## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

Kirsten

Hoi Caroline,

Sorry, ik dacht dat ik hem hier ook al geplaatst had,.
Hierbij alsnog met een dikke kus van haar erbij :-*



Ik heb haar vanavond weer lekker opgehaald en m'n gezinnetje is weer compleet.
Wat knap zeg van Jasper!,. terecht een trotse mama!

Veel genieten morgen,. dat ga ik ook doen :D

Groetjes
Kirsten

ps dikke beterschapskussen voor Jasper, Thomas en Sanne, het gaat gelukkig al beter,. en ik hoop dat jij ook een beetje voor jezelf zorgt (hoor wie het zegt :-\)


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Petra en Cheeky

Ha Early Birdy!

Leuk om in ons eigen dagboek te lezen dat jij ook al niet kunt uitslapen... En met kinderen is het helemaal apart, kids die uitslapen en mamma die al vroeg op het forum achter de koffie zit!  :D Wel even lekker rustig voor je?! Toch?

Hebben jullie een leuke 1e kerstdag gehad? Fijn dat de zieken weer zijn opgeknapt ... enne... zo knap dat Jasper al weer kan staan in zijn box! Als dat eenmaal begint is het einde zoek van de rust in huis!

Liefs en fijne kerstdagen verder!

Peet

N.B. O ja... mijn haarkleur is inderdaad heel donker bruin, maar omdat mijn haar op die foto waar je het over had in ons dagboek nog nat was van de douche, lijkt het wat zwarter dan het is!  ;)

moonwitch (diana)

Hoi Caroline

YES eindelijk een nieuwe digitale camera, en vandaag foto´s gemaakt van mijn schepbekkie.
hopelijk is het een beetje duidelijk te zien.







Zo dat zijn 3 foto´s, als het nog niet goed te zien is probeer ik morgen nog wel een paar te maken.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Caroline



Hoi Diana,

Wat een mooi valkje, helaas kan ik op foto's heel moeilijk haar "centenbakkie" zien. Zie ik het nu goed dat zij haar bekkie nu wel goed houd?? Noa van mij doet dit dus maar heel af en toe een keer meestal staat hij verkeerd.




Noa 3 weken oud.


Noa 7 weken oud en toevallig haar bekkie goed.


Zo eet Noa haar zaadjes.


Noa nog bij Mandy, met een ongeknipt bekkie.


Noa nog bij Mandy, met een net geknipt bekkie.


Noa al bij mij, lekker ontspannen zich aan het poetsen, zie je haar snaveltje, de bovenkant in de onderkant.



Dus Diana, ik bedoel met deze foto's, dit zie ik toch niet bij jouw "centerbakkie" of wel??

Noa kan er heel goed mee eten als hij niet te kort geknipt/gevijld is, dan kan ze ook de kleinere zaadjes ermee eten. Maar ik knip/vijl haar ondersnavel iedere week, 2 x een klein stukje, zodat haar ondersnavel niet te kort is i.v.m. het eten van de kleinere zaadjes.

Wat is jouw visie hier op en heb jij nog tips of iets dergelijk voor mij??

Groetjes en bedankt voor de moeite.  :D


[/size][/i][/b][/color]
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

moonwitch (diana)

Hoi Caroline

Je zegt zelf al dat noa haar snavel af en toe goed zet.
Ik heb bij mijn schepbekkie nooit geveild en ik dacht dat het ook nooit goed zou komen.
Zij is een valkje van 2004, en zoals je ziet is er niets meer te zien.
Zij heeft dit jaar ook jongen gevoerd en ik denk dat het daardoor goed is gekomen, maar dat weet ik niet zekers.
Ze heeft er wel bijna 1 jaar over gedaan alvorens het weer goed kwam.
Helaas heb ik geen goede foto´s waar je goed kon zien dat het een scheppbekkie was.



Maar ik heb er wel 2 gevonden.
Maar ik vind dat de boven snavel nog altijd iets boller is dan bij andere valkjes, en het puntje is ook niet zo scherp.
Als ik jouw was zou ik het veilen steeds minder doen, om te kijken of ze het vaker in de normale stand kan zetten.
Nou hopelijk heb ik je een beetje kunnen helpen.
groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Caroline



Sneeuw!!




Hè hè, het zit er weer op!! Het is altijd wel gezellig maar toch een hoop gesjouw al die verplichtingen. Maar we hebben een leuke kerst gehad. De kindjes hadden gisteren nog verschillende cadeautjes gehad bij de ouders van Ed, dus zijn vandaag ook weer zoet.
En vandaag is er SNEEUW!!

De kids.

Sanne en Thomas zijn redelijk opgeknapt, op een snotneus en af en toe een hoestbui na. Ze hebben wel een flinke klap gehad want ze zijn nog steeds heel erg snel moe en huileriger als normaal.
Jasper is nog steeds heel erg aan het hoesten, roggelen en piepen. Die krijgt ook nog steeds zijn puffer, en alle drie krijgen ze op dit moment nog 2 x daags hoestdrank en neusspray. Ik kijk het nog even een paar dagen aan en als het dan nog niet over is ga ik toch weer terug naar de huisarts. Ze hebben nu al van voor we naar Schotland gingen constant een griepje te pakken. Echt er helemaal vanaf  komen ze maar niet. Naar Schotland zijn we half oktober geweest, dus nu al 2 maanden aan het snotteren.  :o Het kan zijn omdat ze nog steeds geen Antibiotica hebben gehad, de virus niet uit hun lijfjes gaat en steeds de kop op steekt. Dus van de week maar even overleggen met onze eigen huisarts die weer aan het werk is sinds gisteren, dan kan ik gelijk even de ontstoken oortjes, rode keeltjes en zieke longetjes na laten kijken. Wordt vervolgd!!  ;)

Valkjes.

Met de valkjes gaat het goed, en die storen zich ook eigenlijk weinig aan de kerstversiering. Maar er op gaan zitten of zelfs maar in de buurt komen doen ze ook niet.  :D
Fleur is op dit moment keurig op gewicht 101 gram, zonder dat ik er iets voor heb hoeven doen, sterker nog, er liggen nu veel meer zonnebloempitten en andere grote vette zaden, voor Noa. Rare meid, zonder reden, binnen 6 weken 119 gram (23 gram aangekomen) en een paar weken later weer keurig 101 gram (18 gram afgevallen). Nu ze weer op gewicht is gaat ook het vliegen weer goed en zonder problemen, terwijl ze ik haar "dikke periode"  letterlijk uit de lucht op de grond stortte na het eerste rondje.  :o
Pablo is verschrikkelijk in de rui, het enige wat ik overal vind zijn geparelde veertjes en hij wordt steeds grijzer op zijn rug, ook zijn kuif wordt voller en grijzer, zijn koppetjes is nog niet echt heel veel witter geworden, en uit zijn staart heeft hij op dit moment alleen de 2 grootste veren verloren. Ook is hij lekker aan het puberen en heeft besloten om niet meer op te stappen maar weg te vliegen, de draak.  >:( Maar ik ben toch de baas en met een neuskroel  en knuffel weet ik hem al snel te doen smelten en kan ik hem onder een beetje dwang pakken. Ik kan ze trouwens alle vier ook gewoon met mijn volle hand pakken zonder dat ze bijten.
Chica is nu ook in de rui, als ik haar kroel in haar nekje, zit ze alleen maar te piepen omdat dit niet zo lekker is met al die pennetjes. Ook Chica had ik van de week gewogen en die woog "maar" 89 gram dus die was ook een 7-8 gram afgevallen.  :-\ Raar. Pablo was trouwens niks afgevallen. Verder gaat het met Chica lekker, en is, net als haar 2 zusjes trouwens, een heel lief en knuffelig valkje, wat zeker niet de kaas van haar boterham laat eten.
Noa weeg ik natuurlijk elke dag 's morgens en 's avonds, maar toen ik de rest had gewogen, woog Noa 90 gram, dus 1 gram zwaarder als haar gezonde nestzus. Dit vond ik helemaal super, is toch een teken dat het helemaal goed gaat hier met haar, en geeft me weer een beetje zelfvertrouwen op het gebied van Noa. Verder heeft ze 1 spierwitte prachtige staartveer, die op dit moment nog steeds spierwit blijft, dus ik ben benieuwd. Verder mist ze uit haar staart 4 of 5 veren, die allen waren gesneuveld (en deels door mij verwijderd) met het wilde vliegen wat ze bij Mandy deed omdat haar maatje daar zo wild vloog en zij natuurlijk mee deed. Hier past ze zich aan op de rest en gaat ook het vliegen met veel meer beleid. Dus hopelijk geen afgebroken veren meer. Eergisteren heb ik haar nog een beetje bijgeknipt en gevijld, een heel klein puntje maar hoor, zodat het er weer netjes uitzien en ze toch nog makkelijk de kleinere zaadjes kan eten.  ;) Verder is het een lekker ding en ben ik nog steeds verliefd!!

De andere dierlijke huisgenoten.

Die maken het allemaal goed, ik vind het wel altijd jammer dat ik niet zo kan genieten van de buitenvogels en konijnen (+ cavia) in de winter. Eigenlijk kom ik alleen buiten om ze te verzorgen.  :( Maar je gaat met dit weer ook niet even lekker in je tuinstoel er bij zitten in je winterjas met dikke sjaal en handschoenen aan.  ;D ;D ;D Ik niet tenminste.  8)
Ook met de hondjes gaat het goed, die zijn nu met Ed naar de bossen, zich even lekker uitrauzen.
Alleen met één van mijn grasje is iets volgens mij iets niet goed, kijken jullie even allemaal mee, met name de grasjesbezitters.




Even een close-upje!!  :o


Kijk eens naar het snaveltje van Zilver, mijn grijze grasje. Zien jullie ook dat hij een dikke eeltachtige snavel heeft gekregen, in het begin was het een beetje en toen dacht ik dat zal wel "schraal" zijn, ze zitten namelijk de hele dag te kussen en elkaar te voeren maar nu wordt het toch erger. Is er iemand die weet wat dit is en nog belangrijker of het kwaad kan?? Bedankt!!

En toen had ik nog steeds de langgeleden beloofde foto's.  ::) Ik zal ze hier plaatsen en dan nog even snel reageren op jullie.




Fleur & Pablo lekker knuffelen.


Ze spelen zo leuk op de kooi die klaar stond voor Noa, dat ik er maar een stok boven heb gemaakt en hem nog even laat staan.


Wijsneus Fleur.


Ze staat op het punt om op mijn hoofd te springen.


Gezellig met zijn 4-en dutten of spelen.


Even poetsen.


:-X


Pablo zijn losse veertjes eruit aan het "plukken".


Leuke foto!! Chica kijkt mij via de spiegel aan.


Neeee! Fleur niet op mijn hoofd.


Kiekeboe Chica!!


Even uitrekken, Fleur.


Allemaal een dutplaatsje gevonden.


Chica kroelen met het indianenmeisje.



Het is inmiddels alweer 11 uur dus echt tijd voor deze moeder om iets te doen, hier hebben jullie alvast een verslagje en de foto's. Antwoorden op al jullie lieve berichtjes en mooie kerstwensen red ik nu niet meer, dat kom ik vanavond doen. In ieder geval heel erg bedankt!![/size][/i][/b][/color]






Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Mariska

Hoi Caroline,

Ik hoop dat je kindjes gauw weer helemaal opknappen en niet steeds halfbakken.
Als het aanhoud zou ik zeker even langs je eigen huisarts gaan.
Wij hebben het ook met Loys, ze is zo vaak ziek en snotterig en zere oren :-\ Zelfs AB lost het probleem niet volledig op lijkt wel. Heel vervelend voor die kleintjes.
Maar wat prachtig dat Jasper met de kerst voor het eerst in de box stond, een heel mooi kerstkado voor jullie :D

En wat een mooie leuke foto's weer van je valkjes :D :D :D
Heel herkenbaar, want bij mij zitten ze ook heel veel op die witte kooi met zijn allen :D
Al word dat sinds vandaag iets moeilijker doordat Ricky iedereen wegjaagt. Ze is haar nest aan het voorbereiden ;)

Nou beterschap voor jullie allemaal en denk ook een beetje aan jezelf he!! ;)

Liefs
Maris!! :-*


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Riny

27 december 2005, 12:31:38 #1477 Last Edit: 27 december 2005, 13:48:31 by Riny
Hoy Caroline'
Wil je tegen Sanne zeggen dat ik geen mailtje kan sturen.
Ik heb een virus in mijn computer en zit nu in Maastricht op de laptop van Ralph.
hopelijk kan ik morgen weer op mijn computer,stel je voor dat ik dadelijk helemaal ''afgekickt ''ben.
Groetjes en knuffels voor allemaal.
Liefs Riny :D

es

Hi Caroline,
Leuke foto's weer kan er nooit genoeg van krijgen. :D
Zeker ook die ene van Chica erg leuk met die spiegel.
Wij hebben hier nog geen vlokje sneeuw gezien :-\ er valt altijd erg weinig bij ons.
Zo te zien hebben je valkjes het prima naar hun zin zo met zijn allen. :D
Gr.Es

Roosje

He balen dat je kinderen zo blijven rommelen met hun gezondheid. Misschien kan het met een antibiotica kuurtje wel overgaan. Maarja dat geef je natuurlijk ook weer niet zomaar :-\

Leuke foto's! Ik heb weer genoten :)

Mandy

27 december 2005, 14:18:20 #1480 Last Edit: 27 december 2005, 19:50:41 by Mandy
Hoi Caroline,

Fijn dat je een goede kerst heb gehad en het iets beter gaat met de kids. :)

Mooi ook dat het met de valkjes zo goed gaat en zeker met Noa, top! Leuke foto's weer. ;)

En dat van je grasje, vraag het anders eens bij het onderwerp ziek. Als ik dit zo zie dan denk ik aan schurftmijt maar ik heb dat nooit in het echt gezien en ik dacht dat dat ook meer van de neus uit ging.  ::)

Citaat van: moonwitch op 27 december 2005, 06:44:32
Zij is een valkje van 2004, en zoals je ziet is er niets meer te zien.


Hoi Diana,

Is dit een EK valk? Zo ja, zijn er uit haar ouders nog meer "schepbekkies" gekomen? En uit haar eigen jongen? ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

bobbie

Citaat van: Mandy op 27 december 2005, 14:18:20
Hoi Caroline,



En dat van je grasje, vraag het anders eens bij het onderwerp ziek. Als ik dit zo zie dan denk ik aan schurftmijt maar ik heb dat nooit in het echt gezien en ik dacht dat dat ook meer van de neus uit ging. ::)



Eerlijk gezegd dacht ik dat ook gelijk toen ik de neusdop van je grasje zag. Voor zover ik weet kan je het dan insmeren met vaseline. Als ik er naast zit word ik wel gecorrigeerd. ;)

Wat een geweldige foto's heb je weer geplaatst. Gezellig foto's kijken voor mij terwijl het buiten zo koud is. Ik voel me net als bij de open haard een foto-album bekijken. :D Knus  :D

Arme kindertjes, nog niet helemaal beter. De oudste twee gaan redelijk begrijp ik, maar Jasper nog niet. :-\

Ik zal Renzo wel even een stukje naar hem laten schrijven.

Succes met alles, Nel :)

Groetjes, Nel :)

bobbie



Hoi vriend van me,



Ben je nog aan het piepen en zagen Jasper? Vervelend hoor. :-\ Ik hoop dat je snel weer de oude Jasper bent.

Groetjes van je vriend Renzo. :D

Lin

Hey Caroline,

Wat schrijf je veel in een week! Ik moest weer even bijlezen. Ik zie toch wel vooruitgang bij Noa daar ben ik wel blij om. Vooral omdat ze toch af en toe het snaveltje in de goede stand heeft. Maar de kinderen zijn nog steeds ziek? Ik las wel leuk nieuws dat je zoon in de box stond. wat ontzettend mooi zou dat zijn om te zien. Wat een leuke fotos heb je geplaatst. Alleen dat grasjes is wel een apart verhaal. Het zijn dus geen etensresten? Ik zou ook vaseline erop smeren zoals mandy zegt.  Ik kom binnenkort weer langs want ik mis weer veels te veel zie ik.

Groeten, Lin

p.s. hier heeft het ook gesneeuwd!



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Hoi Caroline,

ben alweer een tijdje niet geweest hier. Om je nog even te antwoorden: Nee ik heb bij Lin geen reservering staan, ik heb al 2 bloedverwanten van valkjes bij haar dus doe ik dat maar niet. Tinco is een zoon van Ayla en Tiamo en een broer van Grisha. Ayko is een zus van Kaiyo. :)