## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

Caroline



Hoi Caroline,

Ik heb hem inderdaad alles verteld over Diégah, hij stond versteld dat ze al zo goed helemaal zelfstandig was en toen ik vertelde dat ze vanaf dat ze hier is alleen maar aankomt en inmiddels 145 gram weegt zei hij:

Nou nou, een flinke dame dus.  :D

Meer zei er er niet over.

Ik moet wel een verslagje maken en bij de ontlasting opsturen, dus ik vraag het hier in wel wat hij van haar gewicht vind. En wat ik er aan kan doen.

Ik weet toch dat je het goed bedoelt.  ;)




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Ineke

Daar had ik nog niet ns aan gedacht, t gewicht van Diegah. Dan denk ik meteen aan suiker, maar ik heb geen medisch verstand van vogels, dus dat zal t niet zijn. Sterkte! Ik duim mee voor n goede uitslag.

Mariska

Hoi Caroline,

Nellie vertelde daarstraks van Diègah dus kom ik gelijk even bij je langs.
Ik kan me goed voorstellen hoe ongerust je bent :-\
Ik heb zelf genoeg narigheid gehad de afgelopen tijd (en nog) en weet hoe naar dat is.
Ik hoop dat het allemaal meevalt en simpel te verklaren is.
Maar jij gaat je kleine meisje niet verliezen hoor.
Het is nog lang haar tijd niet.
Dat mag gewon niet gebeuren.
Je bent er op tijd bij en we hopen er het beste van.

Dikke knuff en ik duim voor je :-*


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

•=Bonnie=•

145 gram is natuurlijk bizar... Zo langzamerhand zou je haast gaan denken dat ze haar levertje gaat vervetten net als een gans voor de winter.

Als je haar apart ziet kan je beter zien wat ze nu precies eet, als ze inderdaad enkel zonnebloem zaden en andere vettigheid eet en de kans hiertoe heeft omdat er twee maal gegeven wordt...

Uiteraard geen verwijt maar alleen een idee. Misschien drinkt ze ook wel extreem veel naast dat ze veel eet?

Gerda


Hoi Caroline,

Wat vervelend van Diègah. Ik kan me voorstellen dat je je ongerust maakt. Ik moest gelijk denken aan nierproblemen of diabetes.
Hopelijk knapt ze snel weer helemaal op!!!

Liefs, Gerda

Mariska

Volgens mij krijgen ze bij Caroline geen zonnebloempitten.
Zij voert ook Teurlings 228 volgens mij.

Het 2 keer voeren voor Noa doet ze ook niet meer voor zover ik begreep dus daar kan het dan ook niet aan liggen.
Bovendien zit Noa in een andere kooi.

Ik hoop echt dat het meevalt :-\


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

caro

Hoi Caroline,

Wat vervelend nou, ik hoop echt dat het allemaal meevalt met Diegah.

Je hoeft echt geen sorry te zeggen omdat je het verkeerd gezien hebt. Ik denk dat de jongste misschien wel pareltjes krijgt. Ik ga proberen er straks foto's van te maken.
Ik vind het heel erg leuk dat je met mij meedenkt.

Veel succes met Diegah.



Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Caroline



Hoi hoi!!

Ik heb vandaag een paar ontlastingmonstertjes op gevangen, ze zitten nu in een envelop met daarin een schrijven voor Dr. Feld met nogmaals 2 x nadrukkelijk erin vermeld dat ze dus 145 gram weegt en nog steeds dagelijks aankomt, omdans dat ze geen snoepstaven, trosgierst, zonneblopempitten of andere vette zaden krijgt.

Ik moet nu naar Sanne's school, kijkuurtje voor volgend jaar voor Sanne de nieuwe klas + juf en voor Thomas ook, die gaat in januari en zal onderweg de envelop even in de brievenbus gooien.

Ik maak me ernstig zorgen en ben heel erg benieuwd wat de uitslag zal zijn en wat er eventueel aan te doen zal zijn, mocht het daadwerkelijk diabetes zijn of iets aan de niertjes.  :'( :'(

Zit me dan niks eens mee??  :'(



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Wat zal het lang duren voor het vrijdag is.
Sterkte met wachten en nogmaals misschien is er gewoon helemaal niets aan de hand joh.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Monky

Hi Caroline,
Kop op meid. Hou de moed erin! Niets is nog zeker.

Ik leef helemaal met je mee. Ik kan je bezorgdheid heel goed voorstellen. Ik wou dat ik iets voor je kon doen, maar wat ???
Hou je taai meid, nog even doorzetten.

Groetjes,
Monky

Inger m

Citaat van: Caroline op 19 juni 2006, 21:31:11


Diègah plast teveel!!


Om te kijken of ze dit om een medische reden doet, hij denkt daarbij aan iets mankeren aan blaas of niertjes, moet ik haar ontlasting opvangen op plasticfolie, dit inpakken in een plasticzakje, daar de lucht uitlaten, dit weer in de aluminiumfolie pakken en dit pakketje weer in een envelop opsturen naar hem, vrijdag mag ik dan bellen voor de uitslag.


Hoi,
Een vogel heeft geen blaas...
De 'urine' wordt direct met de ontlassting uitgescheiden, maar niet opgeslagen in een blaas zoals bij zoogdieren. Suikerziekte komt inderdaad ook voor bij valkparkieten, maar de exacte verschijnselen ken ik er niet van. Ik hoop dat mestonderzoek meer uitsluitsel kan bieden.

Sterkte!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

marilyn

Citaat van: Caroline op 20 juni 2006, 10:33:48


Hoi Marilyn,

dank je wel voor de lieve woorden.

Ik ben heel erg benieuwd welke droom van jou al zo snel wordt verwezenlijkt.  ???



hoikes caroline

net als velen heb ik ook een droom voor een geelwangetje want eigenlijk was ik best wel jaloers op jullie toen yellow geboren werd  :-[ en morgennamiddag ga ik gaan kijken bij sander (er staat een advertentie hier op het forum van hem onder te koop met foto bij  ;) )naar zijn geelwangetjes  :D
dat wil niet zeggen dat ik mijn andere reserveringen intrek hoor  :P ik ben echt wel heeeeeeeeeeel erg gek op geelwangetjes  8) en ik hoop voor iedereen die zo'n droom heeft dat die algauw mag uitkomen  ;)

groetjes marilyn

Rianne

Hoi Caroline,

ik hoop dat het niks ernstigs is met Diegah. Normaal gezien door dagelijkse activiteit blijven ze wel op een vast gewicht, en vallen ze zelfs iets af als ze regelmatig los mogen, zoals bij jou. Hopelijk heeft haar gewicht er niets mee te maken. :-\ Veel sterkte met het wachten op de uitslag.

Caroline



Diégah!!


Nou de envelop is op de bus gedaan, voor half 6 dus zal hij morgen bij Dr. Feld zijn. Na de berichtjes die ik hier in mijn dagboekje zag staan over diabetes en problemen aan de niertjes maak ik me nog meer zorgen dan ik al deed, op dit moment ben ik net een wandelende tijdbom en kan elk moment eventjes in janken uitbarsten.  :'(

Verder is er weinig veranderd, haar conditie is hetzelfde, haar eetlust ook, ik heb wel het idee dat er iets minder vocht bij de poepies zit op dit moment.

En zoals elke dag is ze ook vandaag weer 3 gram aangekomen en weegt dus 148 gram!!!  :-[

Ik heb dus geen zonnebloempitten in het voer zitten en heb vandaag opgelet wat ze dus eet, maar ze maakt geen onderscheid, ze eet alle zaden van het voer wat ze krijgen, Teurlings Eurotop 228. En ik geef ze juist 2 x per dag afgemeten omdat ze op die manier dus alles op moeten eten en niet alleen het lekkere eruit kunnen vissen. En ze eet ook niet uit elk bakje de lekkere vette zaden, iedereen heeft zo'n beetje haar eigen voerbakje.

Op dit moment kan ik niks doen dan wachten tot vrijdag en me doodongerust maken.  :-\

Oh, en natuurlijk haar lekker knuffelen want dat wil ze nog steeds.  :D Lekker ding!!  :-*



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Roosje

He bah ik leef heel erg met je mee. Voel me al meteen weer schuldig :-\ Ik hoop echt dat er niets ernstigs aan de hand is.

Pff beter komt die uitslag snel!