15 mei 2025, 01:29:01

in bad en onder de douche

Gestart door Ilse, 25 augustus 2005, 10:22:50

« vorige - volgende »

Ilse

hallo,
Ik heb al eerder een mailtje gestuurd over de vleugel van mijn vogel maar nu heb ik nog een vraagje.
ik heb hem net in bad gedaan. zijn er ook dingen waar je heel erg om moet denken wanneer hij in bad zit en als je hem er daarna uit haalt. Want hij is dan natuurlijk best wel nat.

En hoe kan ik mijn vogel goed in conditie houden want hij is gekortwiekt. en kunstjes kan hij nog niet maar ik zou wel graag willen weten hoe je ze leuke kunstjes kunt leren.

alvast heel erg bedankt,
Ilse

saskia_w

je moet hem droog maken met een handoek of fohn kijk wel uit dat het niet te warm word maar moet dit wel bij spoed?

groetjes saskia

Pull the bow of Live and shoot.
Faster than love...
Faster than sadness....
Before you get caught up
In confusion...seize your path.

If you stand still for Even a moment,
Unanswered questions
will catch up to you.
----------------------------------
Don't go...
Don't leave.
Stay close to my heart.
I will carry on your name.
I will finish...

Snoop en vinnie

hoi,
als ze nat zijn, zijn ze ook veel rustiger dan normaal, dan kan je ze gewoon op je schouder zetten...
Zo zijn ze makkelijker tam te maken ;)
grtz.
Shirak ;D ;D ;D

Ilse

hallo,
ik ben ilse en ik zou wel graag willen weten dat als je een valkparkiet in bad doet of er dan ook eventuele risico's aan vast zitten en zijn er ook dingen waar je heel erg om moet denken.
bijvoorbeeld als hij in bad zit/of onder de douche, en de tijd wanneer hij er net uit is. maar natuurlijk ook de tijd daarna als er daarna ook nog dingen kunnen gebeuren van de tijd dat hij in bad is geweest.

alvast bedankt,
ilse

Karin

Omdat je 2 keer een vraag over badderen en douchen gezet hebt heb ik ze samengevoegd Ilse. Ook heb ik het bericht bij spoed weggehaald, want dit is niet bepaald spoed toch ?  ;D Let een beetje op waar je wat zet, dan blijft het overzichtelijk voor iedereen.

Ik zou het valkje gewoon "douchen" met een plantenspuit die je alleen voor je valkje gebruikt ( dus geen rommel erin ) met lauwwarm water. Wel oppassen voor tocht als hij nat is.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Ilse

hallo,
zou je ook met je parkiet onder een echte douche kunnen dan???

groetjes ilse

Gerda

Hoi Ilse,

Een gewone douche is vaak een wat te sterke straal voor een valkje. Ieder valkje is anders, maar de meeste valkjes vinden een nevel lekkerder - dus met een plantenspuit, niet direct op de valkjes spuiten, maar eigenlijk boven ze. zodat de nevel neerdaald. Dan kun je daarna verder gaan met proberen wat ze lekker vinden en iets directer sprayen!!

Bij mij hebben ze allemaal hun buien en vinden de ene keer een douchenevel heerlijk, de volgende keer vliegen ze weg, of gaan in een hoekje zitten om niet nat te worden.

Het is allemaal een kwestie van uitproberen.

Veel succes,
Gerda

Ilse

hallo,
ik ben met hem onder de douche geweest en hij vond het best wel lekker. bij het feunen viel hij zelfs bijna in slaap ;Dwhaha

groetjes ilse

Rianne

Denk je er wel om dat je valkje niet te nat word? Ze hebben een vet laagje op de veren en als je ze te nat douched gaat dat laagje eraf. En let erop dat de fohn niet te warm wordt. :)

Ilse

hallo,
hoe warm de fohn weet hij zelf wel want als ik er te dicht op zit doet hij een paar stapjes achteruit en wanneer hij vind dat het wel warmer mag gaat hij er zelf al dichter naartoe. Dus dat zit wel goed.

Maar wat is te nat. hij zit ongeveer 3 minuten echt in het water en de rest zit hij gewoon op de wastafel op een handdoek. ik neem hem gewoon 1 keer in de week mee onder de douche wanneer ik ga douche dus hij zit dan alsnog wel in de dauw.

dus is dat al te nat?

groetjes ilse

Rianne

Met te nat bedoel ik dat hij er niet uit mag zien alsof ie kopje onder is geweest. Als een natte kat zeg maar. ;)

Ilse

hallo,
Dat is hij al wel geweest. (niet koppie onder maar zo nat) :-\
is het een probleem als het al een paar keer is gebeurd?
het is in ieder geval niet vaker dan 2 x gebeurd.

ik kan daar dan in ieder geval nu beter rekening mee houden.
bedankt :-*

groetjes ilse

Valerie

Nou, toen ik nog in Duitsland woonde en Rocky & Ricky samen in dat kleine kooitje zaten, maakte ik de kooi altijd schoon onder de douche. Kans dat de vogels onde de straal kwamen was wel groot, maar ze genoten ervan. Ik ging er ook niet direkt op, maar eroverheen, dus ze kregen wel een heleboel water mee.
Valko heb ik al wel eens in water gedompeld om hem even schoon te maken, maar echt doornat? Nee, dan ben ik te bang dat ze iets oplopen. Wel houd ik hem dan in een handdoek om te drogen, vindt ie fijnen dan de fohn, denk ik. Hoewel Rocky de fohn dan weer fijner vond.

Ilse

hallo valerie,
als ik hem gewassen heb houd ik hem eerst in een handdoek.
ik doe dan de handdoek in mijn hand, leg daar coco op en daarna de rest van de handdoek weer over coco heen. dan masseer/wrijf ik hem over zijn ruggetje. dat vind hij egt heerlijk.
en wanneer ik dan met de handdoek bezig ben geweest ga ik fohnen. Dat vind hij wel net zo lekker.
als hij de fohn ziet loopt hij er zelf al naar toe en begint hij deuntjes te fluiten, egt sgattig :P

ik heb hem eerst een paar dagen achter elkaar gewassen maar nu doe ik het maar 1 keer in de week zodat hij niet te vaak erg nat word.

Groetjes ilse :-*