28 maart 2024, 14:49:32

Mijn 2 kale parels...

Gestart door Mandy, 13 april 2003, 17:03:47

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Mandy,
Erg leuke foto's die jij altijd in je dagboek zet :-)
Ze zien er al heel erg groot uit en wat me opvalt is dat je nu al amper de kale kopjes meer ziet.
Bij Binkie groeide dat ook heel snel aan gelukkig :-)
Als ze zelfstandig eten is er denk ik al bijna niks kaals meer te zien :-)
Is Chico al een beetje gewend aan die extra drukte in huis?
Het zal in elk geval niet meevallen voor hem 3 extra vogels in huis.

Groetjes,  paul

Karin

Bedankt voor de prachtfoto's Mandy. De vogeltjes zien er geweldig uit ! En van dat kale zie je inderdaad weinig meer. Wewachten vol ongeduld  :D

Groetjes, Karin ( en Jazzy, die nog niet weet dat hij een vriedinnetje krijgt  ;) )
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

26 april 2003, 02:28:59 #17 Last Edit: 26 april 2003, 02:32:13 by Mandy
Hallo allemaal,

Kokkie en Dazzle doen het goed hoor. Ze eten na wat moeite eindelijk de pap zelf zonder lepel!  :)

Ook eten ze steeds meer en beter de zaadjes en ik zie ze ze echt pellen en eten. Ook eten ze trosgierst, wat sla, soepgroente en brood. Dit weekend krijgen ze alleen 's middags nog een keer pap en als dat goed gaat stop ik volgende week met de pap. Als dat goed gaat kunnen ze volgend weekend misschien naar hun baasjes toe.
Kokkie is van 22-3 en Dazzle van 23-3 dan zijn ze dus 6 weken jong, moet kunnen dus. ::)
Ze zijn ook al wat actiever; ze klimmen door de hele kooi heen, ziiten vaker op een stok, zitten graag op m'n schouder aan m'n oorbellen, ketting, bril enz., knabbelen opeens aan dat interessante moedervlekje...AUW! :o en ze krijgen interesse in stukjes papier, pen, touwtjes enz.

Ze fladderen en vliegen er op los en ik probeer ze er aan te wennen dat niet iedere keer als ik in de kamer ben ze er ook altijd automatisch uit mogen. Ze zijn dan even 5 minuten wild en druk, maar daarna belanden ze weer op de bodem en gaan maar wat knabbelen.
Ondertussen heeft mijn papegaai Chico al wat valkengeluidjes overgenomen zoals dat bedelen en tjilpen! :D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kokkie

Wat zijn ze toch mooi, en de foto's zijn weer een plezier om naar te kijken.
Ik kijk er erg naar uit dat Kokkie bij ons komt wonen. Heel misschien heeft hij al een maatje. Ik ben vandaag gebeld dat er een valkje is gevonden. Het was helaas Peppie niet. Maar een verfrummeld vermoeid en uitgehongerd tam valkje. Ik heb mij in ieder geval over het diertje ontfermd. Het viel aan op een stuk trosgierst, drinkt, slaapt en wil over zijn kopje gekrield worden.  Als er geen eigenaar komt, blijft hij lekker bij ons wonen. Heb wel de kweker opgevraagd a.d.v.  het ringnummer. Wie weet kan ik iemand blij maken. En anders heeft Kokkie een lief maatje.

Gr. Anneke

Karin

Wat geweldig dat het zo goed gaat met de pareltjes Mandy. En wat een leuke foto's weer. Zoals je weet staat de kooi van Dazzle al helemaal klaar inclusief speeltjes  ;D Jazzy gaat er regelmatig even inkijken om alles te keuren  :D Wat leuk dat Kokkie een vriendje krijgt An~~~e ! Alhoewel je natuurlijk ook een beetje hoopt dat het valkje ook een lief baasje heeft die hem mist en via jou vindt. Wel jammer dat het niet Peppie was  :( Ik hoop dat je hem terug vindt. Ik zag een paar weken geleden iets over mijn tuin heen flitsen. Ik dacht eerst even dat het een valkje was, maar er leven hier ergens in de buurt een groepje halsbandparkieten "in het wild". Het is een heel vreemd gezicht als je zoiets al schreeuwend over ziet vliegen  ;) .

Groetjes, Karin
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Ze blijven nog flink bedelen om pap, maar krijgen nu dus alleen een bakje met weinig pap en veel zaad en daar knabbelen ze flink van, ze zien er daarna alleen niet meer uit met al die vieze klodders op hun bolletjes! :D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

Wat een knoeiers  ;D Het is weer een erg lieve foto. Je zult ze wel gaan missen als ze weg gaan. Dat lijkt me het moeilijkste van kweken. Dus als Kazoo en Breezer dit najaar een nest krijgt is het nog maar de vraag of ik ze weg kan doen  :D :D :D Heb ik zo een hele volière vol  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

30 april 2003, 23:03:22 #22 Last Edit: 30 april 2003, 23:11:06 by Mandy
Hallo allemaal, :)

Met Kokkie en Dazzle gaat het goed, worden al echte deugnietvalkjes. Ze knabbelen al flink aan de draad van de muis, knopjes op toetsenbord, duiken de planten in, vliegen op foto's en lampen. Dus maak je borst maar nat Anneke en Karin! ;D Ook zijn ze erg geïnteresseerd in het speelgoed in de kooi, zitten vaker op de stokken, maar zijn nog wel moederkindjes hoor. Zodra ze m'n stem horen gaan ze tjilpen en bedelen en gaan druk doen om de kooi uit te komen. Ze vliegen tegenwoordig vaak op m'n hoofd en blijven daar een poosje zitten. Soms vergeet ik wel eens te checke en dan zeggen ze op m'n werk; wat zit er toch in je haar....niet de valkjes natuurlijk  :D, maar wel zaadjes enzo...
Het eten gaat best goed, ik zette voor en na m'n werk een bakje neer met heel weinig koude pap gemengd met zaadjes. Toen ik gisteravond in de keuken ging kijken zag ik dat Kokkie al niet zo'n zin meer heeft in die pap, maar liever gewoon uit het bakje zaad eet!

Dazzle lust die pap nog wel. Ze poepen allebei goed, maar alleen Dazzle heeft nog wel eens onverteerde zaadjes erin zitten. Die schrokt ze dus met de pap weg en eet ze niet echt op. Maar ze kan het wel, want ik heb ze net geen papzaadjes gegeven en toen gingen ze na lang gezeur aangehoord te hebben toch de gewone zaadjes eten en ze pelden allebei! En dat bakje met papzaad is trouwens ook nooit leeg als ik thuis kom, dus ze pakken ook andere dingen zoals gewoon zaad, trosgierst en brood.
Ik probeer nu ff wat uit. Ik heb Dazzle en Kokkie van elkaar gescheiden... :( ;) Dazzle zit nu bij Ayla en Yao, die goed eten in de grotere kooi en bij Kokkie zit Waldo. Ze worden straks toch ook gescheiden en nu leren ze ook al aan andere valkjes wennen en deze eten geen pap, maar zaadjes, dan pakken ze er misschien ook makkelijker en meer van!? En dan wil ik dus helemaal met de pap stoppen vanaf nu. Ik laat nog wel weten hoe het gaat. :)
Van de kale plekjes is al niet veel meer te zien, de nieuwe veertjes komen al aardig door. Ik vind Kokkie trouwens wel iets forser dan Dazzle, maar die lijkt ook gewoon een stapje verder dan Dazzle. Dazzle is ook meer aanhankelijker en zeurt meer, misschien gewoon karakterverschil maar misschien hebben ze ook een verschillend geslacht? Maar dat lijkt me trouwens sterk daar er geparelden uit een bonte man en lutino pop gekomen zijn, dan is dat toch geslachtsgebonden? Ik heb al eens eerder uit een nestje van Marrie geparelden gehad, die zit toevallig bij een collega en dat is een pop, zullen deze dat dan ook zijn?
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kokkie

Hoi Mandy,

Ik las dat je een moeilijke week achter de rug hebt. Het is heel  naar wat je hebt moeten doen, maar het was wel de beste beslissing. Hopen dat je dit nooit meer mee hoeft te maken.

Wat Kokkie betreft, kan ik alleen maar zeggen dat je het geweldig doet. En dat het een prachtige sterke gezonde vogel is. Hij doet het erg goed.  Het vogeltje wat verleden week was gevonden en niet Peppie bleek te zijn, knapt heel erg goed op en is een superlief popje. Ron noemt haar Gabber, omdat ze graag bij ons zit te kroelen. Als de eigenaar niet op komt dagen, krijgt Kokkie er een lief maatje bij.  Haar pootje is misvormd, en ze kan niet zo goed vliegen als ik van Peppie gewend was. Maar het lijkt wel of dit elke dag beter gaat.  En ik ga toch even bij het dierenziekenhuis langs om eens naar het pootje te laten kijken. Ze loopt er niet echt superhandig op.

Als Kokkie zo ver is, dan zie je mij wel verschijnen, en succes met de valkjes.

Groetjes, Anneke

Karin

Ze zien er prima uit Mandy !! Leuke foto weer. En ik ben dol op ondeugende valkjes  ;) Jazzy is ook heel  ondeugend en lekker eigenwijs  ;D Wel een nadeeltje, want de pijnstiller voor zijn pootje krijg ik dus echt niet naar binnen bij hem  :( Gisteren hebben we hem echt beetgepakt en in het bekje gespoten, maar vandaag lukt dat echt niet meer. Hij heeft ons meteen door  :D Ook op trosgierst druppelen help niet. Gelukkig zit het belangrijkste medicijn, de antibiotica, in zijn water. De pijnstiller doseren in water is moeilijk omdat ik niet weet hoeveel hij per dag drinkt. Ik kan dat ook nergens vinden, de gemiddelde wateropname van een valkje. Vandaag hebt ik hem wel uit zijn kooi gehaald, want hij werd erg onrustig. Het vliegen is niet erg, maar het landen op het pootje is wat pijnlijk. Hij zit wel meteen meer bij me  :) En dat poep in mijn haar ken ik  ;D Leuk als je op je werk bent en een collegaatjes plukt het uit je haar met de woorden " wat is dit ? "  ;D ;D ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Hoi Anneke en Karin, :)

Dit weekend is het zover, dan komen jullie je valkjes halen en hebben jullie valkjes er een maatje bij! :)
Wel een mooi valkje hoor Anneke, maar jammer van dat pootje, ziet er niet zo best uit. En hoe weet je zo zeker dat het een pop is? Als er niemand om komt hoe ga je haar dan noemen?
En Karin, wat vervelend ook van Jazzy z'n pootje, hopelijk werkt de antibiotica. Is het al gelukt trouwens met die pijnstiller?
Succes met jullie "zielepootjes" meiden! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kokkie

Ik had het eerst helemaal niet door wie ik aan de lijn had, maar ja het is waar. Het goede bericht is dan eindelijk gekomen. Kokkie komt dit weekend bij ons wonen.

Als er niemand om het valkje komt, blijft ze gewoon Gabber heten. Het is een lieverd. Ik denk dat het een popje is om de volgende redenen.
Ze is absoluut niet macho. Knuffelt heel erg graag. Onder aan haar staart zitten nog grijze streepjes. Wel licht van kleur, maar duidelijk te onderscheiden, en onder haar vleugels zitten ook gele vlekken. Echt helemaal zeker weten doe je het nooit, maar ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat het een mannetje is.  En het pootje laat ik binnenkort beoordelen door een ervaren vogeldierenarts. Want als er toch nog iets aan gedaan kan worden, zodat ze wat stabieler staat, dan gun ik haar dat van harte. Maar als het middel erger is dan de kwaal, dan laat ik het zo.  Want ze is voor de rest een vrolijkerd. Karin, jij ook veel plezier met Dazzle en sterkte met het pootje van Jazzy. We gaan wel gelijk op zeg..

Groetjes, Anneke

Karin

Hoi Mandy en An~~~e,

Het gaat al wat beter met het pootje van Jazzy. Af en toe tilt hij hem nog wel op, maar vandaag heeft hij met het zere pootje trosgierst vast gepakt. De pijnstiller lukte dus niet. Hij werd een beetje bang van ons, en dat is het me niet waard. Dan maar wat langer pijn. Hij bijt wel af en toe in zijn pootje, maar verder ziet het er niet rood of dik uit. Het antibiotica en rust moet het werk maar verder doen. Ik heb je al een mailtje terug gestuurd Mandy. Zaterdag staan we om 4 uur op je stoep  ;D Je denkt toch niet dat ik tot 6 uur kan wachten hè ? :D Leuke foto had je trouwens bij je andere mail gezet. 5 van die deugnieten om je heen. Wat zal het stil zijn... Maar ja, zoals je al zei, je kunt moeilijk alles zelf houden. Ik hoop dat als Kazoo en Breezer dit najaar of volgend voorjaar een nestje krijgen ik ook fijne adresjes voor ze vindt, anders hou ik ze allemaal  ;D ;D ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Gewoon ff een knusse foto nu ze hier nog saampjes zijn;
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

Ach, wat een schattige foto !  :-* En zo te zien kan Dazzle heerlijk kroelen. Daar is Jazzy dol op  ;D Je zult ze wel gaan missen. Ik zal veel foto's maken....

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves