5 juni 2024, 12:01:17

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

Mandy

Zo hier is ook alweer van alles gebeurd zie ik wel. :)
Jammer van de geelwangen maar verder gaat het dus wel goed, fijn. En ik ben ook benieuwd naar je bleekmaskers, 8 eitjes, daar moet vast een mooie bleekmasker uitkomen! Zal je vast al reserveringen voor hebben of niet?
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

♪ Marlies

Hoi Mandy,

Helaas is de bleekmasker gestopt met broeden. Ze zijn vorige week dinsdag gestopt en ik verwachtte vrijdag het eerste jong :'(
Ik heb de eitjes nog overgelegd bij een koppel wat wel de hele dag in het broedblok zit, maar zelf nog niks gedaan heeft. Zaterdag waren de eitjes koud dus ik denk dat is gebeurd. Toen heb ik een eitje open gemaakt om te kijken en m'n jongste zoon zei dat het nog leefde. Ik dacht dat het bewoog doordat het slijm uitzakte, maar hij hied vol van niet. Tweede eitje open gemaakt en inderdaad, er zat nog leven in. De eitjes waren al een paar dagen koud. Ik heb ze weer terug gelegd, maar ik hoop nergens op.

Volgend jaar weer maar proberen.


De eerste valkjes van de tweede ronde zijn uitgevlogen.

Ik heb nu drie lutino popjes waarvan een bonte. ;D
De rest zijn wildkleurtjes split bont of met een klein beetje bont in de nek.

M'n oude geelwang heeft nu weer twee eitjes, dus die mag nog een keer. Voor de rest is het afgelopen. Als de jongen zijn uit gevlogen dan gaan de blokken weg.

Nemo heeft 4 jongen, waarvan er zo te zien een cinnamon is. Ik hoop dat deze op Nemo jr. gaat lijken. ;D


Groetjes marlies ;)

Rianne

Zonde hoor van je bleekmasker eitjes. Hopelijk komt het toch nog goed, door de temperatuur van de laatste tijd.
Toch wel fijn dat je Nemo niet weg hebt gedaan. :D

Riny

24 juli 2006, 10:21:09 #1173 Last Edit: 24 juli 2006, 10:26:07 by Riny
Hoy Marlies
Dat vindt ik heel erg jammer voor je.
We gaan met de hele kluit maar duimen.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
En net wat Rianne zegt, echt koud worden de eitjes met dit weer niet.
Groetjes Riny :D

Caroline

Heel veel succes nog met de bleekmaskereitjes!!

Begrijp ik het nu goed, dat de twee opengemaakte eitjes, de jongen nog leven?? Of is dit niet goed gegaan??  :'(

Heel veel succes ook met de laatste ronde van de geelwangen.

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♪ Marlies


Hoi Rianne, ;D

Ik ben zeker blij dat ik Nemo niet heb weg gedaan, het is zo'n mooi popje. :P

Bij de bleekmaskers heb ik de hoop al opgegeven. De eitjes zijn aan het zwart worden, ik denk dat de jongen in het ei zijn doodgegaan. :-\ :'(

Hoi Riny, ;D

Fijn dat jullie met z'n allen gaan duimen, maar ik denk niet dat het nog wat wordt.
Ik heb er in elk geval een mooie bleekmasker lutino aan over gehouden. ;D
Hopelijk volgend jaar beter.

Hoi Caroline, ;D

Dat heb je goed begrepen.
Ik had dit niet meer verwacht, anders had ik het zeker niet gedaan. :-\

Met de geelwangen heb ik eigenlijk ook geen klagen.  Er zaten toch drie mooie cinnamon geparelde geelwang popjes en vier split geelwang mannetjes bij. ::) ;D


Groetjes Marlies ;)

Quendi

Hoi Marlies,

Wist j door de ouders dat het bonte lutinootje bont was? Of kom je zien dat ie bont was? Want ik heb nu ook een lutino jong uit een koppel die bonte en split bonte jongen geven en ik zou graag willen weten of zij ook bont is. Maar ze is nog maar 2 weken oud.

Groetjes Sietske

♪ Marlies

Citaat van: Quendi op 24 juli 2006, 19:22:56
Hoi Marlies,

Wist j door de ouders dat het bonte lutinootje bont was? Of kom je zien dat ie bont was? Want ik heb nu ook een lutino jong uit een koppel die bonte en split bonte jongen geven en ik zou graag willen weten of zij ook bont is. Maar ze is nog maar 2 weken oud.

Groetjes Sietske


Hoi Sietske, ;D

Ik wist door de ouders dat er bonte lutino's uit kunnen komen, maar bij deze is het ook te zien. Ze heeft nl donkerdere gele vlekken.

Groetjes Marlies ;)

♪ Marlies

Alle jongen zijn momenteel uit gevlogen.


Ik heb nog zitten :

2 lutino popjes.

1 bont lutino popje

2 bonte witmaskers

2 cinnamon bonte witmaskers ( een is bijna hetzelfde als Nemo jr van Ed  ;D  )

Deze twee houd ik voorlopig  zelf om te kijken of er een mannetje bijzit.
Dan ga ik misschien tegen het volgend voorjaar m'n bleekmasker pop omkoppelen om meer bleekmaskers en minder wildkleur te gaan kweken.

7 wildkleurtjes met leuke splitten. Twee ervan zijn zeker mannetjes.



De derde ronde.

M'n oude geelwang koppel heeft nog 4 eitjes liggen. Ik denk niet dat daar nog wat uitkomt, want ik zie ze regelmatig buiten zitten. Bij de eerste ronde zaten ze echt altijd met z'n tweeen in het blok. :-\

Het jonge geelwang koppel had weer onbevruchte eitjes. :-\

Hier heb ik nu 6 eitjes van m'n bleekmasker bij liggen, want die had weer eens geen zin om verder te broeden. De pop is net zo'n kip, nu heeft ze al voor de vierde keer eitjes gelegd.
Nu is het dan toch echt klaar voor hun, want ze lusten er wel pap van. Gisteren waren ze weer aan het wipwappen. ::) :o
Vanaf zondag kunnen de eerste eitjes uitkomen. ;D


Het bonte witmasker koppel dat ik als laatste heb bij gekocht, had vandaag hun eerste eitje liggen. Eindelijk ::) :P
Dit koppel zit in de kweekruimte van Martin, dus die mogen nog even hun gang gaan. ::)
Ben benieuwd of daar net zulke mooie jongen als pa en ma uit komen.
Weer maar geduld hebben. :-\


Groetjes Marlies ;)

*Yvon

Hoi hoi

CitaatHet bonte witmasker koppel dat ik als laatste heb bij gekocht, had vandaag hun eerste eitje liggen. Eindelijk 
Dit koppel zit in de kweekruimte van Martin, dus die mogen nog even hun gang gaan.
Ben benieuwd of daar net zulke mooie jongen als pa en ma uit komen.

Van dit koppel ben ik ook wel heel nieuwsgierig.  ;)

groetjes Yvon[/color]

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

♪ Marlies

Hoi Yvon, ;D

Hier komen alleen maar bonte witmaskertjes uit, of een van de ouders moet nog een split hebben. Dan wordt het natuurlijk weer anders. :P
Ik hoop dat ze op de ouders lijken qua bont patroon.

Een van de bleekmasker eitjes is vandaag uitgekomen, een lutino popje. ;D  Nu maar hopen dat ze bleekmasker is.
Een eitje lag te piepen, en in een tweede hoorde ik tikken.
Het laatste eitje was nog stil.
Ze hadden 6 eitjes, maar ik zag gisteren dat er een kapot was gemaakt. Waarschijnlijk door een van de jonge valkjes die nog in de volière rondvliegen. :-\

Groetjes Marlies ;)

Riny


Hoy Marlies
Dan gaan we toch met de hele bubs duimen voor je dat het een bleekmasker is.
Groetjes Riny :D

♪ Marlies

Hoi Riny, ;D ;D

Met zulke duimen moet het goed komen. ;D ;D :P

♪ Marlies

Vandaag is lutinootje 2 geboren. ;D
Nog 3 eitjes te gaan.

Caroline

Gefeliciteerd!!  :D

Spannend hoor!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.