## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

Caroline

31 oktober 2005, 23:38:01 #465 Last Edit: 31 oktober 2005, 23:41:10 by Caroline


Wouw, alweer 8 nieuwe reacties, toppie, maar ik ga eerste even mijn verhaal van vandaag vertellen en als ik dan nog geen slapie heb, ga ik nog even beantwoorden, en ik heb ook nog niet alle dagboekjes gehad, help ik heb het nog druk en het is alweer bijna 23 uur.  :-\



Allereerst, ik heb net even een vette baalavond gehad. Ik heb vandaag de bedjes van de kids verschoond, vanavond iets later dan normaal(was nog even bij Cis naar het nieuwe hondjes wezen kijken met de kinderen), de kindjes in bad gedaan en daarna lekkere schone pyjama's aan en hup naar bed gedaan. Thomas drinkt altijd nog een fles met warme melk, maar vanavond gaf hij me na één slok de fles en zei: "nie lekke, hoef nie mir", dus ik pak de fles weer aan en voel, ja hij was niet echt warm meer dus wil naar beneden lopen, naar de magnetron, hoor ik iets, dus ik weer terug, zegt Sanne, ze slapen in één kamer, mam, Thomas spuugt, dus ik ren terug, en hij bleef spugen, hele golven kwamen er uit, net zo lang tot hij leeg was. Alles zat vol, hijzelf natuurlijk, zijn pyjama(net schoon), zijn rompert, zijn bed, zijn molton, zijn knuffels, zijn slaapzak en om zijn hele ledikantje heen de hele vloer volgespetterd want hij was er ook nog maar even lekker bij gaan staan, dat kletterd beter, Baaaaah  :-[
Dus eerst maar kind uitgekleed en weer terug in het badje gedaan, het badje stond er nog, daarna alles maar in de badkuip gegooid en uitgespoeld. Alles weer verschoond en alles wat vies was even later in de wasmachine gegooid. Komik even later helemaal bezweet boven zit hij rechtop, kiplekker in zijn bed te spelen, nou vraag ik je!! Ik denk gewoon iets verkeerd gevallen. maar wel niet leuk voor mij.  :'(



De valkjes!!



Toen ik vanmorgen beneden kwam vond ik één van de twee grote staartveren, een grijze. Mijn eerste reacties was, van Binky. Maar die is hier vanaf maart en dit zou dan zijn derde zijn die hij verliest, en bij nadere inspectie bleek hij ze nog alletwee te hebben. Van Pablo kan hij niet zijn die heeft witte staartveren, Chica heeft één witte en één grijze maar die is nog erg jong en die van haar zijn nog niet zo lang. Blijft alleen Fleur over, en ja hoor die had er nog maar één en zij heeft normaal twee grijze. Vandaar mijn vraag: Fleur & Pablo zijn nu 4 maanden en verliezen allemaal kleine veertjes, ik hoorde dat dit normaal is dat ze een soort puberrui hebben, waarbij ze nog niet hun hele verenkostuum gaan verwisselen. In de kooi of er omheen vind ik geen tekenen dat het met geweld is gebeurt, maar toch is Fleur één staartveer verloren. Zijn er meer mensen die dit al bij zo'n jong valkje hebben mee gemaakt, dus dat zij ook de staartveren gaan verwisselen tijdens de puberrui?? Ik heb het met Mandy besproken en zij heeft veel leeftijdgenootjes buiten in de volière zitten, maar bij haar geen grote rui,die verwacht ze pas in het voorjaar, maar ze dacht dat het bij valkjes die binnen misschien anders was, dat die welaleen grote rui hebben, maar wist dit niet zeker. Wie weet raad, uit ervaring?? Ik ben benieuwd!! Alvast bedankt voor de reakties.  :D



Verder gaat alles heel goed met ze, vandaag zijn ze er lekker 3 x eruit geweest maar  de vliegfoto's waren wederom mislukt, gelukkig heb wel andere leuke foto's kunnen maken. Hier al een voorproefje, de rest, is te veel werk no zo laat, die plaats ik morgen.


Binky......Ik vind het zo'n mooie foto!!  ::) (onbewerkt hè!!)



Weltrusten voor straks!!



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Mariska

Hoi Caroline,

Wat vervelend voor je allemaal.
Ik ken die frustratie, ben je net klaar kun je weer beginnen.
Dat is echt balen!!

Op je vraag heb ik helaas geen antwoord.
Bij mij raken ze het hele jaar door weleens veren kwijt, maar dan ook door stoten en zo.
Maar nu je het zegt, Misty heeft ook geen grote staartveren, maar eerlijk gezegd weet ik niet hoe dat komt.
Ze heeft wel een jeugdrui gehad pas.
Maar ik ben de laatste tijd zo verstrooit dat ik er ook minder op let.
Hopelijk weet iemand anders het!

En een supermooie foto trouwens :o
Mag je trots op zijn.
Ik zou hem inlijsten :D ;)

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mandy

1 november 2005, 00:01:46 #467 Last Edit: 1 november 2005, 00:04:06 by Mandy
Zeker een mooie foto, zo had ik vanavond bijna een foto van Noa in m'n lelies! ;D
Had wel mooi geweest een albino tussen de witte bloemen. :D
Nu zitten ze allebei op m'n schouders. :)

Die eerder foto's waren trouwens ook heel leuk, ook van Chica met die ring, wel schrikken ja, met d'r kopje door de tralies.

En hopelijk valt het allemaal mee met Thomas. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Caroline

1 november 2005, 00:18:35 #468 Last Edit: 1 november 2005, 01:15:22 by Caroline


# Es   Bij mij staat hij ook wel veel aan,en de meeste tijd zit ik er dan ook niet achter, dit gaat ook niet met dit hele huishouden hier, maar ik ga wel steeds even kijken of er ergens een berichtje is geplaatst en eventueel reageren, maar aan het eind van de dag loop ik nog wel achter hoor, is bijna geen bijhouden aan, neem vandaag over de hele dag genomen alleen bij mij al 13 berichtjes achter gelaten en daar wil je ook weer op reageren. En dan lees ik nog 10-15 dag/verhaalboekjes elke dag, en sommige af en toe, nee ik moet echt op letten dat het geen dagtaak gaat worden, mijn kids, mijn mannetje en mijn beestenboel gaan  voor natuurlijk, die mogen er niet onder gaan lijden, dus laat ik de laptop overdag zoveel mogelijk boven.  :'( nee hoor  :D

# Nel   Dank je!! Het heeft lekker gesmaakt.

# Rianne   Ja, Mandy had leuke foto's gemaakt. En het snaveltje ziet er inderdaad best wel goed uit. Ik vind dat ze een heerlijk bekkie heeft, ik persoonlijk vind het helemaal niet lekijk zoals ze nu is. En eten kan ze er ook mee maar ze is natuurlijk wel vorige week nog geknipt. Het eten geeft geen problemen, maar het is nog onzeker of ze in de toekomst om de paar weken zal moeten worden geknipt en ik weet niet op ik dit wel aandurf, zo'n klein bekkie, lijkt me doodeng  :o En wat als er niet wordt geknipt, dat gaan we nu dus kijken, misschien slijt haar ondersnaveltje helmaal niet af en kan ze er op den duur geen zaadjes meer mee pellen, dan hebben we geen keuze, dan moet ze weer worden geknipt, Lique schijnt er ook één te hebben, die heeft zelfs een nestje ermee groot gebracht maar die moet ook regelmatig worden geknipt maar zo heb ik weer begrepen, die heeft het wel erger. Dus,........het blijft gewoon nog even afwachten, nog even spannend en goed nadenken wat ik doe als ze straks elke 2 weken moet worden geknipt.  :-\

# Suus   Suus, ze is ook heel erg lief!!  ;D En ja haar oogje is wel zielig maar Mandy verwend haar lekker en ze wordt goed verzorgt.  ;)   En jouw witmaskertje wordt een bonte, net als Fleur & Chica , die zijn ook bont, mooi hoor, vind ik denk ik wel de mooiste mutatie, omdat daar zoveel variateiten in zitten. Ik zal mee duimen dat het een stoer engeltje wordt.

# Caroline   Ik hoop het Caroline, geef je Brutus en dikke  :-* van me!!  ;)

# Riny   Nee Riny, helemaal goed komt het nooit met haar bekkie, gelukkig kan ze inderdaad er wel mee eten, maar zoals ik al in Rianne's reactie zei, misschien moet ze wel om de 2 weken worden geknipt, en of ik dit aandurf weet ik nog niet, ze is nu vorige week nog geknipt. Dus een normaal smoeltje krijgt ze nooit. Maar daarom voor mij niet minder mooi hoor.  ;)

# Petra   Hoi Peet, jawel hoor, ik hobbel al weer lekker rond, moet wel, moeders kunnen niet te lang ziek zijn.  ;) :(

# Ankie   Ben benieuwd naar de close-ups van Zazou zijn oogje.  :) Ik krijg geen migraine van chocolade, als ik er last van heb moet ik wel chocolademelk laten staan, en inderdaad met de pil ben ik ook al even gestopt omdat dit het wel verergerder, ik heb er ook hele zware zetpillen voor gehad, maar kon daar mee niet meer normaal functioneren binnen het gezin, tijdens een aanval, nu probeer ik als ik het aan voel komende aanval te voorkomen door iets te veel paracetamols te nemen, dan heb ik nog wel koppijn maar ik kan er in ieder geval mee rond hobbelen.  ;) Fijn dat jij er geen last meer van hebt, hoe is dat zo gekomen, dat het over ging??

# Gerda   Eigenlijk is Noa een heel lief en rustig valkje, behalve toen ze alleen binnen zat en de rest buiten, toen brak ze de boel af heb ik begrepen, maar vanaf het moment dat Mandy haar stiefzusje(ze is als laatstgeborenen en dan ook nog een albino, bij een ander koppel groot gebracht,Jut & Jul, de ouders van Pablo) binnen heeftgehaald is het volgens mij goed gegaan. Die zie je ook op een paar foto's.
Bedankt voor de verwijzingen, ik heb jouw grasjesvraag nog niet gezien. Moet nog naar jouw verhalenboekje.  :(

# Mariska   Nee, is nog niet helemaal zeker, de keuze ligt wel bij mij hoor, ik weet nog niet of ik haar straks om de paar weken durf te knippen, als dit nodig mocht zijn.  :-\ Ik ben een beetje een watje op dat gebied, alhoewel ik wel de honden en de vogeltjes buiten de nageltjes en zelfs ééntje ook wel eens zijn bovensnaveltje heb geknipt.  ::)
Ik ben ook best wel een beetje trots op de foto hoor. Misschien lijst ik hem inderdaad wel in, had ik nog niet eens aan gedacht.
Hoe was het trouwens met Mike gegaan vandaag?? Ik zal straks nog even bij jou langs gaan, de rest, die ik nog niet af heb doe ik denk ik morgen maar het is alweer 1 uur 's nachts.  :o

# Mandy   Wat jammer, dat de foto niet is gelukt, Noa in de witte lelies, had ik wel een foto van willen hebben.  :-\
Akelig gezicht hè, dat koppie van Chica door de tralies, Fleur doet zelfs door de tralies kroelen met mijn neus en kusjes geven. Als ik voor de kooi sta, met mijn gezicht heel dicht bij de kooi, steekt ze hem zo naar buiten.
En Thomas, ik heb hem niet meer gehoord, hij ligt prinsheerlijk in zijn schone bedje te slapen.  :) Dus hopelijk heeft hij zich gewoon overgegeten, en toen hij eenmaal moest overgeven was zijn keeltje natuurlijk geirriteerd ook al door zijn verkoudheidje en bleef hij maar kophalzen en overgeven,net zolang tot het leeg was.  :(
Geef Noa maar een dikke  :-* van me, en zeg maar dat ze flink moet knabbelen overal op, heeft ze trouwens een Pedi-perch, die heb ik er hier 5 inzitten en daar maken ze heel veel gebruik van, ook met de snavel.



Tot morgen!!



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rianne

Ieuw, ik las net je verhaal van gisteravond...  :-X
Heeft hij verder geen last gehad van misselijkheid?


Caroline



# Rianne
Citaat van: Rianne op  1 november 2005, 09:47:05
Ieuw, ik las net je verhaal van gisteravond...  :-X
Heeft hij verder geen last gehad van misselijkheid?




Nee, niet dat ik het heb gemerkt, Thomas is natuurlijk pas 2 1/2 jaar en praat nog niet zo heel erg goed voor zijn leeftijd, dus vertellen kan hij het me niet, maar ik merk natuurlijk als moeder wel of hij zich lekker voelt of niet, en hij was gewoon net als anders, alleen wel veel slijm ophoesten. Misschien was dat slijm ophoesten tot kokhalsen toe, net na het eten iets te veel van het goeie. Hij wilde niet met de pot mee eten, had geen zin in bloemkool  :P , dus heeft hij een potje Olvarit gekregen, krijgt hij wel vaker als wij iets buitenlands eten wat hij niet lust, dus ook niks aparts, daarna 2 Danoontjes en van te voren had hij nog een beker Yogidrink op. Maar dit zijn allemaal dingen die hij normaal eet en drinkt.  :-\  En doordat we eerst nog na schooltijd bij Cis, mijn vriendin, bij het hondje waren wezen kijken, en Ed was werken, dus moest ik alles alleen doen, waren we wel iets later met eten waardoor ze eigenlijk meteen na het eten al naar boven moesten voor hun badje. Misschien was dat het of de combinatie, warm badje na het eten en kokhalzend hoesten, ik weet het niet het was in ieder geval niet lekker, zeker niet met al die melkproducten, heel erg zurig! :(
Vanmorgen merkte we niks meer aan hem, ja hij hoest nog steeds natuurlijk, en was een beetje slap, maar had dan ook een hele lege maag. Hij heeft gewoon de hele nacht doorgeslapenen om half 8 zijn Bambix pap op, die is er ook gewoon in gebleven en hijligt nu lef te spelen en heeftnet een boekje "gelezen". Dus hopelijk blijft het zo.  ;)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rianne

Vooralsnog hoef ik geen kinderen... ik voel me niet op mijn gemak als er kleine kinderen in mijn buurt zijn!

Caroline

Jammer!!

Maar misschien veranderd dit nog je bent nog zo jong.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rianne

22... mijn vriend is 28 maar van hem hoeft het gelukkig ook niet zo nodig. Ik weet niet hoe het komt maar het lijkt me gewoon helemaal niks...

Caroline

Citaat van: Rianne op  1 november 2005, 11:16:44
22... mijn vriend is 28 maar van hem hoeft het gelukkig ook niet zo nodig. Ik weet niet hoe het komt maar het lijkt me gewoon helemaal niks...


Gelukkig denken jullie er allebei hetzelfde over, dan is het toch ook goed. Als je maar gelukkig bent.  ;) En net wat ik zeg je bent echt nog lekker jong, ik was ook al 35 toen de eerste kwam hoor.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Gerda

Hoi Caroline,

Als antwoord op je ruivraag: Grisha verloor met ongeveer vier maanden ook haar eerste staartveer. En de tweede viel uit met 6 maanden. Dus ik denk dat er ook eerder al 'grote veren' geruid wordt.

Wat een prachtige foto van Binky. Een kalenderfoto!!!

Bedankt voor je antwoord in mijn verhaal. Klinkt inderdaad zoals Azul het doet.
Hier doen de grasjes de valkjes na. Azul kan echt bijna alle geluidjes, dan denk ik vaak dat Nezumi achter me zit, maar dan is het Azuultje  ;D

Wat een baalavond had je gisteren. Heb je net alles schoon, kan het allemaal weer. Ja kinderen, geen peil op te trekken. Ze lijken echt doodziek en vijf minuten later lijkt alles weer normaal (gelukkig maar!!). Gelukkig is de bambix vanochtend erin gebleven!! Sneu als kinderen ziek zijn.
Maar dat hoesten tot braakens toe kan best de reden zijn geweest.

Nou, houd het rustig vandaag!!!

Groetjes G

Caroline



# Gerda   Ah Grisha ook met 4 maanden, gelukkig. En de tweede met 6 maanden, wat een tijd er tussen zeg.

Ik vind de foto van Binky op rozen ook heel erg mooi, alleen jammer dat zijn kuif er niet helemaal op staat, ik heb nog 8 foto's met Binky en Fleur op de rozen, die zal ik vanavond nog plaatsen maar die zijn niet zo mooi.

Lijkt me wel grappig hoor een grasje die een valk na doet.

En het was inderdaad geen leuke avond gisteren, ik hoop vanavond op een betere avond, Thomas is vandaag toch maar gewoon naar de peuterspeelzaal geweest, hij wilde zelf heel graag, maar is daar wel heel erg moe en stil vandaan gekomen. Lang leve de DVD's, hij zit nu heerlijk rustig op de bank een DVDtje te kijken en Sanne zit te knutselen, Jasper vermaakt zichzelf opperbest in de box, dus had deze mama even de tijd voor zichzelf. Over drie kwartier gaan we lekker vroeg eten, vroeg in badje en vroeg naar bed, dan kunnen ze de schade van gisteren een beetje inhalen.

En dan hopelijk een rustige avond want het wordt een lange avond, Ed komt zowiezo pas om 23.30 uur thuis die heeft middagdienst, dus voor we naar bed gaan is het wel een uur of 1, misschien kan ik tegelijk met de kids alvast een uurtje slaap snoepen.  :D

Groetjes van Caroline  :)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline



:'(  Ik heb niet zo'n leuk nieuws!!  :'(



Ik heb vanmiddag een mailtje gehad van Mandy. Het snaveltje van Noa was in een week tijd alweer zover door gegroeid dat ze hem weer heeft moeten knippen en vijlen vanmiddag, anders kon zij niet meer goed eten.


Je ziet ook goed dat het niet netjes groeit maar met spleten en kartels.


Weer netjes recht na het knippen en vijlen, het korstje op haar neusje is trouwens oud hoor, van tegen het raam aanvliegen toen ze was ontsnapt uit de kooi via een voerbakje.



Zoals je ziet, op beide foto's groeit het dus heel snel aan en slijt het dus eigenlijk niks af. Mandy heeft vandaag contact gehad met diversen dierenartsen en eigenlijk komt het er op neer, dat ze het allemaal de moeite waard vinden om haar ondersnaveltje heel erg ver terug te knippen, misschien zelfs tot in het leven en daarna dicht te branden mocht het gaan bloeden. En hopen dat daarna het ondersnaveltje in het bovensnaveltje blijft vallen en dus goed blijft en steeds zelf zal afslijten. Het is geen garantie maar een uitprobeersel, wat natuurlijk best wel een flinke ingreep zal worden voor het kleine meisje maar als het lukt natuurlijk wel de moeite waard. De DA van Mandy vind het de moeite van het proberen waard dus vrijdag om 13.10 uur zal de ingreep daar gebeuren. En daarna natuurlijk weer afwachten, en hopen dat ze niet al te veel pijn heeft en wel zelf blijft eten.  :(

Hier nog een foto van voordat ze geknipt werd.


Hier kun je zien dat gisteren haar oogje al bijna over is.

Nou, niet zo leuk nieuws vandaag, maar hopen dat "ons"  meisje vrijdag niet al te veel pijn heeft. En dat ze daarna een gewoon smoeltje mag krijgen.

Mandy houd mij op de hoogte, dus ik jullie ook weer.



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

bobbie

Ach gossie, Caroline,

Wat zal jij dat voelen in je lijf  :-\, je hart breekt toch.

Gelukkig is ze in goede handen.

Ik ben blij dat je ons op de hoogte houdt. Veel sterkte,

Nel :-\

hippysuus

Och...wat zielig, arme Noa. Als ze dat snaveltje heel ver weg doen....gaan ze dat dan wel verdoofd doen? Ik vind het echt heel sneu :'( arm meisje.

Oja..maar de foto van Binky is erg mooi.

Bedankt voor de mooie Harryfoto!