19 mei 2025, 01:19:53

voeding brood

Gestart door mireille, 22 juli 2005, 12:44:27

« vorige - volgende »

mireille

ik heb sinds gister een valkparkiet die al tam is en die al volwassen is, hij is gevonden, maar kan ik hem ook brood voeren?

groet mireille

Gerda

22 juli 2005, 12:55:32 #1 Last Edit: 22 juli 2005, 12:57:18 by Gerda
Hoi Mireille,

Nee, je kunt een valkje niet alleen brood voeren. (je kunt hem wel een klein stukje geven als hij dat lekker vindt, maar niet als volledige voeding.) Je kunt bij de supermarkt grof parkietenvoer kopen (of bij de dierenwinkel), zorg ook dat hij vers water heeft. Dat zijn even de eerste levensbehoeften.

Als hij zo tam is, zal zijn baasje hem wel enorm missen. Is hij al aangemeld bij Amivedi?

Misschien kun je op dit forum bij het onderwerp gevonden/vermist een oproepje zetten.

Je kunt hier altijd vragen komen stellen hoor. Geen probleem. Geen enkele vraag is dom. Het gaat om het belang van het valkje.

Groetjes Gerda

mireille

nou we hebben hem tijdelijk van de dierenarts overgenomen, en mijn moeder werkt ook bij de dieren bescherming dus die zou het aan de dieren ambulance doorgeven dus ik denk dat t wel goed komt, en hij heeft een ringetje om dus de focker kunnen we ook zo vinden.

maar over dat brood, mijn moeder zegt dat in brood heel veel zout zit, maar ik geef het niet dagelijks hoor, maar hij zat er al zo naar te kijken...en hij vond het ook wel lekker, ik heb al wel parkieten voer omdat ik er zelf nog eentje besteld had en hij zit al in een groot oud rattenhok.

groet mireille

Gerda

Hoi MIreille,

Nou dan gaat het wel goed allemaal, als ik dat zo hoor.
Van mij krijgen ze vaak een klein stukje brood, maar niet dagelijks hoor.
Kijk maar eens bij deze poll:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,11514.0.html

Daar staat wat mensen hun valkje voor 'lekkers' geven.

Ik hoop dat je de eigenaar snel vindt, want zo'n tam valkje wordt erg gemist!!
Maar ik ben blij dat jij er in de tuissentijd zo goed voor zorgt ;)

Groetjes Gerda

Karin

Hoi Mireille,

Kun je het ringnummer lezen ? Dan kun je nml achter de kweker komen en dan weer achter de eigenaar. Ik zou hem toch maar bij amivedi opgeven  ( www.amivedi.nl ) , want vaak werken instanties toch langs elkaar heen, de ene denkt dat de andere het al gedaan heeft enz. Verder kun je een advertentie op marktplaats zetten bij gevonden vermist en hier op de site. Mensen met een computer zoeken daar al snel. Mocht je het ringnummer kunnen lezen wil ik je wel helpen de kweker te vinden. Het valkje zal vreselijk gemist worden, ik moet er niet aan denken dat één van mijn valkjes weg zou vliegen !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

mireille

bedankt voor jullie hulp, ik zal kijken wat mijn moeder er van zegt ;)

groet mireille (en kusjes van de valkparkiet)