1 november 2024, 02:02:26

My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Valerie

Je vijver is mooi geworden!!! Zitten er al vissen in?

En mooie foto's van je valkjes! Wat een prachtige close ups!! :)
Zie ik het goed? Hebn je weer werk met Jocko (snavel)?

Monky

Bedankt allemaal  :D

Ik ben heel blij met mijn vijver... nu kan ik ook de rest van de tuin gaan inrichten  :)
Valerie, er zitten nog geen vissen in, maar dat gaat wel komen... die vissen weten niet wat ze overkomt hahahaha... die zitten nu in een hele kleine aquarium  :)

En ja dat heb je goed gezien... Jocko's snavel moet weer bijgeknipt worden... ik wacht er altijd zo lang mogelijk mee. Hij eet nog wel goed, maar je ziet toch altijd wel dat zijn verenkleed er minder goed uit ziet als dat van Rossa...  :-\ Het is helaas niet anders.

Met de valkjes gaat het allemaal erg goed.

Zowie is een super eigenwijs vogeltje  ;D en erg eigenzinnig  :)

Ik denk dat ik komend weekend Lulac en Zowie samen ga zetten. Zowie mist zijn vriendjes boven die hij wel hoort maar niet ziet.

Lulac kan hem dan ook een beetje manieren bijbrengen hahaha  ;D Ik hoop echt dat die twee het goed met elkaar kunnen vinden. Het zal wel weer even een hoop gestress zijn als ik Lulac moet vangen, maar het gaat vast wel goed komen. Ze is verder een lieverd en niet zo'n enorme stresskip, dus....

Als ze samen in een kooi zitten, zal ik weer even foto's maken  :D

Groetjes,
Monky

Mariska

Ja ik heb het al gezien, jij hebt ruimte zat in de tuin om flink uit te breiden :o ;D :P :-X

Ik heb nog wel wat valkjes over voor in een mooie grote voliere ;D ;D ;D

Ik vind je close-ups echt prachtig :-*

En je vijver is ook super :D
Dat wordt lekker genieten straks buiten.

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Caroline

Spannend!!  :D (Lulac & Zowie samen)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Nou ik ben ook benieuwd hoe je tuin met vijver er dalijk uitziet als er mooie plantjes in en bij staan.  ;) ;D
Dat wordt zeker volop genieten ervan.
Zaterdag komt dus het spannende moment.....
Dat wordt weer foto-time !!  :P ;D
Ik hoop dat ze elkaar gelijk heel erg lief vinden.  :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Vast wel!!

Ze hebben al zoveel "gechat" samen.  ;) ;D ;D

Al voor ze bij elkaar gingen wonen hadden ze al een internet-relatie.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Monky

Poeh poeh...

Ik ben de hele avond druk met de tuin bezig geweest...
Ik had al een beplantingsschema gemaakt en een deel van de planten had ik nog, maar moesten verplaatst worden.

Ik heb een plant bij gekocht. De border langs het water wat je ook in de foto kan zien is nu dus voor een deel beplant. Het ziet er meteen een stuk leuker en gezelliger uit... ook bij de vijver zelf.

Ik zal er morgen een foto van maken, want vanavond was het donker toen ik eindelijk klaar was  :P

Ik ben zelf ook heel benieuwd hoe Lulac en Zowie met elkaar om zullen gaan. Ik zag dat Zowie met zijn speeltje aan het kroelen was  ;D Dat lijkt me al een goed teken  :D Hij wil in elk geval gekroeld worden  ;D

Ik ben alleen een beetje huiverig om Lulac uit de voliere te halen... het zorgt altijd voor zoveel stress. Maar goed... het is uiteindelijk voor een goed doel.

Enne Caroline heeft natuurlijk helemaal gelijk... Zowie en Lulac gaven al via de internet al knuffels aan elkaar hahaha  ;D ;D ;D Je zou dan toch inderdaad in elk geval moeten kunnen zeggen dat ze elkaar mogen  ::) ;D

We zullen het zaterdag of zondag zien. Mijn moeder viert zaterdag haar verjaardag... dus we zijn een deel van de dag bij haar. Juni is wat dat betreft een drama... Mijn moeder de 15de... broer de 16de... zus de 23ste en zwager de 27ste... en dan nog een tante de 13de en nog een tante (tweelingzus van mijn moeder) ook op de 15de... gelukkig doen we niet aan tantes... anders was ik toch wel blut aan het eind van de maand... maar dat even terzijde...

Jeetje zeg... ik sta hier wel een beetje onzin in het wilde weg te l*llen zeg  :-X :-[ ;D Ach ja...

Oh ja... nou weet ik het weer... het is dus druk komend weekend dus het kan ook zondag worden... met foto's  ;D ;D ;D

Groetjes,
Monky

Monky

Hi allemaal,

Vanavond ga ik de kooi voor Zowie en Lulac naar beneden halen en goed afsoppen  :) Daarna ga ik het leuk inrichten  :D

Zowie is me er een hoor... Hij zingt echt de hele buurt bij elkaar hahahaha....

Ik ben heel benieuwd hoe ze het in hun nieuw verblijf zullen vinden en wat ze van elkaar zullen vinden.
Ik zit alleen nog te dubben of ik de kooi boven bij de anderen zal neerzetten of dat de kooi toch beneden komt te staan... Wat zo het meest bevordelijk zijn voor koppelvorming? Beneden lijkt me, of niet?

Nog even over verder dubben  ;D

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

Als ik van jou was ik zou ze in de slaapkamer zetten! ;) ;D

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Hey Marc,

Slaapkamer ???
Volgens mij heb ik nergens slaapkamer neergezet  ???  ;D
Ik denk ook niet dat het zo slim is... ik moet nog wel kunnen uitslapen  :-\  ;D

Ik denk dat ik ze beneden neerzet... al zingt hij misschien wel minder als hij een maatje in zijn kooi heeft  :)

Het is wel grappig, want je ziet de mensen kijken van... waar komt dat geluid toch vandaan ??? En hij zingt echt uit volle borst alsof zijn leven ervan afhangt hahaha. Het is zo'n lieverd...  Qua karakter passen ze in elk geval wel goed bij elkaar  :)

Groetjes,
Monky

Groetjes,
Monky

Wilma1

Leuk is de vijver en met beplanting etc. erin en omheen, wordt het nog mooier...wij genieten ook elke dag van onze vijver en vissen....

Heb je er eigenlijk vis in ???

:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Monky

Hi Wilma,

We willen er wel vissen in.
Het water moet alleen nog een beetje settelen. We hebben ook een apparaat gekocht die katten en reigers weg moet houden... het werkt in elk geval goed op de katten.... nu maar hopen dat het de reigers straks ook weghoudt.

Maar komend weekend willen we wat "goedkope" vissen halen en kijken of die het overleven. Als die het goed doen, gaan onze "oude" vissen erin. Die weten niet wat ze overkomt hahaha. Ze zitten nu in onze oude kleine aquarium en onze vorige vijver was niet zo groot hahaha.
Ik heb al wat andere beplanting erom heen en wat foto's van gemaakt. Die zal ik vanavond proberen te plaatsen...
De dagen zijn alleen zo kort... ik wil zo veel doen en ik heb niet genoeg tijd...

Volgens mij weet Caroline ook hoe dat is hahahaha

Groetjes,
Monky

*Esther*

hmmmm, dat katten apparaat wat is dat en hoe werkt het??
Houdt het ook katten weg bij volieres ;D

gr Esther

Wilma1

Je kan een setje kopen waar je het water geheel mee kan testen OF het al geschikt is voor vissen....soms moet je er wat zout bij doen in geval van karperachtigen....

Je kan OOK wat water meenemen naar een viswinkel dan testen ze het daar voor je.

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Monky

Hi Esther,

Misschien wel...
Het heeft een bewegingssensor en als het iets ziet bewegen schiet het een staal af in en zelf af te stellen hoek... de katten weten niet hoe gauw ze weg moeten komen...
Als we zelf in de tuin zijn, zetten we hem uit en rollen we de slang weer op de haspel. Tot zover heeft het goed gewerkt. Het is ook een leuk gezicht... je ziet de katten denken hahahaha...

Hey Wilma,
Hmmm.... dat is ook een idee... dat was ik helemaal vergeten dat de dierenwinkel dat ook deed... we hebben ons aquariumwater op die manier laten testen...
Bedankt voor de tip... is wat diervriendelijker ook  :)

Groetjes,
Monky