29 maart 2024, 10:59:19

slagpen te zien denk ik.

Gestart door deniejs, 25 april 2005, 17:11:49

« vorige - volgende »

deniejs

hallo,
mijn lutino valkparkiet is een keer tege het raam aangevlogen en nou is er een veer van zijn vleugel af maar nou zie je zo een rood slagpennetje zitten (als je dat zo noemt) kan dit kwaad of moet ik er naar laten kijke? groetjes denise

Paul

Hoi Denise,

Als het niet bloed of blijft bloeden hoef je er niks aan te doen maar als het blijft bloeden moet de pen er snel uitgetrokken worden.
Als het verder niet bloed word de veer na de rui vervangen of als hij er helemaal uit is komt de veer met 6 weken weer terug.
Houd hem ook even goed in de gaten als hij anders doet dan normaal kan hij een hersenschudding hebben dan moet je hem een paar dagen in de schemer zetten zonder veel licht.

Groetjes, Paul

deniejs

hoi,
de veer bloed niet! dus kan ik hem dan gewoon laten zitten?

Paul

Hoi Denise,

Als het niet bloed kan je hem zonder probleem laten zitten en met de rui valt die er vanzelf uit.
Alleen als hij heel kort is afgebroken wil de veer er met de rui soms niet uitgaan maar zit er een centimeter of meer dan is dat geen probleem.
Soms trekken de vogels de veer zelf ook uit als ze er last van hebben want dan pikken ze er veel aan en kan de veer loskomen.

Groetjes, Paul