21 mei 2025, 16:25:26

kwijtraken jongen

Gestart door Lianne, 26 april 2005, 12:06:39

« vorige - volgende »

Lianne

Hallo allemaal,

Even een algemene vraag aan jullie. Ik wil graag met mijn koppeltje proberen een nestje te krijgen, maar voordat ik daaraan begin heb ik nog even een vraag: Is er zover een markt voor dat ik zeker weet dat ik mijn jonge valkjes kwijt kan, en dan ook nog zo dat ze niet in een kanariekooitje belanden? Wat is jullie ervaring hiermee. Gaan ze veel de voilere in, de handel of particulieren? Ik heb zelf niet de voorzieningen om voor langere tijd met een groter aantal valkjes te behuizen. Dat zou voor mij een reden zijn om er niet aan te beginnen. En vraag 2: kan je zelf het aantal klein houden, of leggen ze eitjes bij als ik het beperk tot vb. 3.

alvast bedankt.

Groetjes Lianne

Paul

Hoi Lianne,

Ik doe de jongen alleen aan particulieren weg en zeker als je in de winter binnen kweekt raak je ze altijd kwijt.
Ook als je ze tam maakt ben je ze sneller kwijt dan een wilde valk.
IK heb zelf ook om de reden van het niet kwijtraken maar een beperkt aantal nestjes per jaar.
Je kan kunsteitjes kopen en dan de eitjes die je niet uit wilt laten komen meteen omwisselen dan kan je zelf bepalen hoeveel jongen je neemt.
Bij de meeste handelaars komen ze inderdaad wel klein te zitten dan kan je beter in dierenwinkels gaan kijken want bij sommige zitten ze er erg goed bij maar ook hier zitten er ook vaak dieren heel krap en worden slecht verzorgd.
Maar ik zou altijd proberen rechtstreeks aan het nieuwe baasje te verkopen.

Groetjes, Paul

Riny

Hoy Lianne
Dat ben ik helemaal met Paul eens als ik zie hoe ze bij een handelaar zitten en in een dierenwinkel t.o.v.bij ons ,dan schieten mij de tranen in de ogen.
Ook al doen ze daar nog zo hun best en daar twijfel ik niet aan ,maar via particulieren is altijd beter.
Groetjes Riny :D :D :D