18 mei 2025, 18:53:10

wat is het beste ?!

Gestart door gast, 29 augustus 2005, 18:04:49

« vorige - volgende »

gast

hallo, wat zijn eigenlijk de beste nestkasten voor valkparkieten ?!
natuurlijke houtblokken of zelfgemaakte nestkastjes ?!
en hoe groot moeten deze minstens zijn ?!

met vriendelijke groeten

Riny

Hallo
Wij gebruiken zelf gemaakte nestkasten,ergens op het forum(maar vraag me niet waar)staan de maten.
Er zijn ook boomblokken die zijn heel erg mooi maar ik vind ze te klein voor een valkparkiet met jonkie's.
Groetjes Riny :D :D :D

♪ Marlies

margreet

hallo,

De maten voor een nestblok staan op pagina 7 van de rubriek huisvesting.

groetjes Margreet

Lin

30 augustus 2005, 15:12:54 #4 Last Edit: 30 augustus 2005, 15:16:37 by Lin
ook wel handige link

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,7503.0.html

Weet wel dat het voor buiten nu te koud is. en dat de ouders in goede conditie moeten zijn en het liefst 1 1/2 jaar oud.Verder moet de voeding compleet zijn voor de ouders zie link links en dat moet altijd zo zijn. En als je gaat overwegen weet dan wel dat het mis kan gaan en dat je misschien wel elke 2 uur moet voeden dus dan moet je ook pap en spuitjes hebben. Met 6/7 weken is een valkje zelfstandig dus niet eerder verkopen! Dus dan kan je eerst nog veel paginas doorlezen als je aan kweken begint.

Misschien ben ik te voorbarig maar extra info kan nooit teveel geven worden.

Groeten Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Inger m

Hoi,
Ik gebruik zowel natuurblokken (boomstammen) als houten verticale nestblokken. De houten nestblokken zijn ruimer en makkelijker schoon te maken. De natuurblokken zijn mooier en natuurlijker en er passen best veel jonkies in! Het kan inderdaad krap worden, maar daar heb ik verder niet veel problemen mee gehad.

Qua voorkeur kan ik dsaar weinig over zeggen. Ik heb een koppel dat nogals eens wisselt tussen de verschillende soorten blokken. Dit heeft vgl mij ook te maken met de plaats en bezetting van de blokken.

Ik kan dus niet zeggen wat 'het beste' is, dit hangt ook mede af van je persoonlijke voorkeur. De vogels kiezen voor beide opties.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.