29 maart 2024, 12:19:18

Hulp nodig !!!

Gestart door Kurtje, 24 april 2005, 18:25:43

« vorige - volgende »

Kurtje

Hoi, ik heb sinds een 2 tal dagen een valkparkietje, heb hem  bij eendierenwinkel gekocht, ze wiste me te vertellen dat hij a handtam is en 3 maanden oud is, nu hij hier thuis is blaast hij wel als wekort in zijn buurt komen, en ook is hij wat schuw ... bibberen enzo, eten en drinken doet hij ook al niet ... zijn er mensen die mij op msn zouden willen toevoegen die heel wat ervaring hebben ivm deze mooie beestjes en die mij dan ook raad kunnen geven ivm het vertrouwe winne en het tam maken. Dank u

Mvg Kurt T.

Kurtje


luukluuk

Hoi Kurt
het is normaal hoor dat ze de eerste dag niet eten ,en ook nog blazen ,alles is nieuw voor hem ,
ze moeten ook al zijn ze tam toch nog wel ff wennen hoor
laat hem eerst maar een poosje met rust en laat hem ff aan zijn kooi wennen en kijk of hij al gaat eten ,probeer dan uit of hij tam is ,dat blazen doen ze gewoon omdat ze toch een beetje bang zijn
gr Margot ,en veel plezier met je valkje
wat voor valkje is het ?

Kurtje

Ik weet niet wat voor eentje het is, ben hier niet echt in thuis, maar hier is wel een foto ervan. (hoop dat je hem ziet)


Valerie

Hoi,

Dat is een heeeeeel mooi valkje zeg! Ik weet zeker dat je er heel veel plezier mee zal hebben. Maar zoals als verteld, je moet hem even tijd geven, mss eet ie wel als je het niet ziet. Zie je wel lege hulsjes van zaadjes liggen?



Kurtje

Dank je valerie, vond hem ook het mooiste van ze allemaal.
Kheb toch goed nieuws, hij heeft net voor het eerst gegete en gedronke, hij kijkt wel vaak op kijkend of er niemand in de omtrek is maar ben al blij da hij gegete en gedronke heeft, morgen ga ik wat snoepjes voor he halen. :-)

Annouschka

Hallo,

ik heb er net zo eentje en ik heb me laten vertellen dat het een wildkleurgeparelde is :)

Wat goed dat je valkje toch gegeten en gedronken heeft, zoals al gezegd, zijn ze in het begin onwennig en mist ie misschien z'n vriendjes..

Ik raad je wel aan om in het vervolg een valkje bij een kweker te kopen en niet meer in een dierenwinkel, er worden nl veel zieke dieren verkocht in dierenwinkels en de omstandigheden waarin ze worden gehouden, zijn vaak erbarmelijk. :(

Nog heel veel plezier met je valkje en veel succes met het tammaken.

groetjes
Annouschka

marianca

Hallo Kurt,

heel heel mooi valkje.Heb er zelf ook zo een..eerlijk gezegd meerdere.Heb op dit moment 36 valken en ben bezig met de kweek.
Veel plezier met je valkje en geef het maar snel een maatje.. ;) ;D.

Hallo anouschka,

Ik heb zelf alle valken die ik bezit..op 9 na,dat zijn jongen uit eigen broed,uit de dierenwinkel.Ik mag wel zeggen dat ze het prima doen en er goed verzorgd uitzien.
Als nu helemaal niemand een valkje uit een dierenzaak koopt dan blijven die stakkers daar hun hele leventje zitten.
En uiteindelijk komen die valkjes ook van kwekers... ;).Ik heb nog geen nare ervaringen gehad en ik denk dat je goed moet opletten waar je koopt...

groetjes
marianca en de valken

Riny

Halo Kurt
Ga maar trosgierst voor hem kopen dat eten ze graag en is ook heel gezond.
Dat kun je ook als voeding geven als ze ziek zijn.
Groetjes Riny :D :D :D

luukluuk

hoi Kurt
wat een super mooi valkje zeg !
en fijn dat hij al is gaan eten
is hij nu ook wat tammer ?
kan je je hand in de kooi doen ?
of komt hij op je vinger ?
heb je er veel voor betaald ?
in de dierenwinkel zijn ze nl vaak wel duurder ,maar niet slechter hoor ,en ja als niemand daar een valkje koopt blijven ze er zitten ,en dat is zeker zielig ,
heel veel plezier met je valkje
gr Margot

sky

25 april 2005, 00:35:46 #10 Last Edit: 25 april 2005, 00:38:30 by sky
Hoi kurt,
Ziet er mooi uit.
Wat betrefd het tam maken.
Kijk hier eens :
http://www.valkparkiet.com/nl/files/tammaken.htm

Wat dat marianca zegt klopt, niet elke dierenwinkel is minder goed voor hun dieren.

Citaat van: marianca op 24 april 2005, 20:54:50
Ik heb zelf alle valken die ik bezit..op 9 na,dat zijn jongen uit eigen broed,uit de dierenwinkel.Ik mag wel zeggen dat ze het prima doen en er goed verzorgd uitzien.
Als nu helemaal niemand een valkje uit een dierenzaak koopt dan blijven die stakkers daar hun hele leventje zitten.
En uiteindelijk komen die valkjes ook van kwekers... ;).Ik heb nog geen nare ervaringen gehad en ik denk dat je goed moet opletten waar je koopt...

groetjes
marianca en de valken


Groetjes Sky,

~Natas~

Hoi,

In het begin moet je valkje aan je wennen.
Dus das dan normaal dat ze blazen en wat banger zijn dan normaal.
Meestal na een aantal dagen dan zijn ze een "beetje" gewend en kan je proberen met trosgierst op je handen om je valkje op je hand te laten zitten.
Zo kan hij wennen aan handen en wordt hij minder bang.
Ook is het belangrijk om veel tegen je valkje te praten, dat horen ze en wennen ze aan je stem en dan gaan ze je snellen herkennen als "hun"baasje.
Doe ook weinig speeltjes in de kooi, als je dat erin hebt zitten hebben ze hier meer aandacht voor dan voor jou.
Dus de eerste weken even geen speeltjes erin doen en probeer zoveel mogelijk tijd vrij te maken voor je valkje.
Dan moet het echt lukken.

Veel succes ermee, en hopelijk heb je wat aan de tip.
Ps Mooi valkje om te zien  ;)

Groetjes,

Natasja

Kurtje

Dank u voor al de reacties, hij begint al wat meer in zijn kooi rond te gaan en zo wa gekke dinge te doen, zo ondersteboven gaan hangen enzo :-)

Riny: Ik ben vandaag trosgierst gaan halen alleen wilt hij hier nog niet van eten, ook geprobeert een paar stukken op men hand te leggen en in de kooi te gaan zodat hij weet dat die hand niets doet, maar dan maakt hij zo ne omweg rond de hand, maar komt er nie in de buurt van ...

luukluuk: Tammer kan ik nie echt zegge, hij kruipt nog zo wat weg als we in de buurt komen en blazen doet gij ook nog ... heb er wel indd meer voor beteaald, wat ik nu weet dat bij een kweker VEEL beterkoop was geweest, maar laat dit een lesje zijn, maar het geld maakt niets uit, kwil dat onze coco een veilige en gezonde omgeving heeft.

Mvg Kurt

Riny

Hoy Kurt
Dat is een goede instelling van jou,dat je wil dat hij in een gezonde en veilige omgeving opgroeidt als alle mensen zo dachten was er veel minder dierenleed.
Ik denk dat jou Coco gewoon de kat uit de boom aan het kijken is.
Hij zal heus wel los komen maar dat gaat vaak niet zo snel als wij het graag zouden willen.
Heel veel succes Riny :D :D :D

Kurtje

Hoi Riny,

Indd, als iedereen zo een beetje dacht zou er geen dierenleed meer zijn, daarom dat ik hem ook daar heb weggehaald om hem hier terug op zen gemak te late voelen, ergens is het een uitdaging voior mezelf om hem terug tam te krijgen, geduld hebben zeker :-)

Ik heb Coco proberen te lokken met trosgierst, op men hand komt hij niet af, maar van zodra ik het aan zen kooi hang en wat afstand neem komt hij derop af en eet ervan ... is misschien al een goed teken, of  ben ik zo op die manier verkeerd bezig ? Wil hem zeker nie opjagen enzo, alles stap voor stap.

Groetjes Kurt