29 maart 2024, 05:46:50

3 of 4 valken in 1 kooi ???

Gestart door Shayla, 21 april 2005, 00:36:59

« vorige - volgende »

Shayla

21 april 2005, 00:36:59 Last Edit: 21 april 2005, 01:31:19 by Shayla
Ik ben van plan om deze kamer voliere te kopen via marktplaats. De afmetingen zijn (spijlen gedeelte) 50 cm diep en 60 cm breed. De totale voliere is 1.70 hoog dus ik gok het spijlengedeelte op zo'n 1,50 meter hoog.
Momenteel heb ik 2 valkjes maar het lijkt me erg leuk om er een 3e of misschien zelfs (als dat lukt) een 4de valkje erbij te kopen.
Zou dat in deze kooi passen ? De vogels mogen er dagelijks een paar uur uit. De foto's zijn van 2 verschillende kooien , maar misschien wat makkelijker om te kijken ?Zijn wel dezelfde modellen en maten, maar op andere adressen te koop.(Stond een beetje raar geschreven  ;D Ik ga de onderste bekijken
Als deze kooi niets is , heb ik z'n "grotere broer"  ;) al hier bij het tuincentrum zien staan en wil ik die gaan kopen. Die heeft de zelfde hoogte, maar is 60 cm diep en 70 cm breed. Hoeveel valkjes zouden daar in kunnen ?
Alvast bedankt voor het antwoord !

Spreuk van een oude wijze valk :
Een dag niet gevlogen, is een dag niet geleefd.

Paul

Hoi Shayla,

De eerste foto lijkt me de brio mini en op de onderste foto lijkt ie een stuk breder is dat niet de brio gewoon od de midium?
Ik weet dat iemand in de mini 5 valkjes heeft zitten en dat gaat eigenlijk net.
In de brio midium die heb ik staan die is 60x70 daat kan je makkelijk 6 valkjes in hebben als ze er elke dag uit mogen.
De meningen zijn hier wat over verdeeld maar ik vind dat als ze elke dag vrij mogen vliegen dat ze dan niet in een kooi van 2 bij 1 meter hoeven.
Ze vinden in de brio allemaal een eigen plekje en dat gaat best goed vind ik zelf.
Wat moet je voor die kooi betalen ik weet namelijk dat iemand hem nieuw in doos verkoopt voor 125 euro die adverteerd ook altijd.

Groetjes, Paul

Shayla

21 april 2005, 01:30:56 #2 Last Edit: 21 april 2005, 01:36:33 by Shayla
Hoi Paul ,

Volgens mij is het inderdaad de mini. De maten die ik doorgegeven heb staan bij de advertentie van de onderste kooi (degene waar ik bij ga kijken) Zelf vind ik de onderste foto ook breder lijken , maar volgens mij heeft de midi toch zo'n versteviging in het midden van de spijlen ?
Ik heb er een bod van € 75 op gedaan. De kooien zijn hier € 169,95 nieuw en de midi dacht ik € 199,95.
Verkoopt die gene de mini of de midi voor die prijs ?
Ik heb afgesproken om morgen avond (half acht) te gaan kijken.
Zelf vond ik de midi ook erg mooi en als deze niks is wil ik zeker gaan kijken voor de midi. Alhoewel de mini beter in m'n kamer past. Maar daar kan ik nog altijd even over denken dan. ;)
Spreuk van een oude wijze valk :
Een dag niet gevlogen, is een dag niet geleefd.

Paul

Hoi Shayla,

Ik heb zelf de midi staan als reserve want ik krijg wel eens logees hier.
Die vind ik zelf prima bevallen.
Die man die die volleres verkoopt staat ook steeds op marktplaats en de midi was 135 of 145 bij hem.
Momenteel staat hij HIER
Alleen met de mini.
De kleuren kunnen verschillen de oudste hadden een groen dan en de latere een rood dak en tegenwoordig zijn ze beige van kleur dat is de nieuwste.
Je kan die Johan altijd even bellen wat een nieuwe midi bij hem kost hij heeft vaak meerdere modellen.

Groetjes, Paul

Shayla

Hoi Paul ,

In ieder geval bedankt voor de tip ! Ik hou het zeker in m'n achterhoofd als ik morgen ga kijken. Zoveel verschil in prijs zit er dan niet (meer) tussen 2de hands of nieuw. Geertruidenberg ligt hier niet zo ver vandaan dus dat is best te doen. Ik laat in ieder geval even weten wat ik morgen doe met deze kooi  ;)

Groetjes en bedankt !
Spreuk van een oude wijze valk :
Een dag niet gevlogen, is een dag niet geleefd.

Valerie

Hoi, Ik heb de aria en heel mss zet ik die te koop als ik zelf een andere kooi gevonden heb voor mijn valkjes. Ik wil een jockkooi omdat ik die handiger vind. https://www.tierfachmarkt.de/e-trolley/page_1142/Volieren.html de kooi links. Is ietsjes breder. Nieuw kost die 170 €
Heb er nu 2 valkjes inzitten, hebben plek zat.
Weet niet zeker of 4 valkjes zou kunnen, als ze er veel uitmogen, mss wel.



Shayla

Hoi !

Nou , ik ben bij de kooi wezen kijken en hij ziet er nog keurig uit ! Dus ik heb hem gekocht  ;D Morgen eens lekker goed afsoppen met citronella. Dan weer even in elkaar zetten en inrichten. Wat zouden die valkjes d'r ogen uitkijken  :o
Het lijkt nu ik de maten bekijk op bovenstaande link , dat het idd toch de midium is.  ;)
Dan nog de moeilijkste vraag voor mezelf......hoe richt ik hem in? Wat zou ik er allemaal inhangen ? Er zijn zoveel leuke dingen verkrijgbaar, zoveel keus..... ;D
Gewoon even op m'n gemak gaan shoppen en dan zie ik wel waar ik allemaal mee thuis kom.
Ik zal een foto maken zodra ik hem heb ingericht.

Groetjes Sandra
Spreuk van een oude wijze valk :
Een dag niet gevlogen, is een dag niet geleefd.

Paul

Hoi Sandra,

Als de maten 60x70 zijn is het inderdaad de middelste maat en daar kan je makkelijk 4 valkjes in kwijt hoor :)
En dan heb je helemaal een koopje want die is toch weer een stukje duurder :)
Ik ben benieuwd hoe hij eruit gaat zien met aller aangekleed.

Groetjes, Paul

Shayla

Hoi !

Vandaag de kooi in elkaar gezet en ingericht.
Ik heb wel wat moeite moeten doen om m'n valkjes te overtuigen dat die kooi lang niet zo eng is als dat ze dachten. Maar uiteindelijk heb ik ze er toch ingekregen  :)
Hier een foto van m'n oude kooi :


En m'n nieuwe helemaal schoon en ingericht :


Als m'n valkjes wat meer gewend zijn in de kooi zou ik even een foto maken dat ze erin zitten  ;D
Spreuk van een oude wijze valk :
Een dag niet gevlogen, is een dag niet geleefd.

KoosjeTweety

Leuk die kooi........

Ik HAD er ook zo een.
Maar heb nu dus een ander.
Vond deze kooi niet echt makkelijk in gebruik.
En de speilen zijn voor mijn ene valkje niet echt super.
Die kan nl niet goed vliegen, dus klimt deze heel veel......

Maar vind het onwijs leuke kooien hoor... Nou ja kooi :) Voliere is het betere woord :)
9 Weken te vroeg!
Maar ze maakt het goed

Shayla

Ik heb ook eerst over de spijlen lopen twijfelen....
Het lijkt/leek mij ook niet ideaal.
Maar toen ze er net in zaten lieten ze gelijk al zien dat ze met het klimmen geen moeite hadden  ;), dus daar ben ik wel blij om  ;D
Spreuk van een oude wijze valk :
Een dag niet gevlogen, is een dag niet geleefd.

Paul

Hoi Shayla,

Ik heb ook dezelfde spijlen en ze klimmen er net zo makkelijk tegenaan.
Ze moeten iets meer moeite doen maar dat is juist beter voor hun conditie ook nog lijkt me :)
De kooi ziet er heel leuk uit zo ingericht ik ben benieuwd hoe ze zich er in gaan voelen als ze helemaal gewend zijn :)

Groetjes, Paul