28 maart 2024, 23:51:33

rode neusgaten!

Gestart door deniejs, 25 april 2005, 17:07:24

« vorige - volgende »

deniejs

hallo,
mijn valkparkiet heeft best wel rode neusgaatjes de laatste tijd! maar ik ben bang dat ze ziek is! wie kan mij helpen.? groetjes denise

trienke

Hou oud is je valkparkiet?? Waar staat je valkparkiet? niest ze, of doet ze ook anders dan normaal?

Groetjes Trienke

deniejs

mijn valkparkiet is 20 maanden oud en het is een vrouwtje!
ze staan in de woonkamer op ooghoogte in het midden van de woonkamer! ze staan ook niet bij een raam of deur in de buurt maar ze niest wel heel vaak! groetjes denise

trienke

sorry dan weet ik het ook niet, en zal iemand anders de vraag kunnen beantwoorden.

Groetjes trienke

Annouschka

Hallo,

zie je verandering in het gedrag van je valkje??  Eet ze minder, hoe is de ontlasting?  Is ze vermagerd?  Komt er snot uit het neusje?
Als ze enkel niest wanneer ze zich wast, dat is normaal, hier hebben ze dat ook, dat komt door het vederstof.

Als je niet zeker bent, ga dan naar een goeie vogelarts die er verstand van heeft.

groetjes
Annouschka

Sanna

Hallo Denise,

Knuffel je veel met je valkje? Als je valkje het nl. lekker vindt om dicht tegen je aan te kruipen als je hem/haar knuffelt, raken de neusgaatjes veel meer doorbloed. Je voelt dan ook dat ze heel erg warm worden, net zoals de pootjes ineens heel warm kunnen worden. En als de huid heel sterk doorbloed wordt, wordt het vanzelf ook een stuk roder. Bij het ene valkje wordt het roder dan bij het andere hoor. Toen ik mijn geparelde valkje nog niet zo lang had, schrok ik me ook helemaal de broerte omdat de anderen het niet zo sterk hadden. Bij haar worden de neusgaten echt knalrood.
Zou dit het misschien kunnen zijn?

Groetjes, Sanna

deniejs

hoi dat van dat knuffelen zou het kunnen zijn!
want dat vind ze heerlijk want verder heeft ze geen van de andere klachten ! bedankt ! groetjes denise

Inger m

Hoi Denise,
Rode vergrote neusgaten in combinatie met niezen kunnen wijzen op een infectie van de voorste luchtwegen. Komt er vocht uit de neusgaatjes?
Heeft ze constant rode neusgaatjes?

Als ze tijdens het knuffelen rode neusgaatjes krijgt, kan het komen omdat het dan ws te warm is. Maar als ze ook niest is het verstandig hier eens serieus naar te kijken.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

deniejs

neeh erkomt nooit iets uit haar neus maar meestal na het knuffelen of douchen en daarna fohnen want dan heeft se het lekker warm.