16 mei 2025, 00:22:55

ouders en jong

Gestart door onno huijding, 21 april 2005, 10:05:39

« vorige - volgende »

onno huijding

Hallo allemaal.
Sinds 12-05-2005 hebben wij ons eerste jong mogen krijgen.
De beide ouders lijken het jong goed te verzorgen, beide houden hem warm en voeren hem.
nu ons vraagje : ze zitten in een grote kooi (papagaai kooi)
ik ga er vanuit dat het jong in de zelfde kooi kan blijven zitten, dit omdat ik soms wel een flink aantal in een kooi zie zitten.
Echter nu rijst de vraag, als het jong ouder word en in staat is om te paren, of als man of als vouw is het dan geen probleem dat een vogel van het andere geslacht een van de ouders van het jong is ?
Krijgen we dan iets als inteeld ? en zo ja is dit slecht ?

groetje's Onno

Riny

Hallo Onno
Dan zul je toch het jong van de ouders moeten scheiden ,want dat is zeer slecht.
Je kunt het jong dan beter een nieuwe partner geven,maar dit probleem blijf je houden iedere keer opnieuw als ze jonkie's krijgen.
Of je moet er een goed thuis voor zoeken.
Groetjes Riny :D :D :D

Paul

Hoi Onno,

Als je echt een goed koppel hebt dan zullen die niet zomaar met een van hun jongen paren.
Ik heb hier behoorlijk hechte koppels en daarbij zal een jong nooit met de ouders paren.
Maar gebeurd dat toch en ze leggen eitjes dan zal ik die omwisselen voor nepeitjes zodat ze in elk geval niet uitkomen.
Meestal vormen de jongen die ik houd vanzelf een koppeltje met een andere partner en ik let er dan wel op dat het geen familie is anders scheid ik ze.

Groetjes, Paul