18 mei 2025, 17:11:02

broeds.

Gestart door johanna, 22 april 2005, 15:03:52

« vorige - volgende »

johanna

hoihoi,

ik heb een vraagje...

Swiffer(man) is nu denk ik 4 a 5 maanden oud en Schnappie(pop) 3 a 4 maanden oud. ze zijn soms al aan het wipwappen en nu zit schnappie telkens in een nestblok voor grasjes( de voorkant is er uitgehaald dus een zeer grote opening) en Swiffer 'bewaakt'dan zegmaar.... zo gaat het nu al 2 dagen.... betekent dit dat ze echt al een nestje willen? want ik vind ze er nog erg jong voor! Swiffer zit ook onwijs stoer te doen voor Schnappie het is echt een pracht stelletje maar nu al een nestje... :-\
Schnappie heeft nog geen ei gelegd ofzow... maar zit wel in zo''n houding zoals ze op een ei broeden...

wat vinden jullie dat ik moet doen? vestkast weg halen en nog een paar maanden wachten of de natuur z'n gang laten gaan?

liefs johanna en de birdies

Kolkkie

Hoi Johanna,

Het is verstandiger te wachten totdat ze wat ouder zijn. Dan is de kans dat het mis gaat een stuk kleiner.

Zelf zal ik het blok dus weghalen totdat ze ongeveer 1 jaar oud zijn.

Ik heb nu het nestje, het popje is 2 jaar en het mannetje is nu iets van 11 maanden.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Riny

Hoy Johanna
Snappie is echt nog veel te jong hoor.
Ze zal echt niet weten wat te doen met de jonkie's,en dan heb jij een groot probleem.
Ik zou er nog een jaartje mee wachten.
Groetjes Riny :D :D :D