23 mei 2024, 06:02:01

warrom doet hij dat

Gestart door manuela, 24 augustus 2005, 23:30:03

« vorige - volgende »

manuela

Hallo,ik heb ongeveer 1 jaar mijn valk Kuifje.Hij is heel lief en ook redelijk tam,laat zich niet aaien.Maar wat ik wil vragen is het volgende.Hij zit dan in de kooi op de bodem,en hij heeft een soort korrels in de kooi op de bodem,en die pakt hij een voor een gooit die uit de kooi.Maar dat vind ik niet erg,maar hij poept altijd uit de kooi.Dat vind ik dus minder leuk.Waarom doet mijn valkje dat??????
Groetjes Manuela

Ilse

hallo,
ik denk dat hij je iets duidelijk wil maken.
maak de kooi eens van top tot teen schoon en controleer het voer wat vaker.
Wat het voer betreft kun je ook ander voer gaan proberen (als hij dit blijft doen).

sinds hoelang heeft hij dit eigenlijk al???

groetjes ilse

manuela

Hallo Ilse,

Hij doet dat eigenlijk al vanaf t begin dat ik hem heb.De kooi word iedere week heel goed schoongemaakt.En iedere morgen krijgt hij vers water en nieuw voer.En ander voer heb ik ook aleens geprobeerd.Groetjes Manuela

Inger m

Hoi Manuela,
Ik denk niet dat de valkparkiet hier een bijzondere bedoeling mee heeft. Een valkparkiet zal echt niet vragen om ander voer. Ws vind de vogel het leuk om de korrels uit de kooi te gooien, een soort tijdsverdrijf. Geef de vogel regelmatig knaagtakken, daar houden ze zich graag mee bezig.

Buiten de kooi poepen kan zijn, doordat de vogel op een plaats zit (bv. aan het gaas) terwijl hij aan het poepen is, dan komt het buiten de kooi te recht. Je kunt zelf de situatie het beste goed bekijken en beoordelen of je hier verandering in kunt aanbrengen. Een vogel zindelijk maken of straffen kan niet. De situatie in de kooi veranderen kan wel. Bv. zitstokken verplaatsen of plastic plaatje aanbrengen.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

manuela

Hallo Inger,bedankt voor je tip.Zal t uitproberen voor de stokken eens ergens anders te hangen.Groetjes Manuela