28 maart 2024, 20:34:47

Hulp nodig !!!

Gestart door Kurtje, 24 april 2005, 18:25:43

« vorige - volgende »

Riny

Hoy Kurt
Coco zal heel erg wantrouwend zijn omdat ze hem hebben gevangen.
Eerst bij de kweker om naar de dierenwinkel te brengen en daar weer toen jij hem kocht.
Iedere keer moest hij een doosje in en er daarna weer uit.
Dat is een nare ervaring voor hem geweest en daarom zal hij nu de kat eens goed uit de boom kijken.
Maar je moet maar denken de aanhouder wint.
Als jij veel tegen hem praat gaat hij dat toch fijn vinden op en gegeven moment en jou heus wel zijn vertrouwen schenken.
Heel veel succes en ik vind dat het een geluksvogel is omdat jij hem hebt gekocht.
Groetjes Riny ;D ;D ;D

Kurtje

Hihi, bedankt riny  :-[

Ik hou jullie zeker op de hoogte moeste er verbeteringen in komen, ik ieder geval nogmaals bedankt voor de vele en leerrijke berichtjes.

Groetjes Kurt

Riny

Hoy Kurtje
Je moet rustig de kooi benaderen en zachtjes tegen hem praten al voor je vlak bij de kooi bent.
Zo leert Coco dat jij het bent,je moet ook bedenken in een winkel staat er maar iedereen tegen de kooi te tikken en daarom zal hij wat banger zijn.
Staat je kooi hoog ?
Je valkje zal zich ook veiliger voelen als hij op ooghoogte staat,vooral nu hij nog bang is.
Probeer deze dingen maar eens uit en als je wat wil weten ik help je graag.
Groetjes Riny :D :D :D

Kurtje

Hoi Riny,

Je hebt misschien gelijk ja, zal zen vertrouwe langzaamaan moete krijgen, hij staat inderdaad hoog, op zo een speciale voet voor kooien, hij zit ruim enzo dus hij heeft nie te klagen  ;)
ik zal zeker eens proberen wat je zegt, was misschien te rap wanhopig, dank je voor de steun en ik zal u zeker "lastig vallen" als er iets is :)

Groetjes Kurt

PS: Heb je nie toevallig msn  ?Kan ik u direct vat vraagjes stellen moest er iets zijn.

luukluuk

Hoi Kurt
heb je ook al eens gekeken op deze site bij tam maken ,daar staat volgens mij ook heel veel bij
hoe lang heb je je valkje nu ?
je moet hem heel rustig benaderen ,en dan heel voorzichtig je vinger in de kooi doen ,als hij dan rustig blijft dan kan je steeds wat dichter bij hem gaan ,ook met wat gierst lokken mischien
ik nam ook wel eens een stokje en dan ging hij daar op zitten
ook heel veel met hem praten ,is ook prima
wij hebben zelfs een parkietje tam gekregen uit de dierenwinkel die niet echt meer zo jong was ,
mijn valkje nu heb ik helemaal tam thuis al gekregen en de ander is een vondeling en die was ook al tam en kan ook praten hij zegt koppie en hallo en fuutfieuw
ik zag dat je bij mijn msn al stond
gr Margot

Riny

Hoy Kurt
Ik heb wel msn maar daar zit ik niet zoveel want daar heb ik geen tijd voor met al die jonkie's die we hier hebben.
Maar je kunt altijd vragen stellen op het forum .
Groetjes Riny :D :D :D

Kurtje

Hoi,

Ik ben met men valkje terug naar de winkel geweest ivm coco zijn gedrag, en hij gaf werkelijk toe dat hij NIET tam was, dat hij hem ook gevangen had met netje enzo en ik weet met de goede informatie hier op deze site dat dat niet goed is, ik heb hem terug gegeven en men geled terug gehad ... ik ben een dierenliefhebber en had pijn om hem terug te moeten geven, maar als je ze niet tam krijgt en dat hij vanalles heeft meegemaakt dan duft ge er niet meer aankomen en dan is het maar een "volgel in een kooi" ... khoop dat ik hier nu niet slecht wordt bekeken maar ik wil echt graag een lief vogeltje.

zou  nu graag willen vragen wie goeie kwekers kent wat echt te vertrouwen zijn wat jonge valkjes verkoopt (dat ze mogen gescheide worde van de ouders)

ik heb hier veel geleerd  op deze site en van jullie over het tam maken enzo,dus, mijn dank hiervoor

Groetjes Kurt

Rianne

Ik kan me voorstellen dat je er wel moeite mee had. Zo'n valkje is beter af in een voliere met soort genoten. Ik zie je in ieder geval niet als valkjes hater of zo. Het is voor het diertje ook niet leuk als jij hem met tegenzin houdt.

luukluuk

Hoi Kurt
mischien kan je via deze site wel een valkje kopen bij jou in de buurt
of bij de te koop pagina
of marktplaats ?
moet je alleen goed opletten of hij wel jong is en wel al zelf eet ,dus zo 6 weken ong
maar er hebben hier heel veel mensen jonge valkjes ,dus denk dat het hier wel zal lukken hoor ,
gr Margot
kon je hem wel zo maar terug geven ?

sky

Hoi Kurt,
Nee wij gaan je niet haten, het is je volste recht om dat te doen.
Maar er zullen der velen zijn denk ik die vinden dat je het wel vlug opgeeft(na 3 dagen ???)
Denk je nu echt als je een jong van 6 weken hebt dat die na 3 dagen tam zal zijn.
Dat is zoals ouders die niet tevreden zouden  zijn van hun kind omdat het niet zus of zo doet, die brengen dat toch ook niet terug naar de kraamkleniek.  >:(
Ik hoop dat je de volgende keer bij een aanschaf eerst goed nadenkt en niet zomaar gaat kopen.

Groeten; Sky

KoosjeTweety

Misschien kan je kontakt op nemen met MR_Kadir ?
Hij heeft helaas zijn valkje te koop staan.
Deze is nog niet zo oud. en wel een knuffelkont..
9 Weken te vroeg!
Maar ze maakt het goed

Kurtje

Ik heb vandaag al een nieuw valkje gevonde sé, en wel bij iemand hier in Limburg zelf, en hij is zo tam als het maar kan zijn, hebbe er al mee moete lache, alleen hem in zen kooitje krijgen is wat moeilijk, dat wilt hij nog niet, maar we dwinge em niet hoor datem maar es alles goed bekijkt :)

Ik heb het valkje van michael steeger,  mag gerust gezegt worde, is een schatje van een valkje, was direct verkocht !!

Groetjes Kurt

KoosjeTweety

Mooi

Veel succes he
Enne foto's zijn welkom hoor ;)
9 Weken te vroeg!
Maar ze maakt het goed

~Natas~

Hoi Kurt,

Je hebt een goede beslissing genomen over je valkje.
Hat valkje wat je had, hoort nu thuis in een voliere met andere soortgenoten.

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Wat voor mutatie is het? en hoe oud/jong is het valkje.

Veel plezier ermee

Natas

Kurtje

hoi Natas,

Ja denk ook dat ik er goed aan heb gedaan, zit hij misschien veel iever tss al die andere valkjes.
Ik heb nu een Lutino valkje, Chico genaamd, is echt een schatje :)

Hoi KoosjeTweety,

Ik zal in de week eens een foto'je van hem neme en dan zal ik hem hier op de site zette ;)

Groetjes Kurt