29 juni 2025, 22:26:38

grasparkiet + valkje

Gestart door pinkeltje, 21 april 2005, 15:28:54

« vorige - volgende »

pinkeltje

Hallo,

Ik heb een spoedvraag!!!
4mnd geleden heb ik een grasparkietje gekocht. Hij is nu ongeveer 9 maanden oud. Over 2 weken krijg ik een handopfok valkje van 7wk. Kunnen die samen in 1 kooi, en blijft mijn valkje dan tam als ik hem genoeg aandacht geef. Mijn grasparkietje reageert wel op fluiten en eet trosgierst uit mijn hand, maar komt niet op mijn vinger zitten.
Groetjes Nancy Martens

Riny

Hoy Pinkeltje
Grasjes en valkjes kunnen goed bij elkaar,en ik zie ook niet in waarom jou valkje dan minder tam blijft.
Ze zullen hun aandacht verdelen tussen jou en elkaar.
Maar als er meer valkjes bijkomen die je een nestje wil laten krijgen dan haal je grasjes er maar snel bij weg.
Dan krijg je gegarandeerd problemen.
groetjes Riny :D :D :D

pinkeltje

Hoi,

Dank je wel voor je reactie. Mijn valkje heb ik bij een erkende kweker gekocht, en mijn grasje bij een dierenwinkel. Mijn grasje heeft puntjes voorop zijn hoofd. ze lijken op de achterkant van een veer (de punt). Zou dat een ziekte zijn? Verder eet, beweegt,fluit en doet hij wel normaal.
Groetjes nancy

Riny

Hallo Pinkeltje
Ik denk dat het nieuwe veertjes zijn die er aan komen.
Die zitten in een hulsje wat op een gegeven moment open springt en dan zie je de nieuwe veer.
groetjes Riny :D :D :D

Gerda

Hoi Pinkeltje

Ik heb zelf twee valkje en twee grasjes. Ze zitten 's nachts in aparte slaapkooien. Overdag zijn ze los. De grasjes zijn bij mij veel baziger dan de valkjes. Ze zijn ook best druk en lopen/vliegen de valken overal achterna.
Wanneer je ze vanaf het begin aan elkaar went zal het vaak best wel goed gaan. Gewoon proberen en goed opletten.
SOms kunnen ze best wel maatjes worden, maar je moet wel bedenken dat ze echt een andere soort zijn en ook een andere taal spreken. (Hoewel mijn grasjes al heel wat valks spreken ;D ;D ;D).
Dus gewoon proberen zou ik zeggen.

Zoals Riny al zei, het zijn waarschijnlijk schachtjes van groeiende veren die je ziet. Heeft je grasje de afgelopen periode veel kleine veertjes verloren?
Mijn grasjes zijn nu 8 en 7 maanden en zij nu flink in de jeugdrui.

Veel plezier straks met je nieuwe valkje.
Meld je gewoon aan als lid hier, het kost niets en je kunt veel info uitwissellen en je kunt je vragen kwijt.

Groetjes Gerda

Riny

Hallo Pinkeltje
Ik heb in mijn voliere grasparkieten samen met valkparkieten gehad.
Dat ging prima tot het broedseizoen.
Groetjes Riny :D :D :D

Paul

Hoi Pinkeltje,

Ik heb bij mijn valkjes 1 grasparkietje zitten en dat gaat prima verder daar zijn eigenlijk nooit problemen mee en die heeft het best naar zijn zin.
Het is een mannetje in elk geval ik heb begrepen dat die altijd wat rustiger zijn.

Groetjes, Paul