28 maart 2024, 23:31:23

Nog maar 3 dagen...

Gestart door RobjeH, 26 april 2005, 13:48:25

« vorige - volgende »

RobjeH

Enkele weken geleden heb ik voor het eerst succes gehad met een koppeltje. Sinds die dag is het snel gegaan en heb ik ineens drie parende koppels. Volgens de kweekkalender moet het eerste eitje de 29e uitkomen. Ik heb alles goed in de gaten gehouden, maar de eitjes nooit gecontroleert op bevruchting. Juist omdat ik geen idee heb of de eitjes bevrucht zijn, is het extra spannend.

Hebben jullie nog tips met betrekking tot kleine valkparkietjes? Vanaf hoeveel dagen/weken kan ik ze eruit halen om aan mijn hand te laten wennen? Vanaf hoeveel weken mogen ze echt uit de voliere? Ik heb flink zitten zoeken, maar kon weinig vinden over dit onderwerp. Alle tips zijn welkom  ;D

Groetjes,

Robbie

Paul

Hoi Robbie,

Ik haal ze vanaf dag 1 elke dag even uit het broedblok voor foto's en naargelang ze ouder worden en zeker als ze de oogjes open hebben kan je ze langer uit het broedblok houden.
Als ze eenmaal veren krijgen mogen ze nog langer uit het broedblok omdat ze dan zichzelf goed warm kunnen houden.
Wcht in elk geval eerst even af od de eitjes uit gaan komen dat zou wel heel leuk zijn :)

Groetjes, Paul