17 april 2024, 00:45:24

Zijn de pootjes wel in orde?

Gestart door ziralioness, 21 april 2005, 13:41:02

« vorige - volgende »

ziralioness

Zoals te lezen is bij ''Verhalen'' onder het nest van Nina en Wuppie, maak ik me wat bezorgd over de poten van mijn jongste kuiken.
Ik vind dat hij de poten vaak vrij ver naar voren en ook vrij wijd heeft.  :-\ De oudste heeft dit niet..... Is er iets mis met zijn pootjes?

Hierbij een foto.


Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Paul

Hoi Diane,

Zo te zien staan ze wel wat naar buiten maar dat gebeurd vaker met een jong.
Als hij erop kan steunen dan hoef je je geen zorgen te maken hoor.
Als het echt spreidpootjes zijn dan liggen de pootjes echt naar de zijkant en zit hij alleen maar in een spagaat en op de foto zit hij duidelijk op de pootjes.
Zorg dat de bodem in het broedblok niet te glad is door er genoeg bodembedekking in te leggen.
Hier even een foto van een jong van mij wat spreidpootjes had daar zie je dat die er helemaal niet meer op steunt:


Ik geloof dus niet dat je je zorgen hoeft te maken zoals die er van jou bij zit.
Houd het wel even goed in de gaten maar de pootjes zo ver naar voren is normaal hoor als ze helemaal naar de zijkant klappen dan is er wel wat aan de hand.

Groetjes, Paul

ziralioness

Hallo,

Dit is een echte opluchting!!!  :D
Het jong kan uitstekend steunen op de pootjes en ze schieten niet door naar de zijkant. Gelukkig maar... de grijpfunctie van de pootjes is ook erg goed.

Ik houd het uiteraard in de gaten, maar ik ben blij dit te horen.  :D

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Paul

Hoi Diane,

Dat dacht ik al wel op de foto te zien dat hij er op steunt :)
Dan hoef je je echt geen zorgen te maken hier zien ze ook altijd zo stuntelig en vallen soms gewoon om maar dat is normaal hoor.
Als ze ouder worden krijgen ze de pootjes steeds meer onder controle en gaan ze steeds beter staan.
Dus het gaat prima dan zoals ie erbij zit bij jou :)
Ik tweifelde ook wel eens maar als je echt spreidpootjes hebt meegemaakt dan zie je meteen het verschil en bij jou vind ik het er goed uitzien :)

Groetjes, Paul

ziralioness

Ja, hij leert er zelfs al op wandelen! Als ik hem trouwens op de rug leg, houd hij zijn pootjes ook direct in de juiste positie. Gelukkig is er dus niks aan de hand.... yippee! :D

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...