17 mei 2025, 19:47:19

Kreunende Duncan

Gestart door zazoe, 20 juni 2005, 13:52:53

« vorige - volgende »

zazoe

Hoi allemaal,

Ik had even een vraagje over een van mijn valkjes.
Duncan is ineens begonnen met kreunen als hij mij ziet... ???
Als ik hem kroel gaat hij gewoon door met kreunen, klinkt een beetje als een roestig scharnier (met dank aan mijn moeder voor de vergelijking  ::) ).

Een van mijn andere valkjes doet dit ook soms als ik hem kroel, maar dan kort en zacht, als Duncan begint vallen de andere twee stil om te kijken wat er aan de hand is! ::)

Is het misschien nog gedrag van toen hij nog door de ouders gevoerd werd??
(hij is van 19 april)

Het is overigens niet zo dat hij niet kan fluiten, het zijn echt 'buien', hij houdt er soms ineens mee op en dan fluit hij weer gewoon...

Ik weet wel dat het niks ernstigs is, maar ben gewoon erg benieuwd of iemand er een verklaring voor heeft.

Liefs, Sanne.  :)

angel310

hoi sanne

is het niet een soort uiting van genieten
net als snorren bij katten bijvoorbeeld?
ik zou het anders ook niet weten

groetjes angelique

zazoe

Dat dacht ik eerst ook, maar hij begint al als ik maar in de buurt kom!! ;D

angel310

misschien doet hij dat als een soort aanmoediging,
zovan kom me aub kroelen

misschien is hij een beetje kroel verslaafd ;) :D

groetjes angelique

Rianne

Misschien bedelt Duncan nog om voer. Tinco kraste ook toen hij nog eivoer pap kreeg.

zazoe

Kroelverslaafd is hij sowieso, maar dit vond ik wel erg apart.
Het gaat door merg en been, hoe dichterbij ik kom, hoe harder het gaat. ::)

Ik dacht ook dat het misschien om voer ging, maar hoe hij daar dan bij komt ineens?? ???

Sanna

Hihi, doet me denken aan een nestje duiven bij ons in de tuin, die kreunen ook zo ontzettend als ze in het nest zitten ;D. Klinkt als een typisch gevalletje verwend valkje hahaha :D ;). Grappig hoor, dat hij zich dat zo heeft aangeleerd.

Groetjes, Sanna

margreet

hallo Sanne,

Klinkt als bedelgedrag, heb ik ook gehad met twee valkjes, bij de een was het echt bedelgedrag naar de ouders, bij de andere naar mij toe, meestal tegen de avond, dan gaf ik een stukje trosgierst en daar viel hij dan letterlijk op aan, en dan was het over. Maar wees gerust het gaat weer over.

groetjes Margreet

zazoe

Hoi Sanna en Margreet,

Bedankt voor jullie reacties. :)

Ik dacht al dat het zoiets was, mijn eerste valkje bedelde ook bij mij om eten en aandacht (die probeerde zijn hoofd gewoon in mijn mond te steken, gelukkig is Duncan iets subtieler ::) ).

Ik had dit nog nooit meegemaakt, hij klonk ineens helemaal niet meer als een valkje, vandaar dat ik het toch wel vreemd vond.

Gelukkig dat jullie me gerust gesteld hebben. :)

Liefs, Sanne.

Karin

Haha, wat een bedelaardje ! Je verveeld je geen moment met hem hè ?  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves