9 mei 2025, 23:04:47

kooi

Gestart door Barbara, 15 april 2003, 05:46:49

« vorige - volgende »

Barbara

Hoi,

ik heb de kooi die als 3de op de pagina met kooien staat. Is die groot genoeg voor 2 valkjes? Ik heb er een grasparkiet bij gedaan omdat ik dacht dat het te klein zou zijn, maar na het lezen van wat berichtjes op het forum lijk thet er op dat het wel kan. Zou ik er nog een valkje bij kunnen doen en de grasparkiet laten zitten of is dat teveel van het goede of levert dat problemen op?

Tara

Hoi Barbara,

2 valkjes kunnen er in ieder geval in, maar die grasparkiet er nog bij wordt wel wat druk, wil je die grasparkiet houden? Of als het niet kan, niet? Want voor 2 valkjes is die kooi wel geschikt hoor :)

Groetjes, Tara

Barbara

Dat wordt een dilemma..... het grasparkietje lijkt erg tam te kunnen worden en de vogels reageren nu af en toe op elkaar door te roepen, dat is net zo leuk. En Dimi, het valkje lijkt helemaal los te zijn gekomen na de komst van Ukkie de grasparkiet. Hij komt vaker zijn kooi uit, vliegt opeens als de beste (zie: gedrag en dan mijn berichtje met introductie over hem) en is veel nieuwsgieriger geworden, alsof hij wil laten zien dat ie echt wel leuk is  :D

Het grasparkietje kan de buitenvolière in bij mijn moeder, daar zitten gras- en valkparkieten in.... en een nieuwe valkparkiet is vast nog net ff leuker dan een grasparkiet voor Dimi, toch? Of Ukkie moet in een kooitje apart, wordt ie ook wel weer makkelijker tammer van. Maar heb niet zo heel veel ruimte over.... nou ja, ik ga maar eens overleg plegen met 't vriendje, het is tenslotte ook zij huis, haha! Het zal er wel op uit komen dat Ukkie naar mijn moeder gaat en Dimi een soortgenootje als gezelschap krijgt, net ff leuker en eigenlijk  had ik dat al in mijn hoofd totdat Ukkie toevallig op mijn pad kwam. Overigens maken ze nu geloof ik ruzie.... hhmmmmm

Paul

Hoi Barara,
Die kooi is toch van het merk Gabber?
ik heb er zelf ook zo een en die is zeker groot genoeg voor 2 valkjes hoor.
Kwa ruimte is het ook wel groot genoeg voor een grasparkiet erbij maar die gaan wel vaak vechten maar het kan soms ook goed gaan hoor maar dat is een kwestie van proberen.
Als je valkjes een nestje zouden krijgen moet je zeker wel de grasparkiet er uit halen tot het nestje tataal uitgevlogen is.
Vaak slopen ze de jongen van de valkjes namelijk :-(

Groetjes,  Paul

Barbara

Nou, misschien toch een valkje erbij dus binnenkort en kijken hoe Ukkie zich gedraagt. Als het niet lukt is een buitenvolière natuurlijk ook geen straf..... en het wordt alleen maar warmer weer de komende maanden, dus dat komt dan wel goed uit mocht het misgaan. Het lijkt er wel op inderdaad dat Ukkie meer de baas begint te spelen over Dimi nu hij een beetje gewend is (zit er pas iets meer dan 2 weken bij geloof ik), het kleine opdondertje  ::)

Ik hou jullie op de hoogte!

Paul

Hoi Barbara,
Grasparkieten zijn inderdaad vaak de baas over valkjes hoe klein ze ook zijn :-(
Een valkje is wat dat betreft een vogel die minder vijandig is en veel meer tolereert van andere vogels maar grasparkieten kunnen soms echte etters zijn :-(
Toch komt het heel vaak voor dat een grasparkiet en valkparkiet bij elkaar zitten en goede maatjes met elkaar zijn.
Het is dus gewoon een kwestie van kijken hoe het gaat als je er een ander valkje bij zou zetten.

Groetjes,  paul

Barbara

Oh ja, het is inderdaad die Gabber kooi!

Paul

Hoi Barbara,
Dat vind ik zelf wel een hele mooie kooi, alleen de zitstokken die er standaard in zitten vind ik meestal niks daar kunnen ze niet lekker met de pootjes omheen omdat ze ook erg glad zijn.
Meestal zet ik er andere stokjes in die helemaal rond zijn en niet half open.
En een grasparkiet heeft eigelijk weer wat dunnere stokjes nodig dan een valkparkiet dus je zou er ook een dunnere voor de grasparkiet in kunnen hangen.

Groetjes,  paul

Barbara

Hoi Paul,

ik heb de kooi bij de valkparkiet gekregen, die ik dus ook al gratis kreeg omdat zijn baasje allergisch was geworden, geluksvogel ben ik hè? Hij is inderdaad erg mooi. Er zitten nu 2 wat dikkere houten stokjes in en 1 zo'n half open, dieis dus dunner en ik heb er een tak in gedaan. De nageltjes zouden dus ook wel moeten slijten en de diktes variëren om verkramping van de pootjes te voorkomen. En ze kunnen in deze kooi natuurlijk ook lekker vee klimmen!