Koppel wordt aangevallen door andere man

Gestart door Robbie21, 23 april 2005, 08:59:16

« vorige - volgende »

Robbie21

Ik heb in één kamervoliere twee 'koppels' zitten. Het ene koppel heeft al vijf eitjes, maar het andere 'toekomstige' koppel nog niet. Het echte koppel wordt aangevallen door de andere man. Als de vrouw op de eitjes zit, wordt de man aangevallen. Als de man op de eitjes zit, wordt de vrouw aangevallen. Ik denk niet dat dit ten goede komt voor het broeden. Ik probeer nu met de plantenspuit te spuiten als hij weer 'vervelend' is. Zou hier een reden voor kunnen zijn? Hij valt zijn eigen vrouwtje nooit aan.... alhoewel ze nog niet eens 'samen zijn'.

Marianne

Hoi Robbie,

Ik heb een soort gelijke situatie gehad. Niet dat de ene de andere aanviel maar wel het storen bij het broeden.
Er zaten op een bepaald moment 4 valkjes in het blok.
Daarna heb ik dus ook de beslissing genomen om het broedende koppel apart te zetten. Nu staan er bij mij dus een grote kooi met blok en een kamervoliere in de huiskamer.
Dit bevalt mij prima, dus misschien een ideetje voor de volgende keer.
Succes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Riny

Hoy Robbe en Marianne
Toevallig heb ik vanmorgen een koppel in een andere voliere gezet ,omdat ik het zelfde had .
Bij mij was alleen de man de boosdoener.
Groetjes Riny :D :D :D