6 mei 2025, 18:44:17

vraagje

Gestart door marloesje136, 30 april 2005, 19:18:33

« vorige - volgende »

marloesje136

hallo,
ik heb een vraagje ik krijg binnenkort een jong valkparkietje die ik nog een week zelf moet voeren maar nou had ik een vraagje hoe kan ik het het beste doen ik ben zo bang dat ie aan de pap voeding blijft en dat hij dan dood gaat  :'(en wat voor pap voeding moet ik halen want heb er niet egt heel veel verstand van
alvast bedankt  ;D
groetjes marloes

trienke

Kun je je valkje niet zolang bij de kweker laten tot dat hij/zij zelfstandig is?

Groetjes trienke

marloesje136

nee kan niet die kweker die brengt het valkje naar de dierenspeciaal zaak en die verkoopt het aan mij .. dus
maar ik weet dat ik het kan maar alleen wil ik het allerbest voor mn valkje daarom en ik wil dat hij goed aan me went 

Riny

Hoy Marloes
Wat is de bedoeling hoe vaak op een dag moet je hem nog voeren,want dat is wel belangrijk om te weten.
En verder wil ik graag weten hoe oud je valkje is als je hem af mag halen.
Als ik op deze vragen een antwoord heb kan ik je beter helpen.
groetjes Riny :D :D :D

KoosjeTweety

Hallo Marloes
Als het goed is geeft de kweker je handvoeding mee. Vraag als je geen verpakking ziet of krijgt om het merk!.
De kweker zal als het goed is ook uitleggen hoe je het moet doen.

Hoe jong is het valkje wat je krijgt?
Als ik het goed heb beginnen ze rond de 5/ 6 weken al een beetje van de zaadjes te eten.
Dan hoef je waarschijnlijk niet zo heel vaak voeding meer bij te geven.

Verder ben ik het met Trienke eens. Vraag of de valk wat langer kan blijven. Als je geen ervaring hebt met het zelf voeren van het valkje, dan kan het nl ook fout aflopen.

Succes Petra
9 Weken te vroeg!
Maar ze maakt het goed

Kolkkie

Hoi Marloes,

Het beste zal zijn als het valkje nog bij de kweker kan blijven totdat het zelfstandig eet.

Het is nl. al erg vaak voorgekomen dat mensen valkjes moesten bijvoeren en dat vervolgens het valkje doodging omdat de mensen niet wisten hoe het moest.

Mocht je het zelf toch gaan proberen, dan kan je hier natuurlijk altijd vragen stellen.

Er zijn verschillende soortden opfokvoer. Zelf heb ik Nutribird A21 in huis omdat ik momenteel een nestje heb.
Het is er alleen voor noodgevallen, want ik laat pa en ma valk de jonkies opvoeden.

Verder is er nog opfokvoer van CeDe (moet je in een later stadium eivoer door doen) en Kaytee en er zullen nog wel een aantal merken zijn.

Hou er wel rekening mee dat eht neit in elke dierenwinkel verkrijgbaar is.
Zelf heb ik het nl. moeten bestellen en het heeft een week geduurd voordat ik het in huis had.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006