23 mei 2024, 04:51:30

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

carco

Hoi Marlies

Ik ben vandaag ook naar een kweker geweest om mijn bonte witmasker op te halen die had ook geelwangen zitten(jonkies), maar wel door de ouders uitgebroed, maar ook na 10 dagen gestopt met voeden.
Wees inderdaad maar extra zuinig op je koppel dus.
Ik vind ze trouwens wel heel erg mooi.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




♪ Marlies

18 juni 2005, 00:08:05 #136 Last Edit: 20 juni 2005, 20:34:48 by marlies
De geelwangen zijn aan de tweede ronde begonnen. Ik hoop dat ze het weer net zo goed doen als met de eerste. Ze weten nu in elk geval wel wat het is .
M'n geelwang pop is nu drie jaar. Toen ik haar deze winter kocht zat ze met een cinnamon geelwang  man die helaas de winter niet heeft overleefd. Hij was ook drie jaar. De vorige eigenaar zei dat hij ze nog maar net had en dat ze bij hem nog niets hadden gedaan. Hij heeft ze weg gedaan omdat hij verder wilde gaan met lorries en Engelse grasparkieten.
Ik weet dus niet of deze pop al eerder nestjes heeft gehad en hoe ze het er eventueel vanaf heeft gebracht.
Het tweede nestje is nu toch wel iets minder spannend, maar ik blijf ze natuurlijk wel in de gaten houden.
Als ik morgen tijd heb zal ik nog wel wat fotoos van de kleintjes maken en op de site zeten. Is natuurlijk weer een paar dagen geleden.

♪ Marlies

18 juni 2005, 08:42:08 #137 Last Edit: 20 juni 2005, 20:34:16 by marlies
Hier nog wat fotoos van jongen

.

Dit is een bont gepareld jong van m'n oude bonte (niet gereserveerd)



Cinnamon popje( niet gereserveerd)



Oude bonte met gepareld jong( gereserveerd)



Jonge geparelde (gereserveerd) met bont geparelde

Yvonne_R

Hoi Marlies,

Ik ben er nog hoor (zie mijn dagboek)!
Wat gaat het toch weer hard bij jou zeg. En wat een mooie valkjes heb je toch, die bont geparelde vind ik ook wel heel leuk zeg. En wat ben je je geelwangen nog snel kwijtgeraakt dan. En ik hoop echt dat deze 6 eitjes van je geelwangkoppel ook weer bevrucht zijn en ze nogmaals een ronde grootbrenegen. Hopelijk zitten er dan wat meer geelwangjongen bij.

Groetjes Yvonne


Yvonne's valkenparadijs!

♪ Marlies

18 juni 2005, 13:48:40 #139 Last Edit: 20 juni 2005, 20:33:18 by marlies
 :'(  :D Gemengde gevoelens, het eerste jonge valkje is vandaag opgehaald. Een van de cinnamon zusjes is van ochtend naar Koudekerke vertrokken. Is gelukkig terecht gekomen  bij een stel leuke mensen waar de vorige tamme valkparkiet helaas van  weggevlogen is. Ik kreeg al een mailtje met fotoos van ze. Ze hebben beloofd om af en toe een mailtje te sturen hoe het met Gertje  gaat.  Leuke naam . :D
Nu de rest nog.

Petra en Cheeky

Lijkt me heerlijk als je weet dat ze goed terecht komen en dat je van hun wel en wee op de hoogte wordt gehouden via foto's en verhalen! Ideaal toch? Dat haalt het wrange weg van het moeten afstaan van de jongen... want allemaal houden, gaat toch niet!

Groetjes,
Petra

♪ Marlies

18 juni 2005, 15:22:02 #141 Last Edit: 20 juni 2005, 20:35:22 by marlies
Hier de nieuwe beloofde fotoos:



Mijn nieuwe witmaskerman



bont geparelde van witmasker pop (niet gereserveerd)



jonge cinnamon geparelde geelwang ;D



lutino gepareld zusje van geelwang (niet gereserveerd)



witmaskerjonkie(gereserveerd)

antoine

hoi Marlies,
wat heb jij tog een prachtige valkjes!!!
wouuuuw, die geelwang, hihi,
heb ze zelf nu ook 1tje, maar je gele wangetjes zijn nog niet egt duidelijk, dus nog niet zo mooi als die van jou ;D ;D
die lutino geparelde pop, amai , die is geel zeg! prachtig, als je daar mee jonkies, mss wel een lutino geparelde geelwang!
hihihi, stiekem jaloerss!!
grtz antoine

♪ Marlies

18 juni 2005, 18:52:57 #143 Last Edit: 20 juni 2005, 20:35:42 by marlies
Nou Antoine,
Om  met die lutino geparelde pop van de geelwangen, jonge lutino geparelde geelwangen te krijgen, zal ik toch een geparelde man  split geelwag en split lutino moeten vinden. Dan moeten de splitten lutino en geelwang op hetzelfde gen liggen (als ik het goed begrepen heb), om lutino geparelde geelwangen te krijgen. Dat zal nog niet meevallen denk ik.
Maar we blijven hopen.

Groetjes Marlies

antoine

hoi Marlies,
klopt hoor wat je zegt,
maar je kan ook een wildkleur man split lutino geelwang gepareld nemen, of split lutino geelwang, dan heb je nogaltijd lutino geelwang jongen!,
natuurlijk , de vraag is, waar vind je die man??,
hopelijk vind je er 1tje,
ik blijf volgen,
groetjes antoine

Joyce28

mooie foto's zeg,prachtige valkjes
en een geelwang komt hier ooit ook zeker :P ;D

♪ Marlies

19 juni 2005, 00:46:52 #146 Last Edit: 20 juni 2005, 20:36:02 by marlies
Vanavond is m'n jonge geelwang koppel opgehaald , zo te zien  mogen ze in hun vleugeltjes knijpen dat ze weer zo'n goed plekje hebben gevonden.  :P  Deze mensen waren ook absoluut besmet met " het valkenvirus" dat was direct al duidelijk.Ik hoop dat ze er veel plezier aan mogen beleven en dat er mooie jonkies uit komen.
Het doet me goed dat ook deze twee weer op een goede plek  terecht  zijn gekomen.


syl

hoi marlies, we zijn goed thuis gekomen en de reis is goed gegaan. het mannetje zat op de hoogste stok over mijn hoofdleuning te kijken was zo een leuk gezicht. ze hebben net al lekker aan de trostgierst zitten knabbelen na eerst de andere valkjes luidruchtig hallo te hebben gezegd. normaal doe ik ze eerst 3 weken in quarantine maar ik vond dat nu niet nodig heb gezien hoe ze er bij jou bij zitten  ;) nu zitten ze lekker te slapen en ben benieuwd hoe ze het morgen vinden. ik hou je op de hoogte.

groetjes syl

♪ Marlies

19 juni 2005, 01:11:39 #148 Last Edit: 20 juni 2005, 20:36:22 by marlies
Hoi Syl,
Fijn dat te horen. Ik ben zeer benieuwd hoe ze het gaan doen bij jullie.

Groetjes Marlies

♪ Marlies

19 juni 2005, 09:57:45 #149 Last Edit: 20 juni 2005, 20:36:44 by marlies
Hoi Bonnie,

Het geelwang jong op het gele deksel ga ik zelf houden. De geparelde lutino met oranje wangetjes mag weg. Er zit ook nog een geparelde met oranje wangetjes bij, als dat en man is dan is het een split geelwang en die mag ook weg. Als het een pop is trouwens ook.
Ik heb nog vier bont geparelde , drie fallows, twee geparelde fallows, een lutino, een geparelde lutino (pop) ,een cinnamon (pop), deze zoeken allemaal nog een goed baasje  8) .