13 mei 2025, 13:09:25

Bont of split ???

Gestart door Marco, 8 augustus 2005, 19:12:17

« vorige - volgende »

Marco

8 augustus 2005, 19:12:17 Last Edit: 9 augustus 2005, 22:41:19 by Marco
Hieronder een foto van 1 van mijn jonge witmaskers van ongeveer een week of 4 tot 5 oud.
Dit jong komt uit een koppel witmasker x albino.
Nu ken ik van mijn witmasker mannen, waarvan ik er 2 heb geen achtergrond, wel hebben ze beiden een lichte vlekvorming op het acherhoofd wat dus in kan houden dat ze mogelijk split zijn voor bont.
Van de 2 albino poppen ben ik zover, met hulp van Mandy via een ander forum, dat ik een albino/bont pop heb en een albino geparelde pop.
Doordat nog eens 1 van de jongen in het blok witmasker cinnamon is weet ik inmiddels dat de vader dus ook split voor cinnamon moet zijn.
Gezien er geen bonte vogels tussen zitten en ik door de vlekvorming in de nek van de mannen ervan uitga dat ze split voor bont zijn moet dus gepaard zijn met de geparelde albino.

Nu de vraag:
Houden deze, tochwel, grote witte vlekken in de nek in dat dit jong split is voor bont, en de vader dus ook, of is het gewoon een man die vroeg bij is qua kleur?

???

bobbie

Hoi Marco,

Zoals ik het zie is het bont. Een masker van een man loopt nooit zo ver naar achter.

zelf heb ik een popje die zulke vlekken in de nek heeft, een lichte plek op de onderbuik en na de rui kreeg ze ook een geel plekje onder haar keel. Na de rui is ze dus wel"vlekkeriger" geworden. Toen ik haar kreeg werd er dus ook gezegd dat dit een bont popje was met weinig bont.

Dus hoe moeten we die van jou zien: bont met weinig bont of split bont? Ik denk eerder dat daar een vraag ligt.

Ik heb geen verstand van mutaties hoor, maar door dat ik dat popje heb vertel ik jou mijn ervaring. Ik blijf het volgen dit onderwerp want ik word nu ook nieuwsgierig hoe de anderen er over denken.

Succes, nel :)

Karin

Dit is een witmasker, split bont. Als het nergens anders wtte vlekken heeft tenminste, of bijv 1 witte staartveer, dan is het gewoon en heel licht bonte.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

bobbie

Zo zie je maar, ik leer elke dag bij.  ;)

groetjes, Nel :)

Karin

Ik ook !  ;D En volgens mij gaan we dat wel 30 jaar doen voor we echt alles weten... en dan komt er weer wat nieuws  ;D ;D ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marco

Komen deze witte vlekken alleen voor bij mannen die split zijn voor bont of ook bij poppen?

moonwitch (diana)

hoi marco

Volgens mij komen deze vlekken ook voor bij poppen.
Ikzelf heb nl ook poppen met vlekken.
Dus het komt volgens mij bij allebei voor.
groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Karin

Ja hoor, ook bij popjes.

groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves