10 mei 2025, 19:33:39

ziek?????????

Gestart door aletta, 11 april 2005, 13:06:35

« vorige - volgende »

Riny

15 april 2005, 11:55:08 #15 Last Edit: 16 april 2005, 08:25:51 by Riny
Hoy Inger
Ik ben het volledig met je eens,en geloof er niets van dat die man veel verstand van valkjes heeft.
Ik denk dat die meer geinteresseerd is in zijn portemonnee.
En als je echt hart voor je valkjes hebt handel je wel anders.
Groetjes Riny :D :D :D

Claudia

:'( :'( :'(
Mijn kleine lieve Chico heeft het toch niet gehaald!!!
Gisteravond ging het eigenlijk best wel goed hij heeft toen nog bij mij op de schouder gezeten.
Maar vanmorgen toen ik hem uit z'n kooi wilde halen zat hij heel raar, hij wilde niet eten. Ik heb toch wat pap in z'n snaveltje gespoten maar hij slikte het gewoon niet door. :(
Ik heb toen meteen Riny opgebeld en die zag het ook niet meer zitten met hem.(toen zat hij al niet meer maar lag een beetje op z'n zij)We hebben ons best gedaan maar het mocht niet baten. Riny nogmaals bedankt en we spreken elkaar vast nog wel een keer.

Riny

Hoy Claudia
Ik vind het heel erg dat jullie Chico het niet gehaald heeft.
Als een valkje wat zo jong is in een paar dagen tijd zoveel afgevallen is ,helpt niets meer.
Je hebt echt alles gedaan wat je maar kon doen .
Nutribird ,Yakult ,druivesuiker en gezorgd voor warmte.
Meer kun je niet doen.
De fout ligt duidelijk bij de kweker die er maar vlug van af wilde zijn.
Chico is te jong geweest om zelf te eten.
Hopelijk hoeven jullie dit nooit meer mee te maken.
Heel veel sterkte met het vertellen aan je kindjes dat hun vriendje is dood gegaan.
Groetjes Riny :'( :'( :'(

Annouschka

Hoi,

alhoewel ik zelf 3 valkjes heb die met de hand zijn grootgebracht kan ik mij hier enorm kwaad om maken >:( niet op jullie lieve mensen maar op al die kwekers die vogels meegeven die nog niet zelfstandig zijn aan mensen die er geen ervaring mee hebben.
Begrijp me niet verkeerd, als het goed wordt uitgelegd  door de kweker en als je altijd terechtkan voor vragen enz dan is het wat anders, dat is ook ieder zijn eigen keuze om dan voor een handopfok of om voor een valkje wat uit de voliere komt te kiezen maar dit was vorig jaar ook al zo, hoeveel mensen hebben dan geen verdriet gehad om hun vogeltje?? :'( :'(  Ik hoop dat diegenen die nu nog van plan zijn om een handopfok te nemen uit een dierenwinkel of bij een kweker waar ze niet 100% zeker van zijn, nog eens heel goed nadenken en deze verhalen lezen zodat ze van veel leed gespaard blijven :'( :'(

Ik vind dit gewoon te erg voor woorden.
Heel veel sterkte met het verlies van jullie vogels

groetjes
Annouschka

Riny

16 april 2005, 08:25:18 #19 Last Edit: 16 april 2005, 08:27:50 by Riny
Hallo allemmaal
Dat is nu precies ook mijn mening.
Ik was gisterenmorgen zo boos  dat ik zo in de auto had kunnen springen om naar die man toe te gaan.
Maar je bereikt er niets mee,ze zeggen toch dat de mensen in kwestie het verkeerd gedaan hebben.Nu ik kan jullie vertellen dat Claudia toen ze eenmaal in de gaten had wat hier speelde echt alles heel goed gedaan heeft.
Als nu alle mensen die overwegen een valkje te kopen eens eerst goed op dit forum zouden lezen waren ze misschien ook niet meer zo goed gelovig.
En ik denk dat we dit nog 100x kunnen zeggen en met dikke hoofdletters schrijven,er zullen toch altijd mensen blijven die denken ''dat doe ik wel even''
Groetjes een verdrietige Riny :( :( :(

Valerie

Nou, een kennis van ons heeft gisteren een 5- weken oud valkje opgehaald bij een bekende kweker onder ons. Ik vraag me af of ze dat wel juist heeft, die 5 weken. Het valkje was volledig zelfstandig. Is dat niet vroeg voor een valkje? Ik weet nog dat Valko 8 weken was toen ik hem eindelijk daar mocht ophalen.
Ik vind het ook jammer dat er teveel valkjes verkocht worden die nog bijgevoerd moeten worden.

Riny

Hoy allemaal
Bij mij is nog nooit een valkje geboren wat met 5 weken zelfstandig was.
Ik geloof er ook niets van als ze dat zeggen.
Er gaan mij teveel valkjes dood van die leeftijd die al verkocht zijn.

Paul

Hoi Riny,

Met 5 weken kan dat volgens mij ook nog niet.
Hier weet ik wel zeker dat ze met 6 weken vaak zelfstandig eten maar tussen de 5 en 5,5 week echt nog niet.

Groetjes, Paul

Riny

Hoy Paul
Ik kan me daar zo kwaad om maken.
In nog geen 3 weken tijd heb ik meegemaakt dat de valkjes binnen een week sterven.
Dat zijn geen kwekers die valkjes houden voor hun hobby,maar ze doen het voor hun portemonnee.

leoni

hallo

ik heb ook een keer van marktplaats een valkparkiet gekocht en toen ik daar was zat hij in een klein kooitje en hij zei dat hij een weekje gelede nog heel erg bijten en schuw was.
toen ging die man hem pakken maar de valkparkiet was heel erg bang voor hem en toen die bij ons thuis was had ik hem eerst laten wennen aan de nieuwe kooi enzo en een paar dagen later toe die voor de eerste keer eruit mog kon ik al best wel veel dingen met hem doen.
maar ij had ook een wondje onder zijn vleugel maar dat is nu wel weer weg.
ik denk dat die man iets met hem gedaan had ofzo want een valkparkiet gaat tog niet uit zich zelf ineens heel erg bijten ??
of wel?

groetjes leoni

Riny

Hoy Leoni
Als ze heel erg bang zijn kan het wel hoor dat ze heel erg hard bijten.
Maar hoe moeten ze zich anders verdedigen.

leoni

hallo

hij was bij mij heel erg bang en bij die man beet hij.
ik dah als ze bang waren dat ze dan gingen blazen. ::)

groetjes leoni

Paul

Hoi Leoni,

Als ze bang zijn kunnen ze blazen of in paniek door de kooi fladderen maar als je ze pakt zullen ze dan ook best uit angst bijten hoor.
Misschien was hij wel net bij de ouders vandaan gehaald ja dan is het ook niet zo gek dat ze bang zijn :(

Groetjes, Paul