18 mei 2025, 22:43:49

vliegt weg van me

Gestart door angelo..., 27 juli 2005, 16:28:53

« vorige - volgende »

angelo...

hallo

Telkens als Kiki eruit haal blijft ie paar seconden zitten en vliegt dan steeds naar dezelfde plaats: een hangende baar aan het plafond, als ik hem er terug van af haal en hem wat verder breng blijf hij kijken naar die baar, en als ik hem dan omdraai kijkt ie rond naar iets anders om naartoe te vliegen. Om dan van daar terug naar die hangende baar te vliegen...
Hoe kan ik hem bij mij houden? En waarom doet hij dat?

Kolkkie

Hoi Angelo,

Als ik het goed heb gelezen in een ander topic van je, heb je net een jong valkje.
Het valkje zal langzaam aan jou moeten wennen, en dat gaat niet 1,2,3.
Je hebt er (veel) geduld voor nodig voordat je valkje bij je blijft zitten. Ook het vertrouwen is erg belangrijk.
Als een valkje iemand niet vertrouwd zal hij ook niet blijven zitten. Dat vertrouwen moet natuurlijk groeien.

Mocht het echt niet anders gaan, kan je je valkje voor 1 keer kortwieken.
Tijdens de rui zullen er weer nieuwe vleugelpennen komen en kan je valkje weer naar hartelust vliegen.
Info over kortwieken kan je hier vinden: http://www.valkparkiet.net/N_xp_9.html

Groetjes,

Mariska

Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Angelo

Oke, wat zou ik kunnen doen zodat hij me wat meer vertrouwd?

Danku

Bowie

Hi Angelo,

Onze Bowie hebben wij gekregen toen hij 7 weken oud was. Wij hebben hem de eerste 3 dagen in de kooi gelaten, zodat hij daar al vast de boel kon verkennen. Wel zijn wij steeds voorzichtig met de hand in de kooi gegaan zodat hij daar ook aan kon wennen en natuurlijk ook aan onze stemmen en zijn naam. Elke keer maar proberen of hij op je vinger wil gaan zitten. Als hij dat een keer doet laat je hem weer op zijn stokje plaats nemen. Steeds maar weer herhalen. De 4e dag mocht hij uit de kooi. Dat was natuurlijk wel wennen voor hem, maar hij was wel aan ons aan het wennen. Hij kwam ook gewoon bij ons zitten, vloog natuurlijk ook weer weg.
Hij is nu 11 weken en een heel leuk ondeugend gezellig valkje.  
Dus Angelo, met geduld en liefde voor je valkje lukt het je allemaal best.

Succes ermee!!

Liesbeth

Liesbeth

Hi Angelo :D

Hoe is het met je valkje? Komtie al bij je?

Liesbeth