometeen naar Folkert en Maja gaat....Chico krijgt een LUXE WONING een supergrote FERPLASTkooi...ze zijn nu speel- en klimspulletjes kopen en uiteraard het door mij "opgedragen" voer!!!

EN wat me nog blijer maakt....ik zit hierboven met GOOFY op mijn schouder!!!!!! :D......Nadat de valkenkooi verplaats is met nu nog even Choco erin....ben ik toch weer gaan proberen om Goofy even "te luchten"...geloof het of niet, maar hij VLOOG grtoendeels de kamer door ( wel op halverwege hoogt!) landde op de bank en keek van "HEE WEG!!!" Ik deed mijn arm omheeog en riep hem em JAWEL hoor, hij kwam netjes zitten....samen hebben we de ramen gelapt en gestoft en nu is ie mee naar boven....hij lijkt het leuk te vinden, maar die HANDEN DAAR moet ie niks van weten, dus langzaam laten wennen dat DIE "dingen" geen kwaad doen!! Ik blijf het een vreemde vogel vinden ??? ??? ???maar goed hij zit al een half uur bij me.

Coco heeft daarbij zijn kans waargenomen en dacht...Goofy is niet thuis, kan ik mooi ff kijken in zijn kooi, bij het zitten op de hoge stok verloor hij zijn evenwicht en BAM op zijn gat onderin de kooi ;D ;D ;D.....

Ik heb wat foto's gemaakt en zal ze ff plaatsen....MAAR IK BEN BLIJ, dat Goofy met me mee is zonder morren...wel af en toe boos bijten in mijn haar als dat beweegt, of als ik mijn hoofd heen en weer doe...ben wel voorzichtig met mijn gezicht!!!
;D ;D ;DWilma :D :D :D


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3