26 mei 2025, 01:32:20

overleden na verkoop

Gestart door lorre, 19 augustus 2005, 12:16:12

« vorige - volgende »

lorre

Hallo medevogelbezitters.

Ik zit met een vraag en weet niet precies waar ik die kan posten.
Ik heb een koppel valkparkieten in mijn voliere die geregeld een nestje jongen heeft.
Gisteravond is iemand een van die jongen komen ophalen.
Het was reeds twee maanden oud en helemaal zelfstandig.
Het zag er gisteravond nog goed en gezond uit.
De nieuwe eigenaar belde me deze morgen met het treurige bericht dat de vogel overleden was.
Het heeft een uur in een doos gezeten waar enkele gaten in waren gemaakt om lucht te geven.
Gisteravond heeft de nieuwe eigenaar de vogel in zijn voliere gestopt en toen was alles nog in orde.
Deze morgen zat het vogeltje "bol" in een hoekje op de grond en enkele uren later was het gestorven.

Nu is mijn vraag: Kan dit door de stress komen of zo?

Ik heb die man gezegt dat hij een ander jong mag komen halen of indien hij dit wenst, dat ik hem zijn geld terug geef.

groetjes
lorre

Karin

Heeft hij hem meteen 's avonds in de volière gezet ? Dat vind ik niet zo slim. Hij had hem eerst een tijdje apart moeten houden ( quarantaine ) en daarnaast kan het zijn als het donker is dat hij in het voor hem vreemde omgeving ergens tegen aan gevlogen is. Ik zelf zou hem zijn geld terug geven, maar ik denk niet dat ik er nog een aan hem zou verkopen. Maar dat is natuurlijk je eigen keuze. Ook stress kan een oorzaak zijn. Voor een ziekte lijkt het mij een te snelle dood.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Riny

Hallo Karin
Weet je dat zeker dat zoiets kan gebeuren door stress?
Ik heb afgelopen seizoen ook meegemaakt met een valkje wat echt goed gezond was ,die at hier helemaal zelfstandig.
Zat prima in de veren en was de hele dag in de weer.
Bij de nieuwe eigenaar daags naderhand dood,ik snapt er helemaal niets van.
Ik heb ook een nieuw valkje gegeven,maar ik had er nog nooit van gehoord dat dit kon door stress.
Weer wat geleerd.
Groetjes Riny :D :D :D