14 mei 2025, 18:44:50

Jonkies wassen?

Gestart door Mitch, 12 augustus 2005, 16:42:08

« vorige - volgende »

Mitch

Hallo.

Ik heb nu 3 jonkies van 6 weken oud.
Ik heb de ouders wel een keer gewassen maar dan springen ze uit de goot steen. Maar soms vinden ze het heel lekker en dan blijven ze zitten.
Nu wil ik de jongkies wassen.
Waar hoe en wanneer moet ik dat doen?
Vertel me alles.

Mitch

Roosje

Als ze echt vies zijn gewoon even met de plantenspuit een beetje nat maken en met een doekje de viezigheid eraf halen.

Karin

12 augustus 2005, 16:55:47 #2 Last Edit: 12 augustus 2005, 17:01:57 by Karin
Echt wassen is niet nodig, ik denk dat je douchen bedoelt ? Een plantenspuit met lauwwarm water ( en natuurlijk hebben er geen andere middelen in de plantenspuit gezeten ) en dan op de zachte bruschestand... vinden ze hééérlijk ! En mocht je een keer een jong echt moeten wassen ( pap, veel ontlasting of wat dan ook ), zet hem in een bakje lauwwarm water ( geen shampoo of zeep ) en dan met een nat keukendoekje zachtjes over de viezigheid heen gaan, maar echt leuk vinden ze dat meestal niet  ;)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rianne

Hoi,

op zich hoef je valkjes op die leeftijd niet te wassen. Je kunt ze er wel vast aan wennen, zoals eerder gezegd, met een schone plantenspuit. Koop voor zekerheid dan een nieuwe, want als er nog resten gif of schoonmaakmiddel inzitten is dat niet goed voor je valkjes!

mitch

Ok,

Ik heb het uit geprobeert en ze vinden het echt heel lekker,
Ik wil ze er heel graag eventjes uit halen om te aaien ofzo iets, maar wat moet ik er precies mee doen? op de bank zitten aaien of gewoon beetje spelen ofzo?

fr. mitchell

Rianne

Zet maar op tafel met een paar speeltjes, rietjes bijvoorbeeld of een wasknijper, en kijk wat ze ermee doen. :)

kellY

Oke,

Alleen ze zijn bijna 7 weken oud.
Dus ze vliegen vast weg toch?
En moet ik alle 3 de jonkies tegelijk nemen? of omstebeurd? of met een ouder?

Kelly

Ilse

hallo kelly,
ik denk dat je beter eerst omstebeurten kunt doen en dan kijken wat ze doen.
als er 1 mee gaat spelen kun je de andere er ook bijhalen in de hoop dat zij het voorbeeld volgen van het valkje die er al mee speelt.

succes
Groetjes ilse