12 mei 2025, 17:23:49

Aan alle kwekers !!!!

Gestart door Kurtje, 27 april 2005, 02:32:42

« vorige - volgende »

Kurtje

Beste kwekers,

Ik heb sinds ijd een valkje, maar ik krijg hem maar niet tam ... daarom zou ik willen vragen of er kwekers zijn die eventueel willen ruilen met een jong valkje, ik denk dat mijn valkje te ooud is ofzo om nog tam te krijgen, of misschien teveel heeft meegemaakt bij de vorige eigenaars, en wil hem dan ook absolut hier niet meer mee "pesten" door hem tam te maken, bij jullie kwekers kan hij dan tussen die andere vriendjes zitten en zich meer op het gemak voelen, wil dat men valkje zich goed voelt zoals ik nog al eens in andere toppics zei. Daarom zou ik graag een jong valkje hebben die ik van enkele weken oud kan optrekken, en men coco'tje bij een kweker misschien beter zit.

Daarom  beste kwekers, als iemand zich geroepen voelt om met me te willen ruilen (wil gerust ook wat betalen) voor een nieuw jong valkje, mail me dan of antwoord me op deze toppic aub, zou héél graag een tam valkje hebben wat men maatje kan worden en wat ik zelf kan optrekken.
Bij voorbaat dank.

PS: Liefst iemand in België

Mvg Kurt.

Riny

Hoy Kurtje
Sorry dat ik het zeg maar je bent wel heel erg ongeduldig.
Bij Tam maken heb ik gelezen dat jij je valkje hebt sinds 21 april,dat is net 6 dagen.
Zo'n valkje moet ook de tijd krijgen om te wennen .
Hopelijk neem je me niet kwalijk dat ik dit zeg maar zo vlug krijgt niemand een valkje tam,je moet ook een vertrouwensband opbouwen met zo'n beestje en dat kan niet in 6 dagen tijd.
Groetjes Riny :D :D :D

Kurtje

Hoi Riny,

Neem je dat zeker niet kwalijk, kweet ook wel dat het langer kan duren, maar dat ik hier bij sommigelees dat ze na een paar dagen toch al gewend worden, het is net of hij meer bang wordt van me,nu zelfs als ik hem al benader vlucht hij van me ... kweet niet of dat normaal is ... maar kan hem zelfs ook niet lokken met niets, daarmee dat ik dacht dat hij helemaal nie wilt ... kheb me in ieder geval deze morgen informatieboekjes gaan halen over valkparkietjes, kijken of ik daar meer in vind.

Groetjes Kurt

Lique

Hoi Kurt,

Ik denk ook dat je het wat langer moet proberen.
Zelf heb ik een aantal jaar gedaan om een valkje wat tammer te krijgen. Je hebt bij veel valkjes heel veel geduld nodig.
Als je hem op de juiste manier tam probeert te maken, zal hij positief op je gaan reageren. Als hij steeds banger wordt, doe je blijkbaar iets niet helemaal juist.

Een valkje kan je niet met een ander valkje vergelijken. De één is gewoonweg sneller tam als de ander.
Ik ben blij dat mijn K.C. gewoon nog hier zit, en ik de moeite heb genomen om hem tammer te maken.
Dat zal jij over een paar jaar ook gaan denken...

groetjes lique

Riny

Hoy Kurtje
Ik ga even naar tam maken anders dwalen we helemaal af.
Groetjes Riny :D :D :D