5 mei 2025, 14:45:18

Enkele vraagjes

Gestart door Kurtje, 28 april 2005, 10:57:59

« vorige - volgende »

Kurtje

28 april 2005, 10:57:59 Last Edit: 28 april 2005, 10:59:46 by Kurtje
Hallo allemaal,

Ik ben een beginner in het houde van een valkje, ik zie onze Chico heel graag en is een schatje, ik zou dus nie graag hebben dat hij zich eenzaam gaat voele of zich gaat vervelen, er is wel altijd iemand thuis en als we langs hem door kome prate we en fluite we tege hem, hij mag wel iedere dag uit zen kooitje als we natuurlijk wete dat we nie dadelijk weg moeten ofzo, maar vinde die valkjes het erg als er soms eens niemand in huis is of rond hem zit ? Is he ook normaal dat hij in zen kooitje rustig op zen stokje zit wat te kijke en niemeer fluit dan zo brabbeld tege ons ... ? Of is dit allemaal normaal gedrag ? Ik weet er niet heel veel van, daarom dat ik het hier eens wil vragen hoe ge merkt dat ze aandacht nodig hebbe of wanneer ze hun vervele of eenzaam zijn, want da wil ik absolut niet.

Groetjes Kurt  8)

Rianne

Hoi Kurt!
De ideale leefsituatie voor een valkje is met z'n 2en. Maar als hij geen valkjes partner heeft, gaat hij de mens beschouwen als zijn of haar partner.
Ik heb straks ook eerst 1 valkje, omdat ik maar 2 dagen in de week werk en dus alle tijd voor hem heb. Dan zal hij ook wel eens alleen komen te zitten, dus ik hoop dat zijn speeltjes hem voldoende afleiding geven. Ook staat hij voor het raam dus kan hij buiten alles bekijken.
Als ik minder tijd voor hem ga krijgen, ga ik op zoek naar een maatje.

Karin

Hoi Kurt,

Je maakt je valkje heel blij als je er een vriendje voor koopt. Ook al geef je hem veel aandacht, 24 uur per dag kan niemand aandacht geven aan zijn valkje. Valkparkieten zijn echte gezelschapsvogeltjes die graag met soortgenoten leven, op zijn minst met zijn tweetjes. En ze zullen net zo tam blijven als wanneer je er één hebt, zolang je ze maar dagelijks aandacht blijft geven.

Groetjes, Karin
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves