9 juni 2024, 15:47:38

sterven door te veel zonnebloemen??

Gestart door hans., 1 mei 2003, 11:32:42

« vorige - volgende »

hans.

maar zit  weer met vraag...mijn valkp.eet niet alleen graag bruin brood maar ook graag zonnebloemen.nu is het zo dat bepaald de vogels kunnen sterven door te veel zonnebloemen te eten.ik hoop dat dit geen kwaad kan bij valkparkieten?

Karin

Hoi Hans,

Teveel zonnebloempitten is niet goed. Dat is veel te vet. Veel luchtwegaandoeningen bij bijv. papegaaien schijnt veroorzaakt te worden door te vette / verkeerde voeding. Of dat bij valkparkieten ook zo is weet ik niet, maar het zal in iedergeval niet gezond zijn. Iedere dag patat is voor ons ook niet goed  ;D  In de meeste voeders zitten te veel zonnebloempitten, daarom meng ik mijn valkparkietenvoer met gewoon parkietenvoer. Ongeveer met de verhouding van 2 kg valkparkiet op 1 kg parkiet. Dit ook omdat ik ook een gewoon parkietje heb.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Chewy

Pas op met die kant en klare voedselsamenstellingen. Echt teveel zonnebloempitten kunnen rampzalig zijn :-/.
Stel het zelf samen. Koop een zakje zaad en koop een zakje zonnebloempitten. Stel het samen naar het eetgedrag van je valkje(s). Eten ze veel zonnebloempitten, geef ze dan juist wat minder dan normaal. Ze hebben het wel nodig, maar het is meer een lekkernij.